Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona 1,6 Hybrid με 141 ίππους!

Το Hyundai Kona στη δεύτερη ολοκαίνουργια γενιά του, έχει μετεξελιχθεί σε ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο σε σχέση με τον απερχόμενο πρόγονο του. Αυτό βεβαίως γίνεται άμεσα αντιληπτό ένεκα της φουτουριστικής σχεδίασης του την οποία είτε την λατρεύεις είτε την μισείς καθώς οι κορεάτες σχεδιαστές επέλεξαν να διατηρήσουν τις τολμηρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που κάνουν το μοντέλο να ξεχωρίζει.

Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν να επιλέξουν μεταξύ βενζινοκίνητων, υβριδικών ή ηλεκτρικών εκδόσεων οι οποίες συνοδεύονται από πολυετή εργοστασιακή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα και άκρως δελεαστικές τιμές που ξεκινούν από 27.990 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση των 120 ίππων ενώ για την υβριδική έκδοση της δοκιμής μας που διαθέτει 141 ίππους η τιμή αυξάνεται στα 31.890 ευρώ. Το υβριδικό Hyundai Kona έχει Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας και βέβαια κυκλοφορεί ελεύθερα καθημερινά στον Δακτύλιο.

Εντυπωσιακή σχεδίαση

Στο νέο Kona η σχεδίαση διαθέτει επιπλέον δόση φουτουρισμού με μια εξαιρετικά λεπτή LED μπάρα με λευκό χρώμα να υπάρχει στο εμπρόσθιο και πίσω μέρος του αυτοκινήτου (κόκκινο χρώμα) την οποία η Hyundai ονομάζει «Seamless Horizon Lamp» και όταν ο ήλιος πέφτει αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό του κορεατικού μοντέλου.

Τα βασικά εμπρόσθια φώτα είναι τοποθετημένα χαμηλότερα στα άκρα του προφυλακτήρα, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα πίσω φώτα. Για να τονωθούν τα off road χαρακτηριστικά του μοντέλου τα φτερά είναι «φουσκωμένα» ενώ οι μεγάλες ανάγλυφες επιφάνειες, θυμίζουν Tucson, όπως επίσης και η μεγάλη μάσκα στο εμπρόσθιο μέρος με τους ασημί τριγωνικούς αεραγωγούς στις άκρες της.

Επίσης η δεύτερη γενιά του Kon έχει μεγαλύτερες διαστάσεις με μήκος 4.350 χλστ. (+185), με αποτέλεσμα να μπαίνει ξεκάθαρα στα χωράφια των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV, ενώ τo πλάτος του είναι 1.825 χλστ. (+25) και το ύψος του 1.585 χλστ. (+20 χλστ.). Αντίστοιχα, μεγαλύτερο κατά 60 χλστ. είναι και το μεταξόνιο που έφτασε στα 2.660 χλστ.

Άνεση και τεχνολογία

Αν η εξωτερική εμφάνιση θεωρείται επαναστατική στο νέο Kona κάτι τέτοιο αποδείχθηκε ότι συμβαίνει και στην καμπίνα επιβατών.

Στους αισθητά μεγαλύτερους χώρους του καλοφτιαγμένο σαλονιού, θα βολευθούν 5 επιβάτες χωρίς καμία παραχώρηση. Σ’ αυτό συνυπολογίστε και την αυξημένη κατά 92 λίτρα χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, που φθάνει συνολικά στα 466 λίτρα, οπότε και η ευρυχωρία προστίθεται αυτοδικαίως στη λίστα των ουσιωδών πλεονεκτημάτων του.

Ωστόσο τεράστια πρόοδος όμως έχει συντελεστεί και στο εσωτερικό του, αυτή τη φορά από πλευράς σχεδίασης και εξοπλισμού, όπου και πάλι επαληθεύεται εμφατικά η επιρροή από την οικογένεια Ioniq. Εδώ συναντούμε, τις ευρείες TFT διπλές οθόνες LCD των 12,3 ιντσών (εμπρός από τον οδηγό και στο μέσο του ταμπλό), τη «πλωτή» κονσόλα στο κέντρο, ενώ το σύνολο συμπληρώνεται ιδανικά από το νέο εσωτερικό φωτισμό που διαμορφώνει μία ευχάριστη ατμόσφαιρα. H παρουσία δύο σειρών φυσικών διακοπτών κάτω ακριβώς από την οθόνη των πολυμέσων που προσφέρουν άμεση πρόσβαση, στις βασικές λειτουργιές του αυτοκινήτου και στον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού, αν μη τι άλλο διευκολύνουν σημαντικά τον οδηγό αυξάνοντας την εργονομία. Επίσης ο κλασσικός επιλογέας ταχυτήτων παραχώρησε τη θέση του στον επιλογέα τύπου στήλης shift-by-wire που εδράζεται στη δεξιά πλευρά της κολώνας του τιμονιού, αντί στη βάση της κεντρικής κονσόλας.

Η υψηλή τεχνολογία δίνει και εδώ το παρόν, καθώς το ολοκαίνουργο KONA προσφέρεται με το προηγμένο σύνολο συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS.

141 ίπποι

Η πλήρως υβριδική έκδοση της δοκιμής μας αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων που αποδίδει 105 ίππους και 144 Nm ροπής, έναν ηλεκτροκινητήρα 43 ίππων και 173 Nm ροπής και μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,32 kWh. Η συνολική συνδυαστική απόδοση του εν λόγω υβριδικού συστήματος είναι 141 ίπποι στις 5.700σ.α.λ. και 265 Nm ροπής στις 4.000 σ.αλ. που μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων (που προσφέρει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω paddles στο τιμόνι στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας, ενώ στο πρόγραμμα ECO μεταβάλλει το βαθμό ανάκτησης ενέργειας). Η απόδοση του στη πράξη είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη, καθώς η εναλλαγή στο μοτίβο λειτουργίας των δύο κινητήριων συνόλων δεν γίνεται ποτέ αντιληπτή από τον οδηγό. Η μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε η οποία χωρίς ιδιαίτερη προσοχή σταμάτησε στα 5,4 λίτρα/100 χλμ. τιμή άκρως ικανοποιητική. Οικονομικό αναμφίβολα και επιπλέον ευχάριστο στο δρόμο με το δικό του τρόπο σαφώς.

Έμφαση στην οικονομία

Το Hyundai Kona Hybrid απέδειξε ότι αποτελεί ένα μοντέλο που προσδίδει υψηλή άνεση ενώ η οικονομία αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Η πολύ καλή θέση οδήγησης, τα άνετα καθίσματα και η καλή περιφερειακή ορατότητα κάνουν τον οδηγό να νιώσει άνετα από την πρώτη στιγμή που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι του Kona.

Η υψηλή δόση τεχνολογίας χρειάζεται μια εξοικείωση αλλά δεν αποτελεί και δύσκολη εξίσωση…

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Kona αποδείχθηκε αθόρυβο και ευθύβολο ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 170 χλμ./ώρα ενώ αν ο οδηγός κινείται στα όρια του ΚΟΚ τότε θα απολαύσει και την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Την ίδια στιγμή οι επιβάτες δεν πρόκειται να κουραστούν ακόμη και έπειτα από ένα πολύωρο ταξίδι.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Hyundai Kona αποδείχθηκε ότι διαθέτει υψηλή πλευρική πρόσφυση και εμφανίζει κάποιες κλίσεις το αμάξωμα κάτω από έντονη πίεση εξαιτίας της μαλακής ρύθμισης των αναρτήσεων.

Μέση στην πόλη η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά απορροφώντας όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ το υβριδικό σύστημα διατηρεί σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα την μέση κατανάλωση.

Εκτός δρόμου πρόγραμμα λειτουργίας Snow βοηθά το Kona να κινηθεί πιο άνετα σε σαθρά και ολισθηρά εδάφη ωστόσο η έλλειψη τετρακίνησης κάνει αισθητή την απουσία της.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Τιμή

Εργοστασιακή εγγύηση

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης