Η υβριδική τεχνολογία στα καινούργια αυτοκίνητα έχει συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του κόστους χρήσης και κατά επέκταση στη μείωση των εκπομπών CO2. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει εκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας η οποία προσδίδει πλέον αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και φόρτιση από κάποια πρίζα.
Η Ford έχει κατασκευάσει τη δική της plug-in υβριδική τεχνολογία την οποία και έχει τοποθετήσει στο Kuga το οποίο προσδίδει επιπλέον άνεση, χώρους, χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και δύναμη με την μπαταρία να εξασφαλίζει έως και 65 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας μέσα στην πόλη μειώνοντας στο ελάχιστο το κόστος χρήσης!
Βέβαια το οξύμωρο στο Ford kuga PHEV είναι ότι οι χρήστες εταιρικών οχημάτων θα απολαύσουν τις φοροαπαλλαγές που προσδίδουν τα plug-in hybrid μοντέλα ωστόσο οι ιδιώτες κατανάλωτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται εξαιτίας των βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων…
Η τιμή διάθεσης του Ford Kuga PHEV κυμαίνεται στα 49.990 ευρώ με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό ενώ έχει Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα καθημερινά στο Δακτύλιο.
Γνώριμη σχεδίαση
Η Plug-in υβριδική έκδοση του SUV της Ford προσφέρεται αποκλειστικά σε ένα πακέτο εξοπλισμού, το ST-LineX. Αυτό μεταφράζεται σε μία σειρά από αισθητικές παρεμβάσεις και σπορ πινελιές, που ενισχύουν σημαντικά το δυναμικό του χαρακτήρα. Ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας, οι δύο μονές απολήξεις της εξάτμισης και η διακριτική αεροτομή στην 5η πόρτα, είναι τα συστατικά που συνθέτουν το κοκτέιλ που σέρβιραν οι σχεδιαστές της Ford.
Το πορτάκι υποδοχής της πρίζας φόρτισης βέβαια ξεχωρίζει στο φτερό του Ford Kuga και αποτελεί σήμα κατατεθέν για την ύπαρξη μπαταρίας και ηλεκτροκίνησης.
Άνεση και πολυτέλεια
Η καμπίνα επιβατών του Ford Kuga PHEV σίγουρα θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή. Το ταµπλό καλύπτεται από το ίδιο µαλακό υλικό στο επάνω µέρος του και σκληρά αλλά αρκετά ποιοτικά πλαστικά χαµηλότερα. Η συναρµογή των υλικών είναι εξαιρετική και η εργονοµία πολύ προσεγµένη. Σε επίπεδο τεχνολογίας ενσωµατώνει όλα τα στοιχεία εξοπλισµού της εταιρείας, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3”, το infotainment SYNC 3 µε οθόνης αφής 8” και ηχοσύστηµα µε την υπογραφή της Bang & Olufsen.
Τον ολοκληρωµένο χαρακτήρα του Kuga PHEV σφραγίζει το πλήρες πακέτο συστηµάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού που περιλαµβάνει µέχρι και το σύστηµα παρκαρίσµατος Active Park Assist 2.
Οι επιβάτες πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και αρκετό αέρα για το κεφάλι τους, ενώ το συρόµενο πίσω κάθισµα επιτρέπει την αυξοµείωση του χώρου αποσκευών από τα 411 έως τα 581 λίτρων.
225 ίπποι
Κάτω από το καπό του Ford Kuga PHEV της δοκιμής μας υπήρχε ένα ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 2,5 λίτρων και απόδοσης 154 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 132 ίππων με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) και μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 14,4 kWh.
Η συνδυαστική απόδοση του plug-in υβριδικού συνδυασμού, αγγίζει τους 225 ίππους, ισχύς αρκετή για τον χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Στην πράξη, η επιτάχυνση του Kuga PHEV δεν θα σας «κολλήσει» στις πλάτες των καθισμάτων, ούτε το CVT θα παρέχει το ακαριαίο kickdown. Πρόκειται, όμως, για ένα ισχυρό μοντέλο που κινείται αξιοπρεπέστατα και βέβαια χωρίς να καταναλώνει τεράστιες ποσότητες καυσίμου.
Το μυστικό της επιτυχίας είναι η ηλεκτρική αυτονομία. Με μια πλήρη φόρτιση και ECO λειτουργία καταφέραμε μέχρι και 58 χλμ., δηλαδή κινηθήκαμε με μηδενική κατανάλωση και μάλιστα σε ρεαλιστικές ταχύτητες (έως 135 χλμ./ώρα). Μετά και με δεδομένη τη συνεχόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα ή της μη πίεσης του πεντάλ του γκαζιού και τη δυνατότητα φόρτισης από τον κινητήρα, η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 4,0 λτ./100 χλμ.
Το υβριδικό σύνολο έχει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, για να ικανοποιήσει τις επιθυμίες και τις ανάγκες του οδηγού.
Ποιότητα και ασφάλεια
H plug-in hybrid έκδοση του Ford Kuga όπως και στις υπόλοιπες εκδοχές του, η ανάρτηση έχει εξαιρετική λειτουργία και η ποιότητα κύλισης θυµίζει SUV των µεγαλύτερων κατηγοριών καθώς απορροφά αθόρυβα και σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο τις περισσότερες κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου, ελέγχοντας άψογα τις αντιδράσεις του αµαξώµατος στις αλλαγές πορείας. Τα κιλά που έχει προσθέσει η µπαταρία και τα λοιπά εξαρτήµατα του υβριδικού συστήµατος δεν έχουν επηρεάσει αισθητά την οδική συµπεριφορά.
Μάλιστα στο εθνικό οδικό δίκτυο το Kuga PHEV κινείται με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου έχει ξεπεράσει τα 190 χλμ./ώρα!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με κλειστές στροφές το επιπλέον βάρος γίνεται αντιληπτό και την υποστροφή να κάνει την εμφάνισή της αλλά να ελέγχεται με εύκολο τρόπο.
Μέση στην πόλη το Kuga PHEV αποδείχθηκε σύμμαχος του οδηγού καθώς η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες και η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα αν προσέξει ο οδηγός. Παράλληλα η ύπαρξη καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Εξοπλισμός
Ποιότητα
Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας
ΚΑΤΑ
Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης