Δοκιμάζουμε το Honda Jazz Crosstar Hybrid με 109 ίππους!

Το γνωστό Honda Jazz αλλάζει εμφάνιση δίνοντας έμφαση στην περιπέτεια, αυξάνει την απόσταση από το έδαφος, φέρει το λογότυπο Crosstar, διατηρεί τη μοναδική του πρακτικότητα και ρίχνεται στην αρένα των crossover μοντέλων.

Παράλληλα στη νέα γενιά, το Honda Jazz έρχεται αποκλειστικά με υβριδικό σύνολο, το οποίο απέδειξε ότι λειτουργεί όπως πρέπει μειώνοντας στο ελάχιστο την κατανάλωση καυσίμου και βέβαια εκπέμποντας εξαιρετικά χαμηλές έως και μηδενικές εκπομπές CO2.

Επίσης το Honda Jazz Crosstar είναι πρακτικό, άνετο και με υψηλή δόση τεχνολογίας ενώ θα ήταν παράλειψή μας να μην αναφέρουμε ότι απέσπασε και 5 αστέρια στις τελευταίες δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.

Μοναδικό «αγκάθι» θα λέγαμε ότι είναι η τιμή απόκτησή του η οποία κυμαίνεται σε 28.650 ευρώ για την περιπετειώδη έκδοση του Honda Jazz αλλά ο υπερπλήρης εξοπλισμός, το χαμηλό κόστος χρήσης, τα μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας και η αξιοπιστία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας «χρυσώνουν» το χάπι της υψηλής τιμής. Παράλληλα σε πολύ υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου ως μεταχειρισμένο όπως και σε όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της Honda.

Περιπετειώδες

Το Honda Jazz Crosstar, έχει χαρακτηριστικές crossover πινελιές στην εμφάνισή του και στέκεται 152 χλστ. πάνω από το έδαφος για να ξεπερνάει με άνεση τις κακοτοπιές της αστικής καθημερινότητας η των προσβάσιμων μονοπατιών σε κάποιο επαρχιακό δρόμο.

Η φιλοσοφία του πολυμορφικού αμαξώματος μεταφέρθηκε αυτούσια από την προηγούμενη γενιά, ενώ η Crosstar έκδοση ξεχωρίζει επίσης από τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αυτοκινήτου καθώς και από τις ράγιες οροφής. Το φρέσκο σύνολο ολοκληρώνουν τα ιδιαίτερα παιχνιδιάρικα γραφικά των εμπρός φώτων ημέρας LED και η έντονη διχρωμία. Οι διαστάσεις του παραμένουν compact, με το μήκος του να είναι στα 4,09 μέτρα και το πλάτος στα 1,72 μέτρα.

Hitech εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό συναντάμε ριζικές αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Η εικόνα πλέον παραπέμπει σε ένα μοντέρνο αυτοκίνητο με επιρροές από τη νέα εποχή. Εξού και οι πολλές ομοιότητες με το Honda e. Αρχικά, το τιμόνι είναι ίδιο με εκείνο που έχει το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της φίρμας και δεν εμποδίζει καθόλου την οπτική επαφή με τη ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών, που λειτουργεί ως πίνακας οργάνων.

Άριστη κρίνεται η εκμετάλλευση των χώρων για τους επιβάτες με τα πίσω καθίσματα Magic Seats να διακρίνονται για την πρακτικότητα που προσδίδουν. Από πλευράς ποιότητας, η Honda χρησιμοποίησε σκληρά πλαστικά, ωστόσο το κέντρο του ταμπλό επενδύθηκε με ύφασμα προσδίδοντας μια πιο φιλόξενη αίσθηση στους επιβάτες. Στην κορυφή της κονσόλας -ανάμεσα από τους δύο κεντρικούς αεραγωγούς– υπάρχει η ευκρινέστατη οθόνη αφής Honda Connect 9 ιντσών.

Ενδιαφέρον έχει και η ταμπέλα στην άκρη του εμπρός καθίσματος, η οποία αναφέρει ότι υπάρχει μεσαίος αερόσακος προστασίας, φτάνοντας συνολικά τους 10.

Όσον αφορά στο πορτ-μπαγάζ, ο όγκος του ξεκινάει από τα 298 λίτρα, ενώ φτάνει μέχρι και τα 1.205 λίτρα.

109 ίπποι

Κάτω από το καπό του Honda Jazz Crosstar της δοκιμής είχε τοποθετηθεί ένας 1.500άρης ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνολική ισχύς είναι 109 ίπποι και 253 Nm ροπής, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να φτάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 9,9 sec. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 173 χλμ./ώρα. Οι τιμές είναι ικανοποιητικές αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για ένα μοντέλο που στόχο έχει την οικονομία καυσίμου και όχι τις επιδόσεις.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του υβριδικού συστήματος είναι πως ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί κυρίως ως μονάδα παραγωγής ενέργειας για την φόρτιση της μπαταρίας και την τροφοδοσία του βασικού ηλεκτροκινητήρα ενώ μόνο σε ορισμένα σενάρια κίνησης και σε συγκεκριμένο εύρος ταχύτητας εμπλέκεται απευθείας στην κίνηση του οχήματος μέσω της ενεργοποίησης ενός ηλεκτρικά ελεγχόμενου συμπλέκτη. Όλη αυτή η διαδικασία φαίνεται απευθείας από τη μέση κατανάλωση, που στην πράξη πλησιάζει ακόμα και την εργοστασιακή τιμή που ορίζεται σε 4,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Μάλιστα, με τα μόλις 40 λίτρα του ρεζερβουάρ και τη μπαταρία του συστήματα e:HEV, η αυτονομία του Jazz Crosstar ξεπέρασε τα 900 χλμ.!

Η προηγμένη τεχνολογία e:HEV αλλάζει αυτόματα μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης: engine drive, hybrid drive και του πλήρως ηλεκτρικού EV drive επιλέγοντας τη σωστή ενέργεια κίνησης.

Για τη μετάδοση, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση.

Ευχάριστο και οικονομικό

Στον δρόμο το νέο Honda Jazz Crosstar είναι απολαυστικό και ευχάριστο ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την υψηλή θέση οδήγησης. Παράλληλα όταν το Jazz Crosstar κινείται ηλεκτρικά είναι εντελώς αθόρυβο και με μηδενικό κόστος χρήσης.

Όταν αναλαμβάνει την κίνηση ή την φόρτιση ο βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο θόρυβος που παράγεται είναι ελάχιστος  και μόνο όταν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα θα παραχθεί πιο έντονος θόρυβος.

Μέσα στην πόλη να τονίσουμε πως ο κινητήρας του Jazz Crosstar τις περισσότερες φορές δε λειτουργεί και αυτό έχει θετικό αντίκτυπο στο κόστος χρήσης, αλλά και στην ησυχία. Ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η ορατότητα που έχει ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες ειδικά μπροστά χάρη στις νέες κολώνες.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το αυξημένο ύψος του Jazz Crosstar δεν προβληματίζει καθώς δεν δημιουργούνται περίεργοι θόρυβοι ενώ σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς στροφές το ιαπωνικό μοντέλο έχει ουδέτερη συμπεριφορά και είναι απόλυτα ελεγχόμενο ακόμη και κάτω από έντονη πίεση.

Τα 152 χλστ. από το έδαφος είναι υπεραρκετά για τις… χωματόδρομους αλλά και για «αναρρίχηση» στα ψηλά πεζοδρόμια των πόλεων ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

Αξιοπιστία

Μεταπωλητική αξία

 

ΚΑΤΑ

Τιμή