Δοκιμάζουμε το Jeep Avenger με 156 ίππους!

H Jeep με το λανσάρισμα του νέου Avenger επεκτείνει την γκάμα των μοντέλων σε νέες μικρότερες κατηγορίες, ενώ εισέρχεται για πρώτη φορά στην αμιγώς ηλεκτροκίνηση!

Παράλληλα το νέο Jeep Avenger έχει ήδη κατακτήσει τον τίτλο «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2023, ενώ παράλληλα έχει καταφέρει να συγκεντρώσει και ένα μεγάλο πλήθος παραγγελιών από ενδιαφερομένους από την πρώτη ημέρα της παρουσίασής του!

Η γκάμα περιλαμβάνει τρείς εκδόσεις, Longitude, Altitude και Summit, με υπερπλήρη εξοπλισμό. Οι τιμές του νέου Avenger ξεκινούν από τις 38.700 ευρώ (30.700 ευρώ με κρατική επιδότηση) για την έκδοση Longitude, και φτάνουν τις 43.700 ευρώ (35.700 ευρώ με κρατική επιδότηση) για την έκδοση Summit.

Βέβαια το ηλεκτρικό Avenger μπορείτε να το αποκτήσετε και με ένα άκρως δελεαστικό πρόγραμμα αποπληρωμής, έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και φοροαπαλλαγές ως εταιρικό όχημα και βέβαια κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο και παρκάρει ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας.

Μοναδική σχεδίαση

Το Jeep Avenger διαθέτει πραγματικά μια μοναδική σχεδίαησ η οποία είναι αποτέλεσμα του συνδυασμού της αμερικανικής και της ευρωπαϊκής κουλτούρας. Η μοναδική του σχεδίαση παραπέμπει σε όχημα off-road το οποίο φέρει τα χαρακτηριστικά της Jeep με τα μαύρα πλαστικά που καλύπτουν τους θόλους των τροχών να κάνουν έντονη την παρουσία τους προστατεύοντας το αμάξωμα από τις εκδορές.

Επίσης όμορφες κρίνονται οι αναλογίες ενώ η χαρακτηριστική μάσκα ενσωματώνεται άψογα με τους προβολείς LED προσδίδοντας ένα ιδιαίτερο σχήμα και καλωσορίζουν τους επιβάτες αναβοσβήνοντας.

Στις πίσω πόρτες χαρακτηριστικές είναι οι λαβές όπου έχουν τοποθετηθεί ψηλά ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα κάνουν έντονη την παρουσία τους.

Οι τροχοί είναι στις άκρες του αμαξώματος, έχει κοντούς προβόλους και χαρακτηρίζεται από τις κορυφαίες γωνίες αναρρίχησης και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ.

Hitech και νεανική καμπίνα επιβατών

Μοντέρνο, γεροδεμένο και εργονομικό το εσωτερικό του Jeep Avenger, που χαρακτηρίζεται από τις «καθαρές» ευθείες γραμμές και την εξαιρετική ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας.

Η οριζόντια διάταξη του ταμπλό περιλαμβάνει τους αεραγωγούς, τον κρυφό φωτισμό, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ή 10,25 ιντσών (αναλόγως έκδοσης) και την εύχρηστη στάνταρ οθόνη αφής των 10,25 ιντσών του Uconnect με τις πολλές εφαρμογές και συνδέσεις. Στο μεσαίο τμήμα υπάρχει μια μακρόστενη εσοχή για μικροπράγματα και πιο κάτω τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό. Στη βάση της κονσόλας είναι τοποθετημένα τα (όχι πολύ πρακτικά) κουμπιά για την επιλογή της κίνησης (P/R/N/D/B) και ακριβώς παρακάτω ένας αποθηκευτικός χώρος με μαγνητικό αναδιπλούμενο κάλυμμα. Αυτό στην όψη είναι όμορφο, όμως στην πράξη δεν βολεύει ιδιαίτερα και θα προτιμούσαμε συρόμενο κάλυμμα.

Παρά τις compact διαστάσεις του, το Avenger μας εξέπληξε ευχάριστα και στα χωροταξικά του θέματα. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να μην ξεπερνάει τα 355 λίτρα, ωστόσο έχει διπλό πάτωμα και ηλεκτρική πίσω πόρτα.

156 ίπποι!

Για την κίνησή του το Avenger χρησιμοποιεί τον νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρα της Stellantis, που λειτουργεί στα 400 Volt και αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm ροπής. Το σύνολο τροφοδοτείται από μια μπαταρία 54 kWh, που προσφέρει εξαιρετική ενεργειακή πυκνότητα με κορυφαία αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας (50,8 kWh). Βασικό στοιχείο του συστήματος ηλεκτροκίνησης του Avenger είναι φυσικά και το σύστημα φόρτισης, το οποίο εφοδιάζεται με φορτιστή 100kW που σε κατάλληλο δίκτυο μπορεί να φορτίσει την μπαταρία από το 20% στο 80% σε 24 λεπτά. Χάρη στον στάνταρ on board φορτιστή 11kW, η διαδικασία φόρτισης 0-100% διαρκεί 5 ώρες και 30 λεπτά σε αντίστοιχο Wall box φυσικά.

Στην πράξη, η αυτονομία σε αστικές κυρίως συνθήκες, με το καλοριφέρ να δουλεύει ασταμάτητα (η δοκιμή έγινε τις μέρες με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες και βροχή) και με το πρόγραμμα Normal, άγγιζε τα 400 χιλιόμετρα. Με την επιλογή Eco και «B» για πιο έντονη αναγεννητική πέδηση η αυτονομία αυξάνεται και το αντίστροφο ισχύει με το Sport.

Ευχάριστο και άνετο

Η Jeep απέδειξε ότι κατάφερε να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που απευθύνεται στην καθημερινότητα μέσα στην πόλη ενώ δεν θα δυσκολευτεί να κινηθεί με άνεση στον αυτοκινητόδρομο, στην επαρχία ή ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει.

Η ψηλή θέση οδήγησης του Jeep Avenger θα βοηθήσει τον οδηγό μέσα στην πόλη καθώς χαρίζει καλύτερη ορατότητα ενώ παράλληλα ο κάτοχός του θα απολαύσει το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης. Παράλληλα η ησυχία στην καμπίνα επιβατών διατηρείται ακόμη και στις μεγαλουπόλεις ενώ η διαδικασία παρκαρίσματος με την ύπαρξη κάμερας αποτελεί παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Jeep Avenger κινείται με απόλυτη οικονομία στα όρια του ΚΟΚ προσδίδοντας και μεγάλη αυτονομία (370 χλμ.) ενώ στην απόσταση Αθήνα – Κόρινθος το ηλεκτρικό μοντέλο της Jeep χρειάστηκε μόλις 6,5 ευρώ για να φουλάρει τις μπαταρίες του σε κάποιο σταθμό φόρτισης ιδιωτικής εταιρείας.

Στο επαρχικό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός πρέπει να είναι προσεκτικός κυρίως στα ανηφορικά κομμάτια καθώς αν πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα θα μειώσει απότομα την αυτονομία.

Εκτός δρόμου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το ανάλογο πρόγραμμα κίνησης και να κινηθεί με άνεση σε χωματόδρομο ή χιονισμένο δρόμο. Ωστόσο η έλλειψη τετρακίνησης δεν αφήνει πολλά περιθώρια για λάθη καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν παραπάνω βάρος από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Επιδότηση

Εξοπλισμός

Αυτονομία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης