Τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων αναζητά το νέο Mitsubishi Eclipse Cross το οποίο διατίθεται στην Ελλάδα με νέες μειωμένες τιμές οι οποίες ξεκινούν από τις 21.950 ευρώ ενώ η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση πωλείται έναντι 36.500 ευρώ.
Το νέο μοντέλο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται πως έχει απαρνηθεί το diesel καθώς δεν υπάρχει διαθέσιμη επιλογή πετρελαιοκινητήρα προς το παρών τουλάχιστον με αποτέλεσμα η βενζίνη να αποτελεί μονόδρομο σε όσους το επιλέξουν.
Το Carpress.gr δοκίμασε την πλούσια τετρακίνητη έκδοση της οποίας η τιμή είναι λίγο «τσιμπιμένη» αλλά πραγματικά το Eclipse Cross αποτελεί ένα αυτοκίνητο που σε εντυπωσιάζει τόσο με την εξωτερική του εμφάνιση όσο και τον εξοπλισμό που σίγουρα «χρυσώνουν» το χάπι…
Όσον αφορά τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας το τετρακίνητο Mitsubishi Eclipse Cross εκπέμπει 159 γρ. CO2 γεγονός που «μεταφράζεται» σε 294,15 ευρώ τα οποία δεν θα λέγαμε ότι είναι και φθηνά…
Επίσης η μέση κατανάλωση καυσίμου χρειάζεται προσοχή καθώς από τη μία η αυξημένη ιπποδύναμη του κινητήρα και από την άλλη οι επιρρεπείς σπορ διαθέσεις των οδηγών μπορούν να αποβούν μοιραίες για την τσέπη του ιδιοκτήτη…
Μοναδική σχεδίαση
Ένα από τα δυνατά σημεία του Mitsubishi Eclipse Cross αποτελεί η εξωτερική του σχεδίαση που σίγουρα παραπέμπει σε «άγρια» SUV αλλά και σε κουπέ μοντέλα. Η ιαπωνική εταιρεία τοποθετεί το νέο της μοντέλο στα Compact SUC Coupe και ευελπιστεί να δελεάσει τους καταναλωτές που αναζητούν μοντέρνα σχεδίαση, δυναμική συμπεριφορά και υψηλή τεχνολογία.
Παράλληλα το Eclipse Cross έχει προστεθεί στην υπάρχουσα γκάμα με διαφορετική προοπτική καθώς αποτελεί ένα SUV τύπου coupé, με μοντέρνα σχεδίαση, υψηλή Ιαπωνική ποιότητα, δυναμική συμπεριφορά, ευφυή χωροταξία και καινοτόμα χαρακτηριστικά που θα προσελκύσουν νέους πελάτες στη Mitsubishi Motors σε μία συνεχώς επεκτεινόμενη παγκόσμια αγορά SUV.
Σχεδιαστικά η έντονα κεκλιμένη οροφή καταλήγει σε δύο γυάλινες επιφάνειες που χωρίζονται από την ανακλαστική λωρίδα μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων με αποτέλεσμα το Eclipse Cross είναι διαφορετικό από κάθε άλλο SUV παραγωγής.
Το εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου διακρίνεται για τα δυναμικά του στοιχεία όπως τα φωτιστικά σώματα, ο προφυλακτήρας και οι εισαγωγές αέρα που προσδίδουν έναν σπορ προσανατολισμό.
Hi-tech εσωτερικό
Στην καμπίνα επιβατών η Mitsubishi έχει συνδυάσει την υψηλή τεχνολογία με την άνεση ενώ σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η ποιότητα κατασκευής αν και υπάρχουν μερικά τμήματα που έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά ελέω μείωσης του κόστους.
Ο οδηγός έχει μπροστά του τα δύο μεγάλα κλασσικά αναλογικά όργανα και ανάμεσά τους βρίσκεται ένα ψηφιακό όργανο που εκεί μπορεί να δει άλλες λειτουργίες και ενδείξεις του αυτοκινήτου.
Η οθόνη του infotainment είναι τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό και κυριαρχεί οπτικά και ελέγχεται μέσω ενός touchpad το οποίο έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στις εμπρός θέσεις.
Ωστόσο η χρήση του χρειάζεται κάποιο χρόνο εξοικίωσης… Ευτυχώς που οι λειτουργίες της οθόνης λειτουργούν και με την αφή οπότε οι χρήστες έχουν πολύ χρόνο για να εξοικιωθούν με το touchpad…
Πίσω από το βολάν του τιμονιού έχουν τοποθετηθεί μεταλλικά paddles που θα ταίριαζαν και σε σπορ αυτοκίνητο.
Στον τομέα του εξοπλισμού το Mitsubishi Eclipse Cross διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές λειτουργίες αλλά το GPS ενεργοποιείται μέσω του κινητού τηλεφώνου του χρήστη αλλά σε αυτή την περίπτωση καταναλώνονται τα δωρεάν MB των δεδομένων της κινητής τηλεφωνίας…
Όσον αφορά στην εργονομία οι διακόπτες βρίσκονται γενικά σε γνώριμες θέσεις, ωστόσο δεν έχουν αποφευχθεί κάποια μικρά εργονομικά λάθη όπως η θέση της χειρολαβής στην πόρτα, η οποία εμποδίζει λίγο την επαφή με τους διακόπτες των παραθύρων.
163 ίπποι
Το Mitsubishi Eclipse Cross κινεί ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 25 χλγρ. μεταξύ 1.800 – 4.500 σ.α.λ.
Στην πράξη ο κινητήρας κινεί με άνεση το αμάξωμα του ιαπωνικού μοντέλου ενώ η ύπαρξη κιβωτίου CVT κάνει την καθημερινή χρήση εντός της πόλης πολύ άνετη.
Το κιβώτιο ειδικά στη λειτουργία Eco διατηρεί πάντα μια μακριά σχέση μετάδοσης, οπότε η επιτάχυνση έρχεται χάρη στη ροπή του κινητήρα και όχι με την έντονη άνοδο στροφών που έχουμε συνηθίσει στα κιβώτια CVT. Επίσης υπάρχει και χειροκίνητη λειτουργία με 8 εικονικές σχέσεις…
Στον τομέα της κατανάλωσης το Mitsubishi Eclipse Cross τα καταφέρνει αρκετά καλά για την απόδοση του κινητήρα καθώς η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 6,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ αν το πιέσει το οδηγός του δεν ξεπερνά τα 8,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Επίσης το σύστημα Auto Stop & Go που χρησιμοποιείται στο Eclipse Cross συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία, επιτρέποντας ταχύτερη ενεργοποίηση αλλά και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
Super-All Wheel Control «S-AWC»
Το σύστημα S-AWC της Mitsubishi Motors διαχειρίζεται την κατανομή των φορτίων στους τέσσερις τροχούς, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση, ειδικότερα με την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς.
Καταρχήν, το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει την απαραίτητη ροπή στους πίσω τροχούς με γνώμονα το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις συνθήκες οδήγησης.
Το σύστημα S-AWC διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Drive Modes), στα οποία δίνεται η δυνατότητα επιλογής μέσω επιλογέα στην κεντρική κοσόλα:
Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα 4ED επιλέγει το πρόγραμμα AUTO για να διαχειριστεί την παροχή της ροπής με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Εφόσον ανιχνεύσει οδόστρωμα χαμηλής πρόσφυσης ή παρόμοιες συνθήκες, αυτόματα κατανέμει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για καλύτερη σταθερότητα
Το SNOW mode είναι ιδανικό για χιονισμένες και άλλες ολισθηρές επιφάνειες.
Το GRAVEL mode εξασφαλίζει κορυφαία απόδοση του συστήματος 4WD σε δύσκολα εδάφη, κακούς δρόμους ή σε περίπτωση που χρειαστεί να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από λάσπη ή χιόνι.
Αν και οι εμπρός τροχοί μεταφέρουν συνήθως περισσότερη ισχύ, η κατανομή ροπής του S-AWC του Eclipse Cross μπορεί σημαντικά και αυτόματα να μεταβάλλεται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ενώ στα προγράμματα SNOW και GRAVEL οι πίσω τροχοί μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ από τους εμπρός:
Κατανομή Ροπής Εμπρός/Πίσω
AUTO: Από 80/20% έως 55/45%
SNOW: Από 80/20% έως 45/55%
GRAVEL: Από 70/30% έως 40/60%
Εν αρχή ην η άνεση
Ο οδηγικός προσανατολισμός του Mitsubishi Eclipse Cross είναι η άνεση και αυτό επιβεβαιώνεται από πάρα πολλά σημεία στο αυτοκίνητο.
Αρχικά ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης και έχει κοντά του όλα τα χειριστήρια ελέγχου. Παράλληλα η υψηλή θέση οδήγησης προσδίδει άπλετη ορατότητα εμπρός κάτι όμως δεν συμβαίνει και στο πίσω μέρος εξαιτίας της οριζόντιας διχοτόμησης του παρμπρίζ.
Οι επιβάτες θα εκτιμήσουν δεόντως την άνεση που προσδίδει η καμπίνα όπως επίσης και την ηρεμία καθώς η ηχομόνωση που έχει τοποθετηθεί αποδείχθηκε πως κάνει καλή δουλειά.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο κινείται με απόλυτη άνεση και ασφάλεια καθώς ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου έχει ξεπεράσει τα 160 χλμ./ώρα παραμένει ευθύβολο και σταθερό.
Αν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε θα επωφεληθεί και από την χαμηλά κατανάλωση καυσίμου που κυμαίνεται πέριξ των 6,5 λίτρων για κάθε 100 χλμ.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Eclipse Cross κινείται επίσης με άνεση αλλά το αμάξωμα εμφανίζει κάποιες κλίσεις οι οποίες όμως σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο.
Επίσης η ύπαρξη τετρακίνησης αυξάνει τα περιθώρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου.
Μέσα στην πόλη το Eclipse Cross μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών εξαιτίας της δυναμικής του σχεδίασης και βέβαια ο οδηγός θα εκτιμήσει το κιβώτιο CVT και την άνεση που προσδίδει. Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για άπειρους οδηγούς.
Εκτός δρόμου το ιαπωνικό μοντέλο δεν μπορεί να κρύψει το DNA του και αποδείχθηκε πως μπορεί να μεταφέρει τους επιβάτες του ακόμη και σε δρόμους που κινούνται καθαρόαιμα τζιπ αλλά τα ελαστικά δρόμου περιορίζουν τις δυνατότητές του.
Αλλά η εξόρμηση σε εκτός δρόμου διαδρομές έδειξε να είναι παιχνιδάκι…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Ιπποδύναμη
Εξοπλισμός
Αξιοπιστία
ΚΑΤΑ
Τιμή
Κατανάλωση