Η Lexus έχει κατορθώσει να αποτελεί μια premium μάρκα που κοιτά στα μάτια των ευρωπαϊκό ανταγωνισμό και κερδίζει συνεχώς υψηλότερο μερίδιο στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Lexus αποτέλεσε την πρώτη premium μάρκα που τα μοντέλα της πρωταγωνίστησαν στα υβριδικά μοντέλα. Η ναυαρχίδα των μοντέλων της στην κατηγορία των πολυτελών SUV είναι το RX το οποίο από το 1998 που πρωτοεμφανίστηκε κατάφερε να πουλήσει πάνω από 3,5 εκατ. μονάδες στην παγκόσμια αγορά.
Το νέο RX ήρθε πλήρως επαναπροσδιορισμένο, με σκοπό να συνεχίσει την πετυχημένη πορεία των προκατόχων του και είναι γεμάτος τεχνολογία, δυναμισμό, εξοπλισμό και μοναδικά χαρακτηριστικά που συναντά κανείς μόνο σε πολυτελή SUV.
Η 5η γενιά του Lexus RX της δοκιμής μας διέθετε το εξοπλιστικό πακέτο F-Sport το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κορυφαία συστήματα υποβοήθησης και ασφαλείας, φώτα triple LED, μοναδικό ηχοσύστημα και μια… ντουζίνα αερόσακους. Στα παραπάνω προσθέστε και τους 371 ίππους και την τετρακίνηση οπότε το κόστος απόκτησης των 120.500 ευρώ γίνεται πιο εύκολα αποδεκτό…
Εντυπωσιακό από όλες τις μεριές
Το Lexus RX 500h F Sport Performance αποτελεί ένα πραγματικά εντυπωσιακό αυτοκίνητο που προσδίδει δυναμισμό και επιβλητικότητα από όποια μεριά και αν το δει κανείς.
Στο εμπρόσθιο μέρος η εντυπωσιακή μάσκα με την χαρακτηριστική εισαγωγή συνδυάζεται αρμονικά με τις ακμές και γωνίες που υπάρχουν στις άκρες του προφυλακτήρα ενώ κυρίαρχο ρόλο έχουν και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα.
Από πλάι όσοι το κοιτούν θα αντιληφθούν πως πρόκειται για ένα μεγάλο SUV με μήκος 5 μέτρων ενώ οι όμορφες ζάντες 21 ιντσών μαγνητίζουν τα βλέμματα αλλά δυστυχώς περιορίζουν την εκτός δρόμου κίνηση.
Στο πίσω μέρος κοσμούν τα λογότυπα του μοντέλου αλλά και τα φωτιστικά σώματα που ενώνονται μεταξύ τους μέσω μιας λωρίδας με LED τα οποία δημιουργούν μια εντυπωσιακή εμφάνιση κυρίως τη νύχτα.
Επίσης στην έκδοση F Sport Performance της δοκιμής μας, τονίζεται ο σπορ χαρακτήρας του, χάρη στην διχρωμία της οροφής, τις μαύρες πινελιές σε επιλεγμένα σημεία του αμαξώματος, τους λίγο διαφορετικούς προφυλακτήρες με τις μεγαλύτερες εισαγωγές.
Πολυτέλεια και άνεση
Οι επιβάτες του Lexus RX500h στην έκδοση F Sport Performance αμέσως θα αντιληφθούν ότι βρίσκονται σε ένα μοναδικό περιβάλλον υψηλής ποιότητας με κορυφαία ηχομόνωση και πολυτέλειες που συναντά κανείς σε πολύ ακριβότερα μοντέλα άλλων ανταγωνιστικών εταιρειών.
Όπου και να ακουμπήσεις η πολυτέλεια είναι έκδηλη ενώ ο οδηγός βρίσκεται μπροστά σε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, 7 ιντσών ενώ πιο δίπλα έχει τοποθετηθεί μια μεγάλη οθόνη αφής 14 ιντσών που εντυπωσιάζει με την ευκρίνεια και την απόκριση στο άγγιγμα.
Ξεχωριστή αναφορά πρέπει να γίνει στο γεγονός πως όλα τα Lexus RX διαθέτουν το Lexus SafetySystem+ 3.0. Η σουίτα συστημάτων ασφαλείας περιλαμβάνει πλήθος από ξεχωριστά χαρακτηριστικά ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, με ακόμα πιο βελτιωμένη λειτουργικότητα για την ανίχνευση κινδύνων και ατυχημάτων και την υποστήριξη του οδηγού για την αποφυγή τους.
Τα εμπρόσθια καθίσματα είναι ηλεκτρικά ενώ επίσης η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαθέτουν ηλεκτρική λειτουργία και αναδιπλώνονται πλήρως με το πάτημα εντός κουμπιού.
Το πολυτελέστατο εσωτερικό περιβάλλον του Lexus RX500h μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενήλικες, τους τέσσερις με πολύ μεγάλη άνεση, και συνοδεύεται από ένα ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 460 λίτρων λόγω των μπαταριών.
371 ίπποι
To RX 500h είναι το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο υβριδικό μοντέλο της Lexus και είναι ξεκάθαρο ότι το κορυφαίο μοντέλο είναι εστιασμένο στις επιδόσεις και την σπορ οδήγηση. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει έναν 4κύλινδρο εν σειρά turbo κινητήρα χωρητικότητας 2,4 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρόσθιο άξονα που συμβάλλει στη μεγιστοποίηση της παραγωγής ροπής. Την ίδια στιγμή στον πίσω άξονα είναι τοποθετημένο ένα υδρόψυκτο ηλεκτρικό μοτέρ υψηλής απόδοσης, που συνδυάζεται και αυτό με τον θερμικό κινητήρα για να μεταδίδει άμεσα ισχύ και στους τέσσερις τροχούς.
Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 371 ίππους οι οποίοι προσδίδουν κορυφαίες επιδόσεις στο βαρύ αμάξωμα του Lexus RX500h ενώ το υβριδικό σύστημα προσπαθεί να διατηρήσει την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα. Μάλιστα κατά την διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση με επιλεγμένο το πρόγραμμα ECO κυμάνθηκε σε περίπου 8,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Η κίνηση μεταφέρει την θηριώδη ροπή του υβριδικού συστήματος των 550,8 Nm μέσω 6 σχέσεων που αλλάζουν και χειροκίνητα μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.
Ιαπωνική ισχύς
Το Lexus RX500h F Sport Performance μπορεί να κινηθεί συνδυάζοντας και τα δύο μοτέρ και σε χαμηλές ταχύτητες θα κινηθεί και άκρως οικονομικά με ηλεκτρισμό. Επίσης η εξελιγμένη και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση η οποία συνδυάζεται με τετραδιεύθυνση αυξάνουν στο μέγιστο την ευστάθεια του ιαπωνικού μοντέλου.
Ο οδηγός είτε έχει επιλέξει το πρόγραμμα Normal, είτε το Eco, είτε στο Sport το Lexus θα κινηθεί διαθέτοντας δυναμικά χαρακτηριστικά με ταχύτητες που δεν φαντάζεται κανείς είτε σε επαρχιακό δρόμο με στροφές είτε στον αυτοκινητόδρομο.
Ειδικά στο εθνικό οδικό δίκτυο το Lexus RX500h F Sport Performance διαθέτει τις αρετές μια λιμουζίνας, ενός SUV αλλά και ενός sport μοντέλου που μεταφράζονται σε ξεκούραστα ταξίδια, αυξημένη ορατότητα και βέβαια κορυφαίες επιδόσεις!
Οι προσπεράσεις πραγματοποιούνται σε χρόνο ρεκόρ και ο οδηγός πολύ εύκολα μπορεί να ξεγελαστεί από την ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα και να ξεπεράσει κατά πολύ το όριο ταχύτητας του ΚΟΚ.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές και με επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα ο οδηγός θα νομίζει ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός sport μοντέλου με κορυφαία περιθώρια πρόσφυσης και μοναδική κατευθυντικότητα.
Μέσα στην πόλη τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες της ιαπωνικής ναυαρχίδας δεν πρόκειται να αντιληφθούν τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η ηχομόνωση είναι κορυφαία. Ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντος την ευκολία οδήγησης του μεγάλου αυτοκινήτου ενώ κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος οι κάμερες προσδίδουν άνεση και ευκολία.
Εκτός δρόμου το Lexus RX500h F Sport Performance θα κινηθεί με άνεση σε χωματόδρομους και αμμώδεις περιοχές αλλά για πραγματικό off-road τα ελαστικά δεν βοηθούν την κατάσταση καθώς είναι προσανατολισμένα για κίνηση σε αυτοκινητόδρομο…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Ιπποδύναμη
Τετρακίνηση
Υβριδικό σύστημα
Εξοπλισμός
Ποιότητα
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Τιμή