Άκρως εντυπωσιακό σε όλα τα επίπεδα είναι το νέο Hyundai Tucson και ήδη φαίνεται ότι έχει κατακτήσει το ελληνικό κοινό ενώ κερδίζει συνεχώς πελάτες που παραδοσιακά επισκέπτονταν τις εκθέσεις τόσο της Mercedes-Benz όσο και της BMW και επιτέλους αντιλήφθηκαν ότι δεν χρειάζεται να ξοδέψεις μια περιουσία για να αποκτήσεις ένα Premium SUV μοντέλο!
Άλλωστε η πολυετής εργοστασιακή εγγύηση (5έτη) και η αξιοπιστία είναι δύο από τα βασικά συστατικά που οι Κορεάτες έχουν συνδέσει με το όνομα της μάρκας γεγονός που δύσκολα συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα.
Βέβαια όταν το Hyundai Tucson της δοκιμής μας αφορούσε στην τετρακίνητη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα και ήπιο υβριδικό σύστημα απόδοσης 180 ίππων που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και διατίθεται από το μεσαίο και αρκετά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Premium, με κόστος από 31.490 ευρώ! Κυριολεκτικά δεν υπάρχει αντίπαλος…
Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε 111,3 ευρώ γεγονός που αυξάνει και την μεταπωλητική αξία του κορεάτικου μοντέλου καθώς μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης.
Μοναδική σχεδίαση
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Hyundai Tucson αποτελεί η μοναδική σχεδίαση που διαθέτει με την πρωτοποριακή μάσκα στην οποία κρύβονται τα φωτιστικά σώματα του αυτοκινήτου που η Hyundai αποκαλεί «Parametric Hidden Lights».
Η ολοκαίνουργια εξωτερική σχεδίαση του νέου Tucson εκφράζει επίσης αυτό που οι σχεδιαστές της Hyundai αποκαλούν «Parametric Dynamics» και χρησιμοποιεί γραμμές, πρόσωπα, γωνίες και σχήματα για τη δημιουργία λεπτομερειών μέσω ψηφιακών δεδομένων που μοιάζουν με κόσμημα για να προσφέρει πρωτοφανή, τολμηρή αίσθηση σχεδιασμού. Τα παραμετρικά κρυμμένα φώτα παρέχουν μια έντονη πρώτη εντύπωση. Τα Daytime Running Lights (DRL) ενσωματώνονται απρόσκοπτα στη μάσκα που μοιάζει με κόσμημα και αποκαλύπτονται μόνο όταν ενεργοποιηθούν από τον οδηγό.
Μάλιστα όταν πέφτει ο ήλιος και ενεργοποιούνται τα φωτιστικά σώματα πραγματικά οι περαστικοί κοιτούν με έκπληξη τόσο τα εμπρόσθια όσο και τα πίσω που είναι μοναδικά…
Συνολικά, το νέο αμάξωμα του νέου Tucson είναι μακρύτερο και ευρύτερο από τα μοντέλα προηγούμενης γενιάς, προσφέροντας ένα μακρύ καπό και κοντούς προβόλους σε ένα αυξημένο μεταξόνιο που του δίνουν έναν κρυφό χαρακτήρα κουπέ. Πλευρικά, οι σμιλεμένες επιφάνειες δημιουργούν μια εντυπωσιακή αντίθεση μεταξύ μιας κομψής σιλουέτας και ενός μυώδους αμαξώματος, υποδηλώνοντας κίνηση προς τα εμπρός ακόμα και όταν το όχημα είναι σταθμευμένο.
Hitech εσωτερικό
Το εσωτερικό του νέου Hyundai Tucson είναι σίγουρα πολύ πιο ευρύχωρο όπου η τεχνολογία και οι πληροφορίες συνδυάζονται αρμονικά.
Η εξέλιξη στο εσωτερικό του νέου Tucson οδήγησε στην τοποθέτηση του πίνακα οργάνων σε χαμηλότερη θέση ενώ παράλληλα πολυεπίπεδες, υψηλής αισθητικής επιφάνειες ενισχύουν την αίσθηση της διαφάνειας.
Οι κάθετα προσανατολισμένες επιφάνειες της πλήρως ενσωματωμένης κεντρικής κονσόλας είναι εμπνευσμένες από καταρράκτες. Οι δύο ασημένιες γραμμές που ρέουν από την κεντρική κονσόλα προς τις πίσω πόρτες εναρμονίζουν τα υψηλής ποιότητας υλικά με ουδέτερους τόνους.
Στο hi-tech εσωτερικό εδρεύει μια κεντρική οθόνη αφής των 10,25 ιντσών, ενώ ίδια διάμετρο έχει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Παράλληλα, επικρατεί μια «αύρα» απλότητας και γαλήνης, ενώ για την πρακτικότητα φροντίζουν οι ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, ενώ και ο χώρος αποσκευών παρά την ύπαρξη της μπαταρίας του 48βολτου συστήματος προσφέρει από 577 λίτρα. Οι πλάτες στα πίσω καθίσματα ρυθμίζονται ενώ με μια κίνηση μπορεί να πέσουν επίπεδα. Αξιοσημείωτο είναι πως η κλίση της ράχης των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων ρυθμίζεται, ενώ με μια κίνηση μπορούν να πέσουν επίπεδα.
Όσον αφορά στον εξοπλισμό το νέο Hyundai Tucson διαθέτει τα πάντα και ο οδηγός θα χρειαστεί κάποιο χρόνο ώστε να μάθει και να εξοικειωθεί με την υψηλή τεχνολογία που διαθέτει το αυτοκίνητο.
180 ίπποι
Κάτω από το καπό του Hyundai Tucson της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος συνδυάζεται με ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.
Η μέγιστη απόδοση του αγγίζει τους 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή 265 Nm από τις 1.500-4.500 σ.α.λ.
Ο επιλογέας για τα προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα σε 3 θέσεις λειτουργίας Normal, Eco και Sport επηρεάζει την λειτουργία του κιβωτίου σε ότι αφορά τις αλλαγές ταχυτήτων, την κατανομή της ροπής στην τετρακίνηση, την χαρτογράφηση του κινητήρα, αλλά και η σκληρότητα του τιμονιού.
Στο πρόγραμμα Eco η κίνηση μεταδίδεται κυρίως στον μπροστινό άξονα και μεταφέρεται πίσω όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης, στο πρόγραμμα Comfort η ροπή μεταδίδεται περίπου 70/30 μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξoνα, ενώ στο πρόγραμμα Sport το 50% της ροπής φτάνει στον πίσω άξονα έτσι ώστε να αποκτά το αυτοκίνητο πιο δυναμική συμπεριφορά.
Σημειώστε ότι το ESP απενεργοποιείται σε δύο στάδια (αν πιέσετε το πλήκτρο για περίπου 5 δευτερόλεπτα) δίνοντας αρκετή ελευθερία στα ηλεκτρονικά για πιο ευχάριστη οδήγηση.
Στην πράξη η τετρακίνηση ανταποκρίνεται με ικανοποιητικό τρόπο στις περισσότερες συνθήκες, ενώ για τα πιο δύσκολα κομμάτια υπάρχει η δυνατότητα αν κλειδωθεί η ροπή στο 50-50 μεταξύ των δύο αξόνων.
O κινητήρας τραβά από χαμηλά και είναι τόσο γραμμικός που θυμίζει στον τρόπο που ανεβάζει στροφές ένα μεγάλο ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο.
Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου το εντελώς καινούριο Hyundai Tucson που παραλάβαμε με ελάχιστα χιλιόμετρα σημείωσε μια μέση κατανάλωση 8,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο η κατανάλωση μειώνονταν σε περίπου 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Εξαιρετικό στο δρόμο
Το νέο Hyundai Tucson εκτός της μοναδικής σχεδίασης και της υψηλής τεχνολογίας που έχει εφοδιαστεί αποτελεί και μια ευχάριστη έκπληξη στο δρόμο καθώς δεν θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχό του.
Το νέο μοντέλο είναι καλοστημένο, πολυτελές, ποιοτικό και σίγουρα μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 επιβάτες ακόμη και για ένα πολύωρο ταξίδι.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Hyundai Tucson αποδείχθηκε ευθύβολο, σταθερό και απόλυτα ασφαλές ενώ ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 180 χλμ./ώρα δεν παράγονται αλλά ούτε ακούγονται στην καμπίνα επιβατών περίεργοι ήχοι…
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Hyundai Tucson απέδειξε ότι διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι απόλυτα φυσιολογικές και σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό.
Μέσα στην πόλη το κορεάτικο SUV κρύβει καλά το μέγεθός του ενώ η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας αλλά και πλευρικών καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Επίσης το νέο Hyundai Tucson μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένο επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί ένα μοναδικό αυτοκίνητο που οι καταναλωτές δεν έχουν ξαναδεί.
Εκτός δρόμου το Hyundai Tucson θα κινηθεί άνετα σε χωματόδρομους και σε χιόνια ή αμμώδη εδάφη αλλά πάντα με μέτρο καθώς τα ελαστικά δρόμου δεν βοηθούν για extreme καταστάσεις off road.
Πάντως τα πεζοδρόμια στις πόλεις δεν αποτελούν εμπόδιο για το κορεάτικο μοντέλο όπως επίσης και οι λακκούβες καθώς τα ελαστικά με υψηλό προφίλ απορροφούν τους κραδασμούς και δεν τραυματίζονται εύκολα…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Τιμή
Κόστος χρήσης
Πολυετής Εγγύηση
ΚΑΤΑ
Έλλειψη κινητήρα diesel