Δοκιμάζουμε το Ford Puma ST Powershift με 170 ίππους!

Ένα μοντέλο αφιερωμένο στον οδηγό κατασκεύασε η Ford Performance που δεν είναι άλλο από το Puma ST το οποίο και αποτελεί το πρώτο SUV επιδόσεων.

Ωστόσο τώρα η Ford τοποθέτησε τον ισχυρότερο mild hybrid 1.0 EcoBoost όλων των εποχών στο Puma, δημιουργώντας το πρώτο εξηλεκτρισμένο ST και συνδυάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Το νέο Puma ST Powershift, έτσι το ονομάζει η Ford Europe, φέρει όλα τα καλά της έκδοσης των 200 ίππων με το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, με διαφοροποιημένη όμως καρδιά που ευνοεί την καθημερινότητα λόγω του αυτόματου κιβωτίου ενώ παράλληλα η τοποθέτηση κινητήρα χαμηλού κυβισμού ευνοεί τους υποψήφιους αγοραστές από πιθανές φορολογικές αλλαγές στην Ελλάδα.

Βέβαια για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλει λίγο πάνω από τις 40.000 ευρώ αλλά η πολυετής εγγύηση και ο χαμηλός κυβισμός αποτελούν μοναδικά χαρακτηριστικά στην Ελλάδα ώστε να διατηρηθεί υψηλά η μεταπωλητική αξία του μοντέλου. Πάντως πριν λίγες ημέρες ήρθε στην Ελλάδα το ανανεωμένο μοντέλο το οποίο και ήδη βρίσκεται στις εκθέσεις εξουσιοδοτημένων εμπόρων της Ford ωστόσο η έκδοση ST ακόμη δεν έχει παρουσιαστεί…

Αγριεμένη εμφάνιση

Σχεδιαστικά το Ford Puma ST με τους 170 ίππους δεν ξεχωρίζει από την έκδοση με τους 200 ίππους καθώς φέρει το ίδιο έντονο αεροδυναμικό κιτ, τις ίδιες 19άρες σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου και φυσικά την διπλή απόληξη της εξάτμισης με το ενεργό κλαπέτο. Τίποτα δεν μαρτυρά ότι πρόκειται για την ήπια υβριδική έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η μοναδική απόχρωση Azura Blue του αμαξώματος, το σκούρο φινίρισμα των πίσω παραθύρων, τα πλαϊνά μαρσπιέ και η διακριτική αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας, προσδίδουν ξεκάθαρα ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί κάποια μοναδική έκδοση.

Δυναμισμός και τεχνολογία

Όταν ξεκλειδώνει κανείς το Ford Puma ST και έχει δύσει ο ήλιος θα αντιληφθεί ότι το  λογότυπο «ST» φωτίζει το έδαφος. Ανοίγοντας την πόρτα το Ford Performance κοσμεί τον μαρσπιέ. Περνώντας στο εσωτερικό τα θερμαινόμενα bucket καθίσματα της Ford Performance και οι κόκκινες ραφές κλέβουν την παράσταση, ενώ στο τιμόνι ξεχωρίζει το κουμπί με το «S» που μπαίνει κατευθείαν στο sport mode.

Κατά τα άλλα ακόμα και σε αυτή την έκδοση το Puma εξακολουθεί να είναι hi-tech, όπως εκφράζεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”, την 8άρα οθόνη αφής του συστήματος SYNC3 με δυνατότητα φωνητικών εντολών, την ασύρματη φόρτιση κινητού και το μόντεμ FordPass Connect που προσφέρει απομακρυσμένο έλεγχο σε διάφορα χαρακτηριστικά του οχήματος. Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει και για τους χώρους, όπως φυσικά και τον έξτρα αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων του MegaBox στο πορτ-μπαγκάζ χωρητικότητας 456 λίτρων.

Ο κινητήρας εκκινείται με μπουτόν και ο οδηγός έχει να επιλέξει μεταξύ αρκετών οδηγικών στυλ.

170 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας απόδοσης 170 ίππων στις 5.750 σ.α.λ. και σταθερή ροπή 200 Nm από τις 2.000 έως τις 5.500 σ.α.λ. Σε λειτουργία overboost, αποδίδει 248 Nm στις 3.000 σ.α.λ.

Το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 170 ίππων του νέου Puma ST συνδυάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο αυτόματο σασμάν διπλού συμπλέκτη και διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας: Eco, Normal, Sport και Slippery.

Ο κινητήρας είναι εύηχος και σε συνδυασμό με την σπορ εξάτμιση σε προδιαθέτει για κορυφαίες επιδόσεις. Ειδικά με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα Sport ο ήχος του γίνεται πιο μπάσος και συνοδεύεται από σκασίματα στις αλλαγές ταχυτήτων και τα άσε του γκαζιού!

Στον τομέα της κατανάλωση καυσίμου το νέο Ford Puma με τους 170 ίππους αποδείχθηκε ότι δεν χρειάζεται τις ποσότητες καυσίμου της έκδοσης των 200 ίππων καθώς η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 6,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με οικονομική οδήγηση. Αν ο οδηγός είναι «ανήσυχος» τότε η κατανάλωση αυξάνει στα 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Δύναμη και οικονομία

Το Puma ST είναι το μοναδικό μικρό SUV επιδόσεων στην Ευρώπη με εξαιρετικό κράτημα, δύναμη και πλέον και χαμηλό κόστος χρήσης.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Ford Puma ST με τους 170 ίππους οι επιταχύνσεις πραγματοποιούνται σε χρόνο ρεκόρ ενώ το αυτοκίνητο παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν το ταχύμετρο δείχνει ότι κινείστε με ταχύτητες άνω των 200 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Ford Puma ST απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ περιορισμένες εξαιτίας της σκληρής ρύθμισης της ανάρτησης.

Μέσα στην πόλη το Ford Puma ST μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών ωστόσο ο οδηγός θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τις λακκούβες καθώς τα ελαστικά χαμηλού προφίλ τραυματίζονται εύκολα. Όσον αφορά στη διαδικασία παρκαρίσματος η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας το κάνει παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ιπποδύναμη

Εξοπλισμός

Μεταπωλητική αξία

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Ανανέωση μοντέλου