Δοκιμάζουμε το Lexus NX 450h+ με 309 ίππους!

Η νέα γενιά του Lexus NX έρχεται αναβαθμισμένη σε όλους τους τομείς, με την plug-in hybrid τεχνολογία της έκδοσης 450h+ να εμπλουτίζει την πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας.

Η Lexus έχει μεγάλη παράδοση στα υβριδικά συστήματα κίνησης με θερμικό κινητήρα βενζίνης, και τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να ασχολείται και με την ηλεκτροκίνηση.

Στη νέα γενιά του ΝΧ, η Lexus κάνει το επόμενο βήμα και εισέρχεται στην κατηγορία των plug-in υβριδικών premium SUV, με άφθονες δόσεις desing, ποιότητας, ευρυχωρίας και «ήσυχης» πολυτελούς κύλισης.

Η Lexus είναι γνωστό ότι αποτελεί την premium μάρκα της Toyota, και μπορεί να κοιτάξει στα ίσια τα ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά μοντέλα ωστόσο η τιμή διάθεσής του είναι πολύ χαμηλότερη!

Το νέο Lexus NX 450h+ προσφέρεται σε έξι επίπεδα εξοπλισμού, με το βασικό Executive να κοστίζει 66.900 ευρώ. Η πλούσια και σπορτίφ έκδοση F-Sport που δοκιμάζουμε κοστίζει 81.700 ευρώ.

Ιαπωνικό πολυτελές SUV

Η δημιουργία του νέου Lexus NX ξεκίνησε από το μηδέν και η σχεδίασή του ακολούθησε το δρόμο της εξέλιξης παραμένοντας στο μονοπάτι που είχε χαράξει η πρώτη γενιά NX, με το νέο μοντέλο να παρουσιάζεται πιο δυναμικό αλλά και ακόμη πιο εκλεπτυσμένο στις λεπτομέρειες του. Ειδικά στην έκδοση F Sport που δοκιμάσαμε διαθέτει πληθώρα σκουρόχρωμων λεπτομερειών και τροχούς 20 ιντσών από το κορυφαίο κουπέ LC.

Η χαρακτηριστική μάσκα της Lexus προβάλλει επιβλητική στο εμπρός μέρος και δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης της ταυτότητας του νέου μοντέλου, ενώ όλο το αμάξωμα αποπνέει έναν διακριτικό δυναμισμό.

Στο νέο NX έχει τοποθετηθεί η νέα plug-in υβριδική τεχνολογία φέρει το λογότυπο «plus» (+) στο όνομα του.

Πολυτέλεια και άνεση

Ανοίγοντας την πόρτα και μπαίνοντας στο εσωτερικό του NX, η πρώτη εικόνα θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό οδηγό. Υα υλικά είναι ποιοτικά και μαλακά ενώ η συναρμογή τους είναι υπεράνω κριτικής. Ταυτόχρονα, η 14άρα οθόνη αφής είναι εντυπωσιακή, ευκολόχρηστη, γρήγορη στην απόκριση και με καλή ευκρίνεια.

Τα μπουτόν αφής στο τιμόνι τα οποία ακουμπάς και η λειτουργία τους προβάλλεται στο Head Up Display. Βέβαια οι παραμετροποιήσεις των συστημάτων του αυτοκινήτου θέλουν κάποιο χρόνο εξάσκησης…

Η μεγάλη κονσόλα δαπέδου διαθέτει μια εύχρηστη θήκη για μικροαντικείμενα και ακολουθεί ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου και τριγύρω του βρίσκονται οι διακόπτες και το περιστροφικό χειριστήριο για τα προγράμματα οδήγησης, την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και την τετρακίνηση (Trail mode).

Αναφορικά με τους χώρους το πορτ-μπαγκάζ είναι στα 545 λίτρα, και η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση οι 5 επιβάτες.

309 ίπποι!

Κάτω από το καπό του Lexus ΝΧ της δοκιμής μας με την κωδική ονομασία 450h+ είχε τοποθετηθεί ο βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 2,5 λίτρων ο οποίος αποδίδει 185 ίππους και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 183 και 55 ίππων εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 309 ίππους και προσδίδει κορυφαίες επιδόσεις στο αυτοκίνητο ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης η οποία κυμάνθηκε σε 2,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ.!

Άλλωστε η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του Lexus NX450h+ με αυτονομία έως 80 χλμ. δικαιολογεί την τόσο χαμηλή κατανάλωση εντός πόλης. Εκτός πόλης η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε σε μόλις 5,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ., τιμή που είναι εξίσου εντυπωσιακή για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο…

Να τονίσουμε πως η μπαταρία του Lexus σε μια σούκο πρίζα σπιτιού, φορτίζει πλήρως σε περίπου 8 ώρες, ενώ αν τοποθετήσετε στο γκαράζ σας κάποιο wallbox στα 6,6 kW, τότε 2,5 ώρες και κάτι θα είναι αρκετές…

Ακόμα, υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας από το θερμικό κινητήρα, με ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό, πιέζοντας παρατεταμένα το πλήκτρο HV-EV/Hold CHG (Charge).

Άνεση, ποιότητα και οικονομία

Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι δύο από τα βασικά χαρακτηριστικά που μπορεί κανείς να ανακαλύψει στο Lexus NX450h+ από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης μαζί του. Μάλιστα όλα τα παραπάνω ισχύουν και με τους στάνταρ τροχούς των 20 ιντσών (235/50) της έκδοσης F Sport. Παράλληλα η ησυχία στην καμπίνα ενισχύεται από τα ηχομονωτικά εμπρός παράθυρα και το παρμπρίζ, καθώς και από την χρήση νέων ηχοαπορροφητικών υλικών σε καίρια σημεία του αμαξώματος  ενώ ο συνδυασμός με την ηλεκτροκίνηση προσφέρει κυριολεκτικά μοναδικές μετακινήσεις.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το νέο NX 450h+ αποδεικνύεται ένα πολυτελές μοντέλο για μακρινά ταξίδια που παραμένει απόλυτα ασφαλές και σταθερό ακόμη και αν ο οδηγός κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 180 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το καλοζυγισμένο πλαίσιο και η τετρακίνηση προσδίδουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ οι κλίσεις είναι μεν αισθητές αλλά δεν προκαλούν κανένα συναίσθημα φόβου…

Μέσα στην πόλη ο οδηγός και οι επιβάτες του Lexus NX450h+ θα νιώσουν την απόλυτη ηρεμία κινούμενοι ηλεκτρικά ενώ η διαδικασία παρκαρίσματος είναι παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Εκτός δρόμου το Lexus NX450h+ εξαιτίας της μεγάλης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος βοηθά στην κίνηση σε μονοπάτια και παραλίες ενώ η τετρακίνηση είναι άμεση και αποτελεσματική.

 

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης και κτήσης

Μεταπωλητική αξία

Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης