Το δρόμο που έχουν χαράξει και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες ακολουθεί η Ford θέλοντας και εκείνη να μειώσει όσο μπορεί τις μέσες εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων της εισάγοντας την τεχνολογία Mild Hybrid.
Ωστόσο ο πρωτοποριακό κινητήρας 1 λίτρου συνδυαστικά με το υβριδικό σύστημα προσδίδουν ακόμη χαμηλότερο κόστος χρήσης για τον ιδιοκτήτη ενώ η τοποθέτηση αυτόματου κιβωτίου με διπλό συμπλέκτη 7 σχέσεων κάνει ακόμη πιο δελεαστική την απόκτηση του Ford Puma.
Για να αποκτήσει κανείς την βασική ST-Line έκδοση του Puma με το αυτόματο κιβώτιο θα πρέπει να καταβάλει 27.200 ευρώ (συμπεριλαμβανομνμένου και του οφέλους 1.000 ευρώ της Ford) ωστόσο το εξαιρετικά χαμηλό ετήσιο κόστος χρήσης απαλύνει το κόστος αγοράς.
Τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων κυμαίνονται σε 79,36 ευρώ …
Το διαφορετικό
Το νέο Ford Puma έρχεται στην ελληνική αγορά μια χρονική στιγμή όπου οι πωλήσεις στην κατηγορία B SUV ή Crossover καταγράφουν πολύ υψηλά ποσοστά ανόδου και τα στελέχη της εταιρείας εκτιμούν πως το Puma θα αποτελέσει μια μοναδική πρόταση για τους Έλληνες καταναλωτές καθώς συνδυάζει τις αρετές ενός SUV με τους χώρους ενός οχήματος με διαφορετικό αμάξωμα ενώ παράλληλα διαθέτει υψηλή δόση τεχνολογίας.
Η εξωτερική σχεδίαση που μαγνητίζει το βλέμμα, κορυφαίοι χώροι και πρακτικότητα στο εσωτερικό, σπορ χαρακτήρας και συμπεριφορά στο δρόμο, αλλά και προηγμένοι κινητήρες που έχουν ως σημείο αναφοράς την ήπια υβριδική τεχνολογία mHybrid. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα «όπλα» στη φαρέτρα του νέου Puma -ενός καινοτόμου crossover αυτοκινήτου που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα της κατηγορίας του.
Η δυναμική παρουσία του Ford Puma, τονίζεται ακόμα περισσότερο στην έκδοση ST-Line με τις σπορτίφ λεπτόμερειες, και τους στάνταρ τροχούς αλουμινίου 17 και 18 ιντσών αντίστοιχα, τους τονισμένους αεραγωγούς, τους αγριεμένους προφυλακτήρες, τα πλαινά μαρσπιέ και την απόληξη της εξάτμισης.
Το Puma, όπως και ο προκάτοχός του, διακρίνεται για τη δυναμική και μυώδη εμφάνισή του, από όποια πλευρά και να το δει κανείς χωρίς ακρότητες. Το νέο Puma βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Fiesta, όμως συγκριτικά με αυτό αλλά και με το EcoSport υπάρχουν αρκετές διαφορές σε διαστάσεις.
Σε σχέση λοιπόν με το Fiesta, το Puma εμφανίζεται 54 mm ψηλότερο, 146 mm μακρύτερο, και 71 mm φαρδύτερο. Αυξημένο κατά 95 mm είναι το μεταξόνιο (2.588 mm), όπως και τα μετατρόχια κατά 58 mm, ενώ ο χώρος αποσκευών κερδίζει 164 lt, με 456 lt στο σύνολο.
Παράλληλα οι εκδόσεις μεταξύ τους έχουν αρκετές διαφορές όπως μαύρη μάσκα και διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες, νίκελ απόληξη στην εξάτμιση, μαύρα λογότυπα αλλά και διαφορετικής σχεδίασης αλλά και διάστασης ζάντες.
Hitech εσωτερικό
Αξιοποιώντας στο έπακρο το δάπεδο του επιτυχημένου Fiesta, το νέο Puma αποτελεί μια πρόταση με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, αλλά συνάμα ένα «αθλητικό» σχεδιαστικά αυτοκίνητο στην κατηγορία των crossover. Χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος και την κορυφαία διαρρύθμιση του εσωτερικού, το νέο Ford Puma εξασφαλίζει αφθονία χώρο στο πίσω κάθισμα, αλλά και τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο φόρτωσης (456 λίτρα). Σημείο αναφοράς εδώ είναι το καινοτόμο MegaBox, ένας βαθύς και ευέλικτος αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων κάτω από το ρυθμιζόμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να τοποθετηθεί σε τρεις διαφορετικές θέσεις ανάλογα με τις εκάστοτε μεταφορικές ανάγκες σας. Το παζλ των καινοτομιών στο χώρο αποσκευών συμπληρώνει η έξυπνη εταζέρα που προσαρμόζεται αυτόματα στον όγκο των αποσκευών που μεταφέρετε. Το ελαστικό υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένη, το εύκαμπτο πλαίσιό της και ο ιδιαίτερος τρόπος στερέωσής της στην πίσω πόρτα της επιτρέπουν να παραμένει μόνιμα στη θέση της χωρίς να εμποδίζει το κλείσιμο της πίσω πόρτας.
Στο εσωτερικό του Puma ST‑Line ξεχωρίζει το σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, οι κόκκινες ραφές, τα προαιρετικά ημι-δερμάτινα καθίσματα, τα πεντάλ αλουμινίου, ο αλουμινένιος επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων και η μαύρη επένδυση της οροφής.
Φυσικά στην αναβάθμισή του βοηθάει την καθημερινότητα, προσφέρει ποιοτική εικόνα, αλλά και εμπνευσμένο επίπεδο έξυπνων λύσεων. Επίσης στο νέο Ford Puma έχουν τοποθετηθεί εμπρόσθια καθίσματα με λειτουργία μασάζ με 3 προσφερόμενα επίπεδα ρύθμισης της έντασης και είναι μια ευχάριστη παροχή που την αναζητάς συχνά για να κερδίσεις στιγμές χαλάρωσης.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών κερδίζει τις εντυπώσεις και διαθέτει ποικίλες διαμορφώσεις επιτρέποντας την απεικόνιση των πληροφοριών ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού, ενώ εκτός της πλούσιας και ευανάγνωστης πληροφορίας, δεν κουράζει το μάτι. Η κλασική οθόνη 8” του συστήματος infotainment SYNC 3, βρίσκεται στην γνώριμη από το Fiesta θέση με το ρεπερτόριο συνδεσιμότητας να προσφέρει Apple CarPlay και Android Auto. Παράλληλα με το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, το νέο Puma εκτός από μια σειρά προειδοποιήσεις, ενημερώσεις και παροχές που καρπώνεται γίνεται WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών.
Ο εξοπλισμός του Ford Puma αναμένεται να ικανοποιήσει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές ωστόσο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνονται τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώριση κόπωσης και οδικών σημάτων το Puma αναβαθμίζεται και με το σύστημα Local Hazard Information, που προσφέρεται σε συνδυασμό με το FordPass Connect και αναλαμβάνει τη live ενημέρωση σχετικά με ατυχείς στάσεις, απρόοπτα ή ατυχήματα επάνω στην διαδρομή.
155 ίπποι
Το νέο Puma αποτελεί τον προπομπό μιας σειράς νέων εκδόσεων και μοντέλων της Fordπου υιοθετούν την προηγμένη, ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV με επίκεντρο τον καταξιωμένο κινητήρας βενζίνης 1.0LEcoBoost και απόδοση 155 ίππων. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει πλήρως τα χαρακτηριστικά του πολυβραβευμένου βενζινοκινητήρα της Ford αφού επιτρέπει την αποθήκευση της ενέργειας που χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα του αυτοκινήτου σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Αυτή η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται κατά την επιτάχυνση από τον ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος συνεπικουρεί τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας έτσι καλύτερη απόδοση με ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CΟ2.
Η κίνηση μεταφέρεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις στον εμπρόσθιο άξονα και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 5 διαφορετικών προγραμμάτων κίνησης («Eco», «Normal», «Trail», «Slippery» και «Sport») καθένα από τα οποία ρυθμίζει την απόδοση της ροπής, την αμεσότητα αλλαγής των σχέσεων στο κιβώτιο και στην αίσθηση του τιμονιού, αναλόγως της επιθυμίας του οδηγού για τον ρυθμό που θέλει να ακολουθήσει ή του συντελεστή πρόσφυσης του εδάφους στο οποίο κινείται το Puma.
Το τεχνολογίας DCT κιβώτιο ταχυτήτων έχει σχετικά «κοντή» κλιμάκωση, ωστόσο η αντίστοιχη αίσθηση του μοχλού είναι κάπως περίεργη καθώς η διαδρομή του λεβιέ είναι μικρή…
Ωστόσο οι 7 σχέσεις του, βοηθούν ώστε οι αλλαγές να γίνονται ακόμη ομαλά, συνεισφέροντας παράλληλα σε μείωση της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων.
Άνεση και οικονομία
Το νέο Ford Puma απέδειξε ότι είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο που έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, πολύ μεγάλη δόση τεχνολογίας και προσδίδει άνεση και οικονομία.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Ford Puma με το αυτόματο κιβώτιο κινείται με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και αν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 170 χλμ./ώρα ενώ όταν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε μειώνεται στο ελάχιστο και η κατανάλωση καυσίμου που πέφτε κάτω και από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η διαδικασία kick-down υπάρχει αλλά θα λέγαμε ότι σημειώνει μια μικρή υστέρηση…
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Ford Puma με το αυτόματο κιβώτιο απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ το υβριδικό σύστημα συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τη δύναμη στο αυτοκίνητο. Παράλληλα η ύπαρξη paddles πίσω από το τιμόνι κάνουν την χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου άμεση ενώ η επιλογή και του προγράμματος Sport ανεβάζουν στροφές!
Εντός της πόλης το Puma αποδείχθηκε ιδανικό και ευέλικτο ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως το αυτόματο κιβώτιο, τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και την ανάρτηση η οποία φιλτράρει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Παράλληλα η ύπαρξη αισθητήρων κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό ωστόσο η έλλειψη της κάμερας οπισθοπορείας κάνει αισθητή την απουσία της.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εσωτερικό
Τεχνολογία
Κόστος χρήσης
Εγγύηση
Αυτόματο κιβώτιο
ΚΑΤΑ
Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας