Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταλείψει την κατηγορία των supermini αυτοκινήτων η Hyundai εξακολουθεί να πηγαίνει αντίθετα στο ρεύμα και μάλιστα πρόσφατα να ανανεώσει το δημοφιλές της μοντέλο στην συγκεκριμένη κατηγορία που δεν είναι άλλο από το i10.
Από την πρώτη του παρουσίαση το 2008, το i10 αποτελεί μια ιστορία επιτυχίας για τη Hyundai στην Ευρώπη. Το μοντέλο σχεδιάζεται, αναπτύσσεται και κατασκευάζεται στην Ευρώπη. Το εξωτερικό του αμάξωμα αντικατοπτρίζει το νεανικό του πνεύμα, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει κορυφαία προσβασιμότητα και άνεση ώστε να υποστηρίζει τους διαφορετικούς χρήστες του στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Με το πιο ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ασφάλειας και συνδεσιμότητας της κατηγορίας του, το i10 προσφέρει ένα πλήρες πακέτο.
Οι τιμές διάθεσης του νέου Hyundai i10 στην Ελλάδα ξεκινούν από τις 16.390 ευρώ ενώ η κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας N Line με 100 ίππους κοστίζει 19.590 ευρώ. Στα παραπάνω συνυπολογίστε τα 5 Χρόνια Εγγύησης χωρίς όριο χιλιομέτρων της Hyundai.
Μια τολμηρή και μοναδική σχεδίαση
Το i10 διαθέτει μια νεανική και δυναμική σχεδίαση που προσφέρει μια αντίθεση μεταξύ των απαλών επιφανειών και των αιχμηρών γραμμών του. Η εικόνα γίνεται πιο τολμηρή χάρη στη χαμηλωμένη οροφή και το μεγάλο μεταξόνιο, ενώ η φαρδιά εμπρός μάσκα εκφράζει τον σπορ χαρακτήρα του και ενσωματώνει εμπρός φώτα ημέρας LED (DRL). Ένα “H” που δημιουργείται με την οριζόντια γραμμή της πίσω πόρτας έχει ενσωματωθεί στα πίσω φώτα ED. Το μοντέλο διαθέτει νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.
Στην περίπτωση της N Line έκδοσης το σπορ στιλ είναι σε πρώτο πλάνο, με τις στάνταρ 16άρες ζάντες αλουμινίου και τα μπροστινά φώτα ημέρας LED (DRL) να συνθέτουν ένα όμορφο, τολμηρό αισθητικό αποτέλεσμα. Επίσης αποκλειστικά για τα N Line πακέτα υπάρχουν τα αντίστοιχα λογότυπα εμπρός-πίσω, το σήμα i10 σε κόκκινη γραμματοσειρά, καθώς και η προστατευτική «ποδιά» και ο διαχύτης.
Σπορ διαθέσεις
Το εσωτερικό του νέου Hyundai i10 N Line διαθέτει πινελιές ενός σπορ αυτοκινήτου. Παντού υπάρχουν κόκκινες ραφές και ενθέσεις ο επιλογέας ταχυτήτων διαθέτει ωραίο μπουτόν και το τιμόνι έχει επένδυση από δέρμα.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος ενώ η 8άρα έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό διαθέτει πλήρως εξελληνισμένο μενού και δύο περιστροφικούς διακόπτες για να κάνουν ευκολότερη την διαχείριση των συστημάτων.
Για όποιον θέλει να αποκτήσει περισσότερες ανέσεις, σε προαιρετικό εξοπλισμό προσφέρονται σύστημα πλοήγησης, αλλά και ασύρματη φόρτιση κινητού. Στις έξτρα παροχές περιλαμβάνονται και οι πρόσφατα ενημερωμένες υπηρεσίες τηλεματικής Bluelink που δίνουν διάφορες πληροφορίες, από τον καιρό και την κυκλοφορία, μέχρι τα καύσιμα και τις διαθέσεις θέσεις στάθμευσης, σε live/πραγματικό χρόνο.
Όσον αφορά τους εσωτερικούς χώρους του Hyundai i10, αποτελούν και πάλι ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα. Ακόμη και 4 ενήλικες θα καθίσουν άνετα, ενώ ο χώρος αποσκευών 252 λίτρων είναι μεγάλος για τα δεδομένα της κατηγορίας, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.050 λίτρα.
100 ίπποι
Κάτω από το καπό του Hyundai i10 της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει 100 ίππους και 175 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα πρόθυμος να κινήσει το αμάξωμα του αυτοκινήτου ωστόσο όσο αυξάνουν οι στροφές αυξάνει ανάλογα και ο θόρυβος που παράγει το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο.
Ωστόσο από την άλλη μεριά βέβαια η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα με την μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας να ανέρχεται σε μόλις 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Τίμιο και οικονομικό
Το Hyundai i10 N Line σίγουρα αποτελεί ένα μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία που ανήκει και έχει ελάχιστους ανταγωνιστές. Η σπορ εμφάνισή του σε προϊδεάζει για κορυφαίες επιδόσεις αλλά το κορεατικό μοντέλο έχει σπορ διαθέσεις καθώς ο προσανατολισμός του είναι η οικονομία καυσίμου και το χαμηλό κόστος χρήσης.
Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι το Hyundai i10 N Line αποτελεί ένα αυτοκίνητο πόλης που όμως όπως αποδείχθηκε δεν θα διστάσει να κινηθεί στον αυτοκινητόδρομο με απόλυτη ασφάλεια και οικονομία. Πιο συγκεκριμένα το Hyundai i10 N Line με τους 100 ίππους θα κινηθεί στα όρια του ΚΟΚ με απόλυτη άνεση και ασφάλεια όντως ευθύβολο ενώ όταν το ταχύμετρο ξεπερνά τα 150 χλμ./ώρα αυξάνει ο ήχος που παράγει ο κινητήρας.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές το μικρό κορεατικό μοντέλο αποδείχθηκε ιδιαίτερα σβέλτο και οι όποιες κλίσεις του αμαξώματος κρίνονται απόλυτα φυσιολογικές. Βέβαια στα ανηφορικά κομμάτια ο οδηγός θα καταφεύγει συχνά στον λεβιέ αλλαγής του κιβωτίου ταχυτήτων.
Μέσα στην πόλη το Hyundai i10 N Line ξεδιπλώνει τις αρετές του και βέβαια ο οδηγός του μπορεί να το παρκάρει παντού με την βοήθεια της κάμερας οπισσθοπορείας. Παράλληλα η ανάρτηση φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και ο μικρός κύκλος στροφής ευνοεί τους επιτόπιους ελιγμούς.
Ειδικά αναφορά πρέπει να κάνουμε στην πληρέστατη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας η οποία περιλαμβάνει 13 συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Εγγύηση
Ιπποδύναμη
ΚΑΤΑ
Θόρυβος κινητήρα