Δοκιμάζουμε το Hyundai Ioniq 5N με 650 ίππους!

Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα διακρίνονται για τις επιδόσεις και την μοναδική τους σχεδίαση ωστόσο αποδεικνύεται ότι κάποιες μάρκες τώρα έχουν βάλει στο στόχαστρο κορυφαία σπορ μοντέλα που μέχρι πρότινος κινούνταν μόνο με κινητήρες βενζίνης.

Ο λόγος για το νέο κορυφαίο Hyundai Ioniq 5N το οποίο ανατρέπει σχεδόν τα πάντα που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα σχετικά με τα σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κοιτάει στα μάτια ανταγωνιστικά μοντέλα με βενζινοκινητήρες που κοστίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ παραπάνω.

Άλλωστε οι 650 ίπποι, η τετρακίνηση, οι κορυφαίες επιδόσεις και η μεγάλη αυτονομία δικαιολογούν απολύτως τα 63.903 ευρώ που κοστίζει το κορυφαίο Hyundai Ioniq 5N συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Να υπενθυμίσουμε πως το τμήμα «Ν» της Hyundai μας έχει ήδη εντυπωσιάσει με τα βενζινοκίνητα i20 N και i30 N αλλά πραγματικά με το Ioniq 5N οι τεχνικοί της Hyundai ξεπέρασαν τον εαυτό τους.

Άλλωστε τετρακίνητο αυτοκίνητο με 650 ίππους και 770 Nm ροπής σε αυτά τα χρήματα μάλλον δεν υπάρχει στην αγορά!

Άγριες διαθέσεις

«Φουσκωμένο» αμάξωμα αλλά χωρίς υπερβολές, εντυπωσιακό χρώμα Performance Blue, αεροδυναμικά βοηθήματα με splitter εμπρός, διαχύτη πίσω και ποδιές στο πλάι είναι μερικές από τις βασικές λεπτομέρειες που κάνουν το Hyundai Ioniq 5N να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας επιβεβαιώνοντας παράλληλα ότι πρόκειται για ένα μοντέλο Ν το οποίο έχει πολύ άγριες διαθέσεις!

Την ίδια στιγμή ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας με look από ανθρακονήματα μαζί με μια κόκκινη λωρίδα στο κέντρο αλλά και οι αεραγωγοί στα πίσω φτερά τονίζουν περαιτέρω τον σπορ χαρακτήρα του κορεατικού μοντέλου.

Τέλος οι ζάντες 21 ιντσών με τα ελαστικά πολύ χαμηλού προφίλ «φιλοξενούν» τους τεράστιους δίσκους και τις κόκκινες δαγκάνες.

Στο πίσω μέρος και στο κέντρο του διαχύτη το κάθετο φως ομίχλης μαγνητίζει τα βλέμματα ενώ στην κορυφή του πίσω μέρος βλέπουμε το τριγωνικό τρίτο «στοπ» ανάμεσα στα δυο σκέλη της αεροτομής.

Αγωνιστικές πινελιές

Στην καμπίνα επιβατών τα εντυπωσιακά καθίσματα τύπου μπάκετ αλλά και το τιμόνι με τις N ιδιαιτερότητες είναι τα δυναμικά στοιχεία που το διαχωρίζουν από τα απλά Ioniq 5 και προετοιμάζουν τον οδηγό για το τι θα επακολουθήσει.

Στον πυρήνα του τιμονιού εκτός των συνηθισμένων, συναντάς τα δύο κυκλικά κουμπιά για προεπιλεγμένα N προγράμματα, τις επιλογές των mode οδήγησης και το κόκκινο κουμπί NGB (N Grin Boost) που προσφέρει 10 δευτερόλεπτα full power.

Η αγωνστική ατμόσφαιρα της καμπίνας περιλαμβάνει δύο οθόνες των 12,3 ιντσών, μια για τα όργανα και μια για πλοήγηση, έξτρα ενημέρωση και ψυχαγωγία.

O απαιτητικός γνώστης θα μείνει εντυπωσιασμένος με τις δυνατότητες που του προσφέρει, ακόμα και στο extreme κομμάτι της οδήγησης που περιλαμβάνει έως και track days ωστόσο χρειάζεται κάποιος χρόνος εξοικείωσης με όλες αυτές τις ψηφιακές δυνατότητες!

Ο χώρος στην καμπίνα είναι υπεραρκετός για 4 ενήλικες επιβάτες, ο χώρος αποσκευών διαθέτει 480 λίτρα και η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική και προσεγμένη.

650 ίπποι

Το Hyundai Ioniq 5N κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες που προσφέρουν συνδυαστική ισχύ 609 ίππων που στην λειτουργία overboost (κόκκινο μπουτόν N Grin Boost) αυξάνονται σε 650 ίππους και 770 Nm ροπής. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά καταιγιστικό και θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον μεγαλύτερο λάτρη των βενζινοκίνητων supercars.

Άλλωστε τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα του Ioniq 5N περιορίζεται στα 260 χλμ./ώρα ελέω της αυτονομίας…

Η αυτοκινητοβιομηχανία για να δώσει την αίσθηση ενός βενζινοκίνητου supercar έχει δημιουργήσει το N Active Sound+, όπου ο οδηγός έχει να διαλέξει μεταξύ 3 επιλογών, το οποίο προσομοιάζει τον ήχο κινητήρα και εξάτμισης N με κινητήρα βενζίνης. Κορυφαία η επιλογή Ignition στην οποία όταν αφήνεις το γκάζι ακούς τα «σκασίματα» της εξάτμισης.

Επίσης το σύστημα N e-Shift προσομοιώνει τη συμπεριφορά του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων N DCT ενώ το σύστημα N Drift Optimizer βοηθά στη διατήρηση της γωνίας drift με την εξισορρόπηση πολλαπλών παραμέτρων του οχήματος!

Η μπαταρία 4ης γενιάς ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 84 kWh φορτίζει σε ταχυφορτιστή μόλις σε 18 λεπτά έως το 80% και προσφέρει και μια σειρά επιλογών που την προστατεύει από θερμοκρασίες, ενώ φυσικά υποστηρίζει επίσης την καινοτόμο λειτουργία vehicle to load (V2L), που του επιτρέπει να τροφοδοτεί ποικίλες ηλεκτρικές συσκευές από πρίζα σούκο 230V.

Ένα ηλεκτρικό supercar

To Hyundai Ioniq 5Ν αποτελεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έρχεται να ανατρέψει την πρωτοκαθεδρία των βενζινοκίνητων μοντέλων στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων.

Το κορεατικό μοντέλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα απλό αλλά εντυπωσιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία άνω των 440 χλμ. αλλά ο οποιοσδήποτε οδηγός δύσκολα θα αντισταθεί να πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα όταν γνωρίζει ότι έχει στη διάθεσή του 650 ίππους!

Το Active Sound+ παράγει μια πειστικότατη μελωδία 8.000 σ.α.λ., ενώ το σύστημα N e-Shift προσδίδει όλα εκείνα τα «ξεσπάσματα» και τα σκασίματα στα κατεβάσματα που νιώθει και ακούει το οδηγός όταν κινείται στα όρια.

Αν πάλι το επιτρέπουν οι συνθήκες ο οδηγός μπορεί να ντριφτάρει χάρη στο N Drift Optimizer με το ESC να «απελευθερώνει» το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το N Torque Distribution να ρυθμίζει την ροπή εμπρός και πίσω (με δυνατότητα για 11 επίπεδα μεταβολής) και το e-LSD (ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) να ελέγχει την ποσότητα της ροπής που καταλήγει στους πίσω τροχούς.

Στις ευθείες το αυτοκίνητο μαζεύει χιλιόμετρα με καταιγιστικούς ρυθμούς ενώ κινείται με απόλυτη ασφάλεια και σταθερότητα.

Στους επαρχιακούς δρόμους με στροφές το Hyundai Ioniq 5N μπορεί να κινηθεί τόσο γρήγορα όσο ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο αρκεί να «αντέχει» ο οδηγός του!

Μέσα στην πόλη το Hyundai Ioniq 5N μαγνητίζει τα βλέμματα ενώ το σύστημα Active Sound + κάνει αισθητή την παρουσία του από όπου και αν περνάει.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Ιπποδύναμη

Τετρακίνηση

Αυτονομία

Εξοπλισμός

Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Ελαστικά χαμηλού προφίλ