Η Hyundai εμπλουτίζει την οικογένεια «Ν» και εισέρχεται στην κατηγορία των μικρών σπορ αυτοκινήτων με το άκρως δυναμικό i20 N. Το νέο σπορ μοντέλο της Hyundai είναι σε θέση να γεμίσει ανά πάσα ώρα και στιγμή αδρεναλίνη τον οδηγό του, από μια απλή διαδρομή έως και μέσα σε αγωνιστική πίστα, όπου θα λέγαμε ότι βρίσκεται στο στοιχείο του.
Αν βέβαια μιλάμε για την έκδοση Performance Pack με τους 204 ίππους και στοιχεία από WRC τότε καλύτερα να… προσδεθείτε!
Το i20 N διατίθεται σε δύο εκδόσεις που περιλαμβάνει την αρχική των 24.990 ευρώ και την Performance Pack με 1.500 ευρώ παραπάνω, ήτοι 26.490 ευρώ. Ο εξοπλισμός σε κάθε περίπτωση περιλαμβάνει τα πάντα, αλλά το βασικότερο αφορά στο μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης N Corner Carving Differential το οποίο αποτελεί το βασικότερο λόγο αγοράς του Performance Pack, αφού αποτελεί ουσιαστική λεπτομέρεια στη διαμόρφωση της απολαυστικής οδικής του συμπεριφοράς.
Μαγνητίζει τα βλέμματα
Το Hyundai i20N αποτελεί ένα ξεχωριστό μοντέλο το οποίο απ’ όποια μεριά και αν το κοιτάξει κανείς το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα μπορεί να «ξεκολλήσει» τα μάτια του από το αυτοκίνητο. Κάποιοι βέβαια θεωρούν κραυγαλέα την εμφάνισή του ωστόσο και πάλι θα αναφέρουμε ότι μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένο.
Η επιθετική μάσκα με το λογότυπο «N», οι τεράστιες εισαγωγές, τα τονισμένα μαρσπιέ, το σπόιλερ οροφής που στα 200 χλμ./ώρα προσφέρει 20 κιλά κάθετης δύναμης, ο διαχύτης, οι μοναδικοί 18άρηδες τροχοί, αλλά και Blue Performance χρώμα αυτό καθ’ αυτό συνθέτουν ένα σύνολο σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητο.
Ωστόσο υπάρχουν και άλλες δομικές αλλαγές ουσίας όπως ενισχύσεις σε 12 σημεία για το πλαίσιο, μεγαλύτερη γωνία κάμπερ και ανασχεδιασμένα γόνατα μπροστά, χαμήλωμα 10 χλστ., φρένα υψηλών επιδόσεων και πιο γρήγορο τιμόνι.
Τέλος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου η οβάλ εξάτμιση είναι διακριτική σε όψη, αλλά όταν παίρνει μπρος ο κινητήρας τότε συνθέτει μια ακουστική πανδαισία…
Σπορ και hitech εσωτερικό
Ανοίγοντας την πόρτα της καμπίνας επιβατών το μάτι σου πέφτει αμέσως στα εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα και τα κουμπιά ειδικού σκοπού στο τιμόνι τα οποία περιλαμβάνουν ένα κόκκινο μπουτόν κάτω δεξιά για την ενεργοποίηση του Rev Matching και από ένα γαλάζιο με λογότυπο Ν εκατέρωθεν του κέντρου. Το ένα ενεργοποιεί το N πρόγραμμα λειτουργίας και το άλλο πάει απ’ ευθείας στο σετάρισμα που έχει επιλέξει ο οδηγός ανάμεσα από χιλιάδες μικρορυθμίσεις για τιμόνι, κινητήρα, μπλοκέ, κτλ.
Από την άλλη από το ταμπλό με τα σκληρά, αλλά καλοφινιρισμένα πλαστικά και ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ πληθώρα πληροφοριών απεικονίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών με τα διαφορετικά γραφικά και στο infotainment με την οθόνη αφής 8 ιντσών.
Οι χώροι είναι αρκετοί για 4 ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών με 352 λίτρα θα καλύψει τις ανάγκες τους έχοντας και τον κατάλληλο όγκο, αλλά και το κανονικό σχήμα.
204 ίπποι
Κάτω από καπό του Hyundai i20N της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου με απόδοση 204 ίππων και ροπή 275 Nm στις 1.750-4.500 σ.α.λ. (304 Nm με overboost) στις 2.000 – 4.000 σ.α.λ. Ανάλογα το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο οδηγός (Eco, Normal, Sport, N και N Custom) διαμορφώνεται η απόκριση του κινητήρα, οι ρυθμίσεις του ESC, ο ήχος της εξάτμισης και το βάρος του τιμονιού.
Σύμφωνα με τη Hyundai, η επίπεδη ισχύς παρέχει περισσότερη ροπή και δύναμη σε χαμηλότερες σ.α.λ., έτσι ώστε το μοτέρ να είναι ελαστικό στην καθημερινή οδήγηση. Ωστόσο το i20 N δεν είναι φτιαγμένο για να κινείται χαλαρά σε αστικό περιβάλλον, αλλά για να κινείται με πολύ υψηλές ταχύτητες σε πίστα ή άλλο οδικό δίκτυο συνοδευόμενο με ένα μπάσο ήχο που σε προκαλεί με τα σκασίματα της εξάτμισης.
Στον τομέα της κατανάλωσης το Hyundai i20N με επιλεγμένο το πρόγραμμα ECO καταφέρνει να κινηθεί με περίπου 8,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Ωστόσο επειδή δεν θα κινηθεί κανείς με το ECO καλό θα είναι να έχει στο νου του πως η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 10 και 11 λίτρων…
Αγωνιστικές διαθέσεις
Το Hyundai i20N από την εξωτερική του εμφάνιση και μόνο σε προδιαθέτει ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο με αγωνιστικές διαθέσεις.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το κορεάτικο μοντέλο μπορεί να κινηθεί με απίστευτη άνεση και οικονομία διατηρώντας υψηλής ταχύτητες που μπορούν ανά πάσα στιγμή να πολλαπλασιαστούν σε πολύ γρήγορο ρυθμό.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Hyundai i20N μετατρέπεται στα χέρια ενός έμπειρου οδηγού σε ένα πραγματικό όπλο που «καταπίνει» τις στροφές με απίστευτο τρόπο.
Το κρυφό χαρτί του N Performance Pack είναι το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό N Corner Carving Differential. Η αποτελεσματικότητά του είναι καταλυτική, γιατί δεν αφήνει το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου να ανοίξει την τροχιά του, ακόμα και με πατημένο το γκάζι εντός της στροφής. Την απολαυστική οδική του συμπεριφορά ενισχύουν με την σειρά τους το Rev Matching που βοηθά στα κατεβάσματα, ο hard rock ήχος από την εξάτμιση και το ακριβές και με πολύ καλή αίσθηση τιμόνι.
Μέσα στην πόλη το Hyundai i20N κινείται με απόλυτη άνεση και ευκολία και η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι. Ωστόσο ο οδηγός θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ καθώς «τραυματίζονται» εύκολα και το κόστος αντικατάστασης είναι ακριβό…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Ιπποδύναμη
Μπλοκέ διαφορικό
Εγγύηση
ΚΑΤΑ
Κατανάλωση