Με μοναδική εμφάνιση, hitech εσωτερικό διάκοσμο, ποιότητα κατασκευής και σπορ οδική συμπεριφορά το Opel Mokka-e μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένο ενώ οι ιδιοκτήτες τους θα απολαμβάνουν την φορολογική ασυλία και το ασήμαντο κόστος χρήσης που παρέχει το αυτοκίνητο με τις μηδενικές εκπομπές CO2.
To δεύτερης γενιάς Mokka στην ηλεκτρική του έκδοση έρχεται να διεκδικήσει τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων που αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα με πολλά πλεονεκτήματα που σίγουρα δύσκολα θα βρει κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα εκτός του ομίλου Stellantis.
Η αρχική τιμή του Opel Mokka-e κυμαίνεται σε 34.600 ευρώ, αλλά αν αφαιρεθεί η κρατική επιδότηση, τότε το κόστος απόκτησης μειώνεται στα 29.020 ευρώ. Για την πιο πλούσια έκδοση του Mokka-e με εξοπλιστικά πακέτο Ultimate η τιμή του αυτοκινήτου αγγίζει τις 39.600 ευρώ η οποία μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά μειώνεται στα 34.810 ευρώ.
‘Ενα διακριτικό ηλεκτρικό μοντέλο
Οι σχεδιαστές του νέου Opel Mokka δεν θέλησαν να δώσουν μια κραυγαλέα εμφάνιση στην ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου ώστε να δείχνει τον χαρακτήρα του από μακριά. Για αυτό το λόγο στο ηλεκτρικό Mokka διακρίνει κανείς έξυπνες πινελιές που δείχνουν την διακριτικότητά του όπως τα διακριτικά «e» που έχουν τοποθετηθεί στη μεσαία κολώνα και στην πόρτα του πορτ-μπαγκάζ ενώ επίσης στο πίσω φτερό υπάρχει το καπάκι όπου φιλοξενεί τις πρίζες για την φόρτιση του αυτοκινήτου.
Στο εμπρόσθιο μέρος έχουμε την εντυπωσιακή μαύρη κλειστή μάσκα Opel Vizor με τα ενσωματωμένα λεπτά φώτα στις άκρες της, τον πληθωρικό εμπρόσθιο προφυλακτήρα, τις 18άρες ζάντες και τα πίσω φώτα σε σχήμα “L”. Φυσικά, η διχρωμία του αυτοκινήτου της δοκιμής μας «προκαλούσε» τους περαστικούς.
Hitech εσωτερικό
Το εσωτερικό του Opel Mokka-e πραγματικά διαθέτει πολύ υψηλή δόση τεχνολογίας που σίγουρα θα εντυπωσιάσει τον οδηγό και τους επιβάτες. Πρωταγωνιστές είναι οι δύο μεγάλες πλήρως ψηφιακές οθόνες για το σύστημα πολυμέσων και τον πίνακα οργάνων οι οποίες διακρίνονται για την ευκρίνειά τους και τα μοντέρνα γραφικά τους ενώ ιδιαίτερα εύκολη διαπιστώθηκε ότι είναι και η χρήση τους.
Παράλληλα ο οδηγός ενημερώνεται συνεχώς για την αυτονομία, την ροή ενέργειας, την κατανάλωση, κ.ά. χωρίς να αποσπά την προσοχή του από το δρόμο.
Η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη ελαφρά προς τον οδηγό, ο οποίος στη βάση της θα συναντήσει εκτός από το διακόπτη για το κιβώτιο, τα κουμπιά για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αλλά και τον επιλογέα των τριών προφίλ οδήγησης. Στο εσωτερικό συνυπάρχουν μαλακά και σκληρά πλαστικά, αλλά και μαύρες gloss επιφάνειες, όπως στην κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, με τη συναρμογή και τη συνολική εικόνα να ικανοποιεί. Επενδύσεις από alcantara και ένθετα στο ταμπλό και τις πόρτες σε απομίμηση ανθρακονήματος συνυπάρχουν στην πλούσια έκδοση Ultimate.
Ο χώρος αποσκευών των 310 λίτρων (με το διπλό δάπεδο) κρίνεται ικανοποιητικός για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς η μπαταρία δεν περιορίζει σημαντικά τον όγκο του από τα 350 λίτρα των συμβατικών εκδόσεων.
136 ίπποι
Κάτω από το καπό του Opel Mokka-e της δοκιμής είχε τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm που τροφοδοτείται από μία μπαταρία χωρητικότητας 50Kwh η οποία βρίσκεται κάτω από το πάτωμα.
Συνοδευόμενη από 8ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ), η μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh υπόσχεται πλήρως φορτισμένη αυτονομία έως 324 χλμ. (στον κύκλο WLTP και στο πρόγραμμα Normal). Το κιτ φόρτισης επιτρέπει τη σύνδεση με οποιαδήποτε παροχή ρεύματος, από απλή οικιακή μέχρι ταχυφορτιστή 100 kW που φέρνει τη μπαταρία από το 0 στο 80% σε μόλις 30 λεπτά.
Για την πλήρη φόρτιση της τελευταίας μέσω wallbox ισχύος 11 kW απαιτούνται 5 ώρες, ενώ μέσω οικιακής πρίζας, η φόρτιση ενδείκνυται κατά τις νυχτερινές ώρες…
Όσον αφορά στην κατανάλωση ενέργειας κυριολεκτικά τα πάντα εξαρτώνται από τον οδηγό! Αν είναι συνετός η αυτονομία αγγίζει ακόμη και τα 300 χλμ. ενώ αν είναι ατίθασος με το πεντάλ του γκαζιού τότε η αυτονομία μειώνεται στα 270 χλμ.
Επιπλέον χιλιόμετρα προσδίδει στο αυτοκίνητο και το κουμπί “B” δίπλα στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, που εντείνει την ένταση ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
Επίσης η αυτονομία σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επηρεάζεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες, την επιφάνεια του οδοστρώματος, την χρήση κλιματισμού μέχρι και την εξωτερική θερμοκρασία.
Ήρεμη δύναμη
Θέτοντας σε λειτουργία το μοτέρ από το κουμπί πίσω από το τιμόνι, απολαμβάνεις την ηρεμία του να οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο η οποία συνοδεύεται από μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μια καλή ηχομόνωση.
Ο οδηγός έχει να επιλέξει μεταξύ τριών προγραμμάτων (Normal, Eco και Sport) ανάλογα με τις διαθέσεις του και το ποσοστό ενέργειας που έχει αποθηκευθεί στην μπαταρία.
Στα δύο πρώτα προγράμματα (Normal και Eco) το Mokka-e αντιδρά ήπια στο πάτημα του γκαζιού – καθώς περιορίζονται η ισχύς και η ροπή του μοτέρ – και δεν σου δίνει την αίσθηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου διατηρώντας όμως σε υψηλά επίπεδα την αυτονομία. Στο προφίλ Sport τα πράγματα αλλάζουν και το Opel Mokka-e αποκτά σπορ διαθέσεις με την επιτάχυνση να γίνεται αισθητή.
Πάντως η τελική ταχύτητα του Opel Mokka-e περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα ώστε να μην επηρεάζεται αρνητικά η αυτονομία, ενώ τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε 9 δευτερόλεπτα.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Mokka-e κινείται με απόλυτη ασφάλεια, ησυχία και άνεση στα όρια του ΚΟΚ καταναλώνοντας μέτριες ποσότητες ενέργειας και ειδικά για αποστάσεις πέριξ των 100 χλμ. μάλλον μία φόρτιση είναι αρκετή για να σας πάει και σας φέρει πίσω στο σπίτι σας.
Σε επαρχιακό δίκτυο με συνεχείς στροφές, η καλορυθμισμένη ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο προσδίδουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ωστόσο στα ανηφορικά κομμάτια αυξάνεται η κατανάλωση ενέργειας…
Μέσα στην πόλη το Opel Mokka-e βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευέλικτο και άκρως οικονομικό! Μοναδικό ατόπημα τα ελαστικά χαμηλού προφίλ που είναι εύκολο να «τραυματιστούν» αλλά με λίγη προσοχή δεν χρειάζεται να ανησυχεί ο οδηγός. Όσον αφορά στη διαδικασία παρκαρίσματος το Opel Mokka-e διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας οπότε μετατρέπεται σε παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό…
ΥΠΕΡ
Κόστος χρήσης
Τιμή
Εξοπλισμός
Αυτονομία
Εγγύηση
ΚΑΤΑ
Ελαστικά χαμηλού προφίλ