Ανανεωμένο και ενδυναμωμένο επέστρεψε στην ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία των B SUV το νέο Hyundai Bayon χωρίς να έχει χάσει τα παραδοσιακά πλεονεκτήματά του.
Μάλιστα το νέο compact SUV της Hyundai φέρει αρκετούς σχεδιαστικούς νεοτερισμούς και πλουσιότερο εξοπλισμό, ενισχύοντας με τον καλύτερο τρόπο τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα.
Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης με απεριόριστα χιλιόμετρα, 5 χρόνια οδική βοήθεια, 5 χρόνια δωρεάν τεχνικός έλεγχος αλλά και τον χαμηλού κυβισμού κινητήρα 1 λίτρου που ταιριάζει απόλυτα στα φορολογικά δεδομένα των Ελλήνων καταναλωτών οπότε η απόκτησή του γίνεται ακόμη πιο δελεαστική.
Με την τιμή του να ξεκινά 18.790 ευρώ για την βασική έκδοση και από 20.290 για την έκδοση της δοκιμής μας των 100 ίππων.
Πιο στιβαρή εμφάνιση
Το Bayon επέστρεψε με έναν τολμηρό ανανεωμένο σχεδιασμό. Η κομψή νέα φωτεινή υπογραφή Seamless Horizon εναρμονίζεται με το βελτιωμένο σχήμα και μοτίβο του μπροστινού προφυλακτήρα και της μάσκας για μια πιο στιβαρή εμφάνιση.
Πιο συγκεκριμένα ο διακοσμητικός κεντρικός φωτισμός LED DRL (Daytime Running Lights) που έχει ενσωματωθεί στο τελείωμα του καπό διατρέχοντάς το, δημιουργώντας τη φωτεινή υπογραφή Seamless Horizon που πρωτολανσάρισε το Kona.
Επόμενο στοιχείο, ο επανασχεδιασμός της μάσκας και του εμπρός προφυλακτήρα που του προσθέτουν επιπλέον πόντους σε επίπεδο στιβαρότητας, ενώ το φρεσκάρισμα ολοκληρώνεται με τους επίσης επανασχεδιασμένους πίσω προφυλακτήρα και τροχούς ελαφρού κράματος 16 και 17 ιντσών.
Τα προαναφερόμενα καινούργια χαρακτηριστικά όντως έφεραν έναν αέρα φρεσκάδας στο κορεατικό crossover, καθώς δένουν μία χαρά με την υφιστάμενη συνολικά μοντέρνα και τολμηρή εικόνα του, η οποία ορίζεται από δυναμικές γραμμές και τριγωνικά σχήματα υπερτονίζοντας το πλάτος του. Με το σταγονόμετρο μεν, έξυπνες δε οι αλλαγές συνολικά.
Υψηλή δόση τενολογίας
Στο εσωτερικό του Hyundai Bayon καταγράφονται καινούργια εξοπλιστικά στοιχεία υψηλής τεχνολογίας, που το αναβαθμίζουν σημαντικά.
Ο υφιστάμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων LCD και η έγχρωμη οθόνη αφής (10,25 ιντσών και στις δύο περιπτώσεις) που προσφέρει δυνατότητα συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto συνδυάζονται πλέον με την πρόσφατη ενημέρωση της τηλεματικής τεχνολογίας Bluelink, που προσφέρει αυξημένα επίπεδα εξατομίκευσης, προηγμένες δυνατότητες προστασίας και ελέγχου του αυτοκινήτου, εξελιγμένη πλοήγηση και δυνατότητα ενημερώσεων λογισμικού Over-the-Air.
Η εργονομία συγκαταλέγεται στα δυνατά χαρτιά της κατασκευής, γεγονός που συνδέεται με την ύπαρξη αρκετών θέσεων στην καμπίνα για να βολέψετε μικροαντικείμενα εντός τους ενώ πολύ καλή είναι και η ποιότητα κατασκευής παρά την ύπαρξη πολλών πλαστικών.
Χάρη στο μεταξόνιο των 2,58 μέτρων, τέσσερις ενήλικες θα καθίσουν ανέλπιστα άνετα έχοντας επαρκέστατους χώρους στη διάθεσή τους. Εξίσου ανέλπιστα ευρύχωρος και ο χώρος αποσκευών με 411 λίτρα χωρητικότητας, που μπορεί να φιλοξενήσει τις αποσκευές των προαναφερομένων δίχως πρόβλημα.
Ο εξοπλισμός του Hyundai Bayon είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει όλες τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες.
100 ίπποι
Η καρδιά του ανανεωμένου Bayon της δοκιμής μας αποτελείται από ένα τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο T-GDi δωδεκαβάλβιδο σύνολο βενζίνης 998 κ.εκ., που αποδίδει 100 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 175 Nm στις 1.500 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου με 6 σχέσεις που διακρίνεται για την κλιμάκωση αλλά και την αίσθηση.
Στην πράξη ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα «ζωηρός» και οικονομικός αφού η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 5,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Άνετο και οικονομικό
Το ανανεωμένο Bayon των 100 ίππων με την φρεσκαρισμένη αισθητική του, τον κορυφαίο πλέον εξοπλισμό υποβοήθησης του οδηγού/άνεσης/ψηφιακής τεχνολογίας, τις επαρκείς επιδόσεις, την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και η πολύ καλή εσωτερική ευρυχωρία και πρακτικότητα αποτελούν τα στοιχεία που οριοθετούν την υπόστασή του.
Η οδήγηση του Hyundai Bayon είναι ευχάριστη και πολύ άνετη αποτελώντας μια έκπληξη για τον οδηγό που περίμενε ένα πιο αργό και χωρίς σπιρτάδα αυτοκίνητο.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Bayon δείχνει ξεκάθαρα ότι ο προσανατολισμός του είναι η άνεση και η οικονομία και όχι οι επιδόσεις οπότε αν ο οδηγός του κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ θα απολαύσει το χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και την ασφάλεια και την ησυχία.
Αν πάλι θέλει να κινηθεί γρηγορότερα τότε τα 160 χλμ./ώρα έρχονται γρήγορα αλλά από κει και πέρα τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με αργό ρυθμό.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφύγει συχνά στο λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων για να ανεβοκατεβάζει σχέσεις ωστόσο εντυπωσιακά είναι τα περιθώρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου όπως επίσης και τα ηλεκτρονικά συστήματα που το επαναφέρουν στην τάξη όταν ο οδηγός κινείται στο όριο.
Μέσα στην πόλη το Bayon απέδειξε ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με την ανάρτηση να κάνει εξαιρετική δουλειά και να φιλτράρει με μοναδικό τρόπο τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας σε συνδυασμό με την υψηλή θέση οδήγησης αλλά και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες κάνουν τόσο τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι όσο και την καθημερινή οδήγηση.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης και κτήσης
Πολυετής εγγύηση
Αξιοπιστία
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Πλαστικά