Δοκιμάζουμε το Hyundai Ioniq 6 AWD με 325 ίππους!

Το Hyundai Ioniq 6 είναι η ηλεκτρική πρόταση της κορεατικής εταιρείας στην κατηγορία των μεγάλων sedan αυτοκινήτων. Ωστόσο η κορεατική εταιρεία δεν έχει αφήσει τίποτα στην τύχη του και κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο με απόδοση 325 ίππων, μοναδική σχεδίαση και αεροδυναμική, τετρακίνηση, μεγάλη αυτονομία και μοναδική άνεση.

Το Hyundai Ioniq 6 είναι διαθέσιμο και σε πισωκίνητη έκδοση, με ηλεκτροκινητήρα 151 ίππων και μπαταρία 53 kWh με τιμή εκκίνησης λίγο πάνω από τις 40.000 ευρώ αλλά η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση των 325 ίππων με την μεγάλη μπαταρία κοστίζει 49.490 ευρώ και σίγουρα αξίζει τα χρήματά της μέχρι το τελευταίο ευρώ.

Όσον αφορά στην εργοστασιακή εγγύηση η Hyundai δίνει 5ετή Εργοστασιακή Εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων ενώ η μπαταρία καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.

Μοναδική αεροδυναμική

Οι σχεδιαστές της Hyundai απέδειξαν ότι έχουν λάβει πολύ σοβαρά την υπόθεση της ηλεκτροκίνησης και απέδειξαν ότι η σχεδίαση με κορυφαία αεροδυναμική μπορεί να συνυπάρξει επιφέροντας το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Το Hyundai Ioniq 6 διαθέτει τη δική του μοναδική τολμηρή σχεδίαση σε μια εποχή που όλα λίγο πολύ τα μοντέλα μοιάζουν μεταξύ τους.

Πιο συγκεκριμένα το ηλεκτρικό σεντάν της Hyundai έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,22 ενώ αν ο υποψήφιος αγοραστής επιλέξει και τους καθρέπτες κάμερες τότε εκείνος μειώνεται περαιτέρω σε 0,21.

Την ίδια στιγμή οι εισαγωγές αέρα στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, οι διαχύτες αέρα μέχρι και τα ειδικά εξαρτήματα στους εμπρόσθιους τροχούς που περιορίζουν το διάκενο μεταξύ φτερού και ελαστικού είναι μερικές από τις καινοτόμες λύσεις που έχουν υιοθετηθεί για να βελτιστοποιήσουν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου.

Στο εμπρόσθιο και πίσω μέρος πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα φωτιστικά σώματα τα οποία ενσωματώνουν παραμετρικά pixels και ενισχύουν την ταυτότητα της υπογραφής του μοντέλου.

Από πλάι ξεχωρίζουν οι pop-up χειρολαβές καθώς και η τοξωτή γραμμή της οροφής και η χαρακτηριστική πίσω αεροτομή.

Τεχνολογικό σοκ

Η καμπίνα επιβατών του Ioniq 6 είναι άκρως high-tech και φουτουριστική με τις δύο εντυπωσιακές οριζόντιες οθόνες των 12,3 ιντσών να μαγνητίζουν τα βλέμματα των επιβατών. Η μία λειτουργεί ως πίνακας οργάνων και η άλλη για σύστημα infotainment.

Ο διζωνικός ατμοσφαιρικός φωτισμός επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόσει την εμφάνιση και την αίσθηση της καμπίνας επιλέγοντας από ένα φάσμα 64 χρωμάτων και 6 προεπιλεγμένων θεμάτων μέσω του Dual Color Ambient Lighting ο οποίος αλλάζει τη φωτεινότητα του εσωτερικού βάσει της επιτάχυνσης (από 10% στα 30 χλμ./ώρα έως 100% στα 100 χλμ./ώρα)!

Το επίπεδο πάτωμα και το τεράστιο μεταξόνιο συμβάλλουν στην ευρυχωρία κάτι που επιβεβαιώνεις σε όποιο σημείο και αν βρεθείς στο εσωτερικό του. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 401 λίτρα και μπορεί άνετα να φιλοξενήσει τις αποσκευές 4 ατόμων.

Τέλος ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει για τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί τα οποία προέρχονται από ανακύκλωση (για παράδειγμα, τα πατάκια προέρχονται από παλιά δίχτυα ψαράδων στη θάλασσα της Κορέας).

325 ίπποι

Το Ioniq 6 της δοκιμής μας αφορούσε στην τετρακίνητη έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τη μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh, η οποία αποδίδει 325 ίππους και ροπή 605 Nm, προσδίδοντας εκρηκτικές επιδόσεις στην κορεατική λιμουζίνα.

Η Hyundai υπόσχεται αυτονομία από 520 έως και 745 χιλιόμετρα ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού αλλά και την χρήση (αστική ή αυτοκινητόδρομο). Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας με «ανήσυχη» οδήγηση η αυτονομία ξεπέρασε τα 600 χλμ. στη λειτουργία Eco και με επιλεγμένο το «i-Pedal», που παρέχει την δυνατότητα κίνησης με ελάχιστη χρήση του πεντάλ φρένου, κάνοντας την ίδια στιγμή την μέγιστη δυνατή ανάκτηση ενέργειας για επαναφόρτιση της μπαταρίας.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών οδηγικών προγραμμάτων μέσω του σχετικού διακόπτη στο τιμόνι (Sport, Eco και Normal) και σίγουρα θα εκτιμήσει δεόντος την ακαριαία απόκριση των ηλεκτροκινητήρων στην επιλογή Sport νιώθοντας το στομάχι του να αγγίζει την πλάτη του

Το εντυπωσιακότερο πάντως είναι πως το Ioniq 6, να μπορεί να φορτίσει από 10 έως 80% σε μόλις 18 λεπτά αν συνδεθεί σε supercharger 350 kW!

Επίσης μέσω πρίζας κάτω από τα καθίσματα ή με μετατροπέα από την υποδοχή φόρτισης, μπορεί να γίνει ηλεκτροδότητη συσκευών με ισχύ έως και 3,6 kW όπως ένα laptop, κινητό τηλέφωνο ή ακόμη και ηλεκτρικό ποδήλατο.

Ποιότητα κύλισης

Το Ioniq 6 δεν έπαψε όμως να μας εκπλήσσει ευχάριστα σε όλες διαδρομές που ακολουθήσαμε εντός και εκτός πόλης.

Στον αυτοκινητόδρομο το κορεατικό ηλεκτρικό μοντέλο αποδείχθηκε ευθύβολο, σταθερό και ασφαλές ακόμη και όταν το ταχύμετρο πλησίαζε στον ηλεκτρονικό κόφτη των 185 χλμ./ώρα και έξω έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Αν βέβαια ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε θα εκτιμήσει δεόντος την αυτονομία αλλά και την απόλυτη ηρεμία στην καμπίνα επιβατών.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα θα λάβει κάποιες κλίσεις οι οποίες είναι απόλυτα ελεγχόμενες ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους και η τετρακίνηση βοηθούν ώστε το Ioniq 6 να μπορεί να κινηθεί ακόμη και σε «αγωνιστικούς» ρυθμούς με απόλυτη ασφάλεια.

Μέσα στην πόλη η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά απορροφώντας όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η ποιοτική εικόνα από τις κάμερες κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Επίσης η μοναδική σχεδίαση του Ioniq 6 μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε είναι σταθμευμένο.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Αυτονομία

Ιπποδύναμη

Τετρακίνηση

Πολυετής εγγύηση

ΚΑΤΑ

Κύκλος στροφής