Μια περισσότερο σπορ έκδοση έχει ετοιμάσει η Ford για το νέο Focus που φέρει το λογότυπο ST-Line η οποία απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να έχει το αυτοκίνητό τους κάποια στοιχεία από την «γρήγορη» εκδοχή του μοντέλου. Όπως μάλιστα αποδείχθηκε το 4ης γενιάς Focus είναι αναμφίβολα το καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο Focus όλων των εποχών και σίγουρα έχουν γίνει εξαιρετικές παρεμβάσεις.
Ωστόσο για να το αποκτήσει κανείς πρέπει να καταβάλει 20.360 ευρώ αλλά συνοδεύεται από πολυετή εγγύηση και χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 105,84 ευρώ. Επίσης το Focus συνοδεύεται από το πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα προωθητικό πρόγραμμα Ford Blue Days, η Ford Motor Ελλάς έρχεται να προσφέρει σε όλους τη δυνατότητα να αποκτήσουν το Ford των ονείρων τους πιο εύκολα από ποτέ, απολαμβάνοντας ταυτόχρονα πολλαπλά οφέλη και προνόμια.
Πιο συγκεκριμένα, η αγορά του Focus μέσω του Ford Blue Days συνοδεύεται από χρηματικό όφελος που φτάνει τα 1.038 ευρώ, και πλήρη εργοστασιακή κάλυψη διάρκειας 8 ετών. Τα οφέλη δεν σταματούν εδώ, καθώς το πρόγραμμα Ford Blue Days συνδυάζεται με τα νέα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα Ford Finance, που προσαρμόζονται ανάλογα με τις τρέχουσες απαιτήσεις και ανάγκες σας εξασφαλίζοντας μηνιαίο επιτόκιο που ξεκινά από 1% (πλέον εισφοράς 0,6%).
«Άγρια» εμφάνιση
Το Ford Focus ST-Line διαθέτει μια πιο «άγρια» εμφάνιση σε σχέση με τις απλές εκδόσεις καθώς έχουν τοποθετηθεί σπόιλερ τα οποία είναι διακριτικά, σκούρα εμπόσθια φωτιστικά σώματα, νέα μάσκα και προφυλακτήρα , ζάντες ελαφρού κράματος με ανθρακί φινίρισμα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα έχουν «πρωταγωνιστικό ρόλο» στο πίσω μέρος του αμαξώματος ενώ από το πλάι η χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό η μεγάλη οθόνη 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που διαθέτει λειτουργία αφής και περιλαμβάνει το εξελιγμένο σύστημα SYNC που διαθέτει επιπλέον σύστημα φωνητικών εντολών, συνδεσιμότητα με smartphones, σύστημα πλοήγησης να κερδίζει τις εντυπώσεις.
Παράλληλα υπάρχει και το σύστημα Ford MyΚey, αλλά και το Door Edge Protector, που μειώνει την πιθανότητα ζημιάς με την ενεργοποίηση ενός προστατευτικού στην ακμή της πόρτας τη στιγμή που ανοίγει, ενώ όταν η πόρτα κλείσει δεν είναι πλέον ορατό!
Ο κεντρικός πίνακας οργάνων συνδυάζει την τεχνολογία με την παράδοση καθώς υπάρχουν αναλογικά όργανα με γαλάζιους δείκτες ενώ μεταξύ τους υπάρχει και η ψηφιακή οθόνη με πολλαπλές ενδείξεις. Να τονίσουμε πως στο τιμόνι υπάρχουν διακόπτες ελέγχου πολλών συστημάτων όπως επίσης και του cruise control.
Στον τομέα του εξοπλισμού φυσικά το νέο Focus χαρακτηρίζεται υπερπλήρης ενώ σε επίπεδο χώρων η καμπίνα επιβατών φιλοξενεί άνετα 5 ενήλικες επιβάτες. Ωστόσο ο χώρος αποσκευών είναι ευρύχωρος αλλά κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας…
Ο οδηγός κάθεται σωστά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση μέσω των πολλαπλών ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη στην έκδοση ST-Line. Επιπλέον, τον σπορτίφ χαρακτήρα της έκδοσης ST-Line ενισχύουν με την σειρά τους το flat bottom τιμόνι, οι κόκκινες ραφές στο τιμόνι, καθίσματα και επιλογέα ταχυτήτων, τα σπορ ανοξείδωτα πεντάλ, η μαύρη οροφή, τα διακοσμητικά με όψη ανθρακονήματος και τα λογότυπα ST-Line. Καλύτερο από ποτέ είναι και σε ποιότητα κατασκευής το νέο Ford Focus μέσω της χρήσης παχιού μαλακού πλαστικού στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, της στιβαρής συναρμογής και του προσεγμένου φινιρίσματος.
125 ίπποι
Ο 1.0 EcoBoost των 125 ίππων που ήταν τοποθετημένος κάτω από το καπό του Focus της δοκιμής μας είναι ένας από τους τρεις κινητήρες με τους οποίους διατίθεται η έκδοση ST-Line στην ελληνική αγορά. Ο μικρός 3κύλινδρος τούρμπο κινητήρας με χωρητικότητα μόλις 1 λίτρου έχει αρκετή δύναμη ακόμα και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. αλλά ο ήχος που παράγει προδίδει αμέσως πως πρόκειται για τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο.
Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου που έχει καλή αίσθηση και κλιμάκωση. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το Drive Mode με τα προφίλ οδήγησης Normal, Sport και Eco, προσαρμόζοντας ανάλογα την απόκριση του γκαζιού, του συστήματος διεύθυνσης και την σκληρότητα της ανάρτησης. Πάντως οι χαμηλές είναι οι εκπομπές ρύπων CO2 (108 γρ./χλμ.) κάτι που μεταφράζεται μόλις σε 105,84 ευρώ τέλη κυκλοφορίας ετησίως.
Σπορ διαθέσεις
Το Ford Focus ST-Line αποτελεί ένα αυτοκίνητο που έχει σπορ εμφάνιση αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί ένα αυτοκίνητο που μπορεί να βάλει «φωτιά» στο δρόμο. Άλλωστε το συγκεκριμένο μοντέλο απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα οικονομικό σε κόστος χρήσης αυτοκίνητο αλλά με σπορ… διαθέσεις. Στην πράξη το Ford Focus ST-Line είναι ευθύβολο και σταθερό όταν κινείται στο εθνικό οδικό δίκτυο και με ταχύτητες που κυμαίνονται κοντά στα όρια του Κ.Ο.Κ. Όταν ο οδηγός κινηθεί πιο γρήγορα με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 150 χλμ./ώρα εκεί φαίνεται η «αδυναμία» του κινητήρα να αναπτύξει υψηλότερες ταχύτητες και βέβαια αυξάνεται ανάλογα η κατανάλωση αλλά όχι και ο θόρυβος που παράγει ο τρικύλινδρος κινητήρας.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η σπορ ανάρτηση αποδείχθηκε πως κάνει εξαιρετική δουλειά και μάλιστα το αυτοκίνητο απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Παράλληλα το αμάξωμα λαμβάνει ελάχιστες κλίσεις και κάτω από πίεση αλλά το τιμόνι δεν δίνει εξαιρετική πληροφόρηση.
Μέσα στην πόλη το Focus ST-Line αποδείχθηκε ευέλικτο και άνετο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος «εύκολη» υπόθεση ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Η επίσης ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δεν μεταφέρονται ήχοι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Κιβώτιο
Άνεση
ΚΑΤΑ
Τιμή