Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Outlander PHEV

Το καλύτερο Outlander που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mitsubishi είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πρόσφατα το οποίο μπαίνει στην… πρίζα, κινείται αθόρυβα και οικονομικά, διαθέτει απίστευτους χώρους, πολυτέλεια χωρίς να χρειάζεται να δαπανήσει κανείς μια περιουσία για να το αποκτήσει.

Επίσης αν κάποιος εργάζεται ως στέλεχος σε κάποια εταιρεία και του παρέχουν εταιρικό όχημα καλό θα ήταν να δει καλύτερα την επιλογή απόκτησης του Mitsubishi Outlander PHEV καθώς αποτελεί ένα μοντέλο που δεν θα επιβαρύνει την φορολογική του δήλωση εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών CO2 αλλά και της Αξίας Λιανικής προ Φόρων.

Ειδικότερα σύμφωνα με τις τελευταίες φορολογικές μεταρρυθμίσεις των εταιρικών αυτοκινήτων που ορίζει η νομοθεσία, το νέο Outlander PHEV, με εκπομπές CO2 μόλις 46g/km, αποτελεί το μοναδικό τετρακίνητο SUV μεγάλης κατηγορίας της ελληνικής αγοράς που πληροί τις προϋποθέσεις μηδενικού φόρου για τους εταιρικούς χρήστες!

Παράλληλα το νέο Outlander PHEV με λιανική τιμή 45.500 ευρώ και Αξία Λιανικής προ Φόρων 32.686 ευρώ είναι το SUV που προσφέρει την κορυφαία τετρακίνηση της κατηγορίας και το εξελιγμένο υβριδικό σύνολο Twin Motor της Mitsubishi το οποίο μπορεί να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 57χλμ.

Ανανεώσεις ουσίας

Το Mitsubishi Outlander είναι γνωστό τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα ωστόσο η plug-in υβριδική του έκδοση έχει νέα εμπρός μάσκα, προφυλακτήρα αλλά και φωτιστικά σώματα ενώ στο πίσω μέρος η νέα αεροτομή και ο προφυλακτήρας αποτελούν τα νέα σχεδιαστικά δεδομένα. Το αυτοκίνητο φέρει επίσης νέες ζάντες αλουμινίου.

Στο εσωτερικό το νέο Mitsubishi Outlander PHEV διαθέτει νέα καθίσματα και δερμάτινη ταπετσαρία υψηλής ποιότητας, μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, νέα σχεδίαση οργάνων αλλά και διακόπτες.

Ο λεβιές επιλογής της κίνησης είναι πολύ κομψός και παραπέμπει σε πολυτελή μοντέλα ενώ επίσης η άνεση και η ποιότητα κατασκευής είναι διάχυτη σε όλη την καμπίνα επιβατών.

Η Mitsubishi ακολουθεί το δικό της δρόμο

Αντίθετα με τη γενικότερη τάση που επικρατεί στη Βιομηχανία, η Mitsubishi Motors αποφάσισε να αποφύγει τον γενικό εξηλεκτρισμό των οχημάτων με κινητήρα καύσης (ICE) και να αναπτύξει τα δικά της, plug-in υβριδικά οχήματα.

Βασισμένοι σε έρευνα και εξέλιξη (R&D) 50 χρόνων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, οι μηχανικοί της MMC ακολούθησαν τον αντίθετο δρόμο. Αποφάσισαν λοιπόν να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα που αντλεί ισχύ κυρίως από δύο ηλεκτροκινητήρες, δηλαδή (έναν μπροστά και έναν πίσω) με τη συμβολή ενός μεγάλου βενζινοκινητήρα και μιας ισχυρής γεννήτριας, που ενεργοποιούνται αυτόματα όταν οι οδηγικές συνθήκες και/ή η κατάσταση φόρτισης το απαιτούν.

Εκμεταλλευόμενη την απλή δομή των ηλεκτρικών οχημάτων (χωρίς κιβώτιο, όλα τα συστήματα με drive-by-wire) και υποστηριζόμενη από ένα πολύ προηγμένο Λειτουργικό Σύστημα PHEV που εξελίχθηκε εσωτερικά, αυτή η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική αποφέρει αξιοσημείωτα οφέλη, σε επίπεδο διαστάσεων (ελάχιστες διαφορές από την έκδοση ICE), εξοικονόμησης βάρους (έως 275 kg λιγότερο από τον ανταγωνισμό) και απόδοσης (χαμηλότερες εκπομπές CO2, μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στην κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του νέου πρωτοκόλλου WLTP).

Το σύστημα PHEV της Mitsubishi Motors είναι εκ φύσεως ηλεκτρικό, επομένως η χαρτογράφηση του Λειτουργικού Συστήματος επιτρέπει 89 ημέρες λειτουργίας μόνο με ηλεκτροκίνηση (η αυτονομία των 45 km είναι αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις των περισσότερων Ευρωπαίων). Την 90ή μέρα, μία προειδοποιητική λυχνία θα ανάψει στον πίνακα οργάνων και ταυτόχρονα θα τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας μέσω του PHEV OS, για προστασία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου.

Το σύστημα PHEV είναι πλήρως αυτόματο, χωρίς προβλήματα – και απολύτως αξιόπιστο. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το EV Mode όπου/όποτε είναι απαραίτητο, να ενεργοποιήσει το SAVE mode – η προτιμώμενη λύση για προστασία της φόρτισης της μπαταρίας, προσθέτοντας μία δόση ηλεκτροκίνησης για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, ενώ διατηρεί φορτισμένες τις μπαταρίες, να πιέσει το διακόπτη CHARGE mode για να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη. Αυτό το σύστημα θα είναι κρίσιμης σημασίας όταν ισχύσουν νέοι κανόνες σε μερικές πόλεις που θα επιτρέπουν μόνο την είσοδο οχημάτων μηδενικών ρύπων σε μερικές περιοχές. Ο οδηγός του Outlander PHEV θα μπορεί να οδηγεί στα προάστια χρησιμοποιώντας τα υβριδικά προγράμματα και στη συνέχεια να αλλάζει σε πλήρη ηλεκτροκίνηση, στο κέντρο της πόλης.

Επίσης πίσω από το βολάν του τιμονιού υπάρχουν τα γνωστά paddles όχι για να αλλάζουν σχέσεις στο κιβώτιο αλλά ο οδηγός τα χρησιμοποιεί για να ρυθμίσει το φρένο του κινητήρα και την ανάκτηση ενέργειας χωρίς την παράξενη αίσθηση του πεντάλ που παρέχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα με σύστημα αναγεννητικής πέδησης.

Τρία Προγράμματα Οδήγησης (Drive modes)

Υπενθυμίζουμε ότι το Outlander PHEV προσφέρει τρία Drive Modes, και όλα ενεργοποιούνται αυτόματα από το PHEV Operating System και όλα προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση:

« Pure EV Mode » (μέχρι 135 km/h – όπου είναι νόμιμο)

 Το όχημα κινείται από τα Εμπρός & Πίσω Μοτέρ

 Ενέργεια τροφοδοτείται από τη μπαταρία

« Series Hybrid Mode »

 Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ισχύ των Εμπρός & Πίσω Μοτέρ

 Ο κινητήρας ενεργοποιείται ως Γεννήτρια, για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

 Το πρόγραμμα ενεργοποιείται αυτόματα – για 3-10 λεπτά το μέγιστο.

o Με ταχύτητα πάνω από 135 km/h (όπου επιτρέπεται από το νόμο)

o Ξαφνική απαίτηση ισχύος (πάνω από 60 kW)

o Υπόλοιπη φόρτιση κάτω από 23%

 Στόχος, η επιστροφή στο Pure EV Mode όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν

 Ο κινητήρας ενεργοποιείται επίσης με ακρίβεια & αυτόματα για τη διατήρηση του καταλύτη σε βέλτιστη κατάσταση + μετά από 89 ημέρες λειτουργίας μόνο με ηλεκτρισμό για προστασίας του συστήματος ψεκασμού καυσίμου.

« Parallel Hybrid Mode »

 Ο κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς (μέσω του Multi-Mode εμπρός άξονα)

 Το Εμπρός Μοτέρ υποστηρίζει τον Κινητήρα + το Πίσω Μοτέρ εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς

 Το πρόγραμμα αυτό ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 km/h

 Στόχος του συστήματος η επιστροφή στο Series hybrid Mode (ή Pure EV Mode κάτω από τα 135 km/h) όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν

 Ο κινητήρας επίσης ενεργοποιείται για φόρτιση μέσω της Γεννήτριας, χρησιμοποιώντας την περίσσεια ροπή

Κορυφαίο στο δρόμο

Ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες του plug-in υβριδικού Mitsubishi Outlander θα εκτιμήσουν δεόντος τις ανέσεις που προσφέρει το ιαπωνικό μοντέλο, την υψηλή δόση τεχνολογίας που διαθέτει, την οικονομία στο κόστος χρήσης που προδίδει η χρήση ηλεκτροκινητήρων, την δύναμη που έχει και φυσικά την κορυφαία τετρακίνηση που αρκετοί ανταγωνιστές θα ζήλευαν.

Το αυτοκίνητο των 224 ίππων κινείται με απίστευτη άνεση και ασφάλεια στο εθνικό οδικό δίκτυο και όταν ο οδηγός πιέσει προς το πάτωμα το πεντάλ του γκαζιού το Outlander απλά εκτελεί άμεσα τις εντολές του χωρίς να υστερεί σε τίποτα ενώ παράλληλα προσδίδει και απίστευτη οικονομία.

Οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν μια αυτονομία κίνησης έως και 57 χιλιόμετρα ενώ το κόστος κίνησης του αυτοκίνητο ανέρχεται σε 3 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα!

Βέβαια η αυτονομία της ηλεκτροκίνησης στο εθνικό οδικό δίκτυο μειώνεται πολύ γρήγορα αλλά μέσα στην πόλη η κίνηση με τους ηλεκτροκινητήρες προσδίδει απίστευτη οικονομία!

Από την άλλη μεριά ο βενζινοκινητήρας φορτίζει τις μπαταρίες όταν το όχημα κινείται με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα.

Επίσης οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να γνωρίζουν πως οι μπαταρίες συνοδεύονται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 χιλιόμετρα ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εγγυάται επίσης ότι στα παραπάνω έτη οι μπαταρίες θα έχουν πάνω από 70% της απόδοσής τους! Παράλληλα η εταιρεία έχει και ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα επισκευής μπαταριών ώστε οι ιδιοκτήτες τους να μην αισθάνονται φόβο έναντι της απόδοσης των μπαταριών ή λόγο του κόστους επισκευής τους.

Η διάρκεια φόρτισης των μπαταριών στο σπίτι επιτυγχάνεται από 5,5 έως 7 ώρες ανάλογα την παροχή ενώ ο ταχυφορτιστής χρειάζεται μόλις 25 λεπτά για να φορτίσει το 80%.

Πάντως σε περίπτωση που κάποιος θέλει να φορτίσει το όχημά του ενώ βρίσκεται σταθμευμένο μέσω του βενζινοκινητήρα έχει την δυνατότητα απλά θα πρέπει να περιμένει περίπου 40 λεπτά για μια πλήρη φόρτιση.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η συνδυαστική δύναμη των κινητήρων δεν πρόκειται να αφήσουν τον οδηγό να νιώσει την παραμικρή αδυναμία και το αμάξωμα παρουσιάζει φυσιολογικές κλίσεις λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός σίγουρα θα εκτιμήσει τους ηλεκτροκινητήρες και μετά από κάποια χρονική εξοικείωση θα αντιληφθεί ότι μπορεί να κινείται τόσο οικονομικό με το μεγάλο Mitsubishi Outlander PHEV που δεν θα το πιστεύει. Παράλληλα οι κάμερα οπισθοπορείας αλλά και οι πλευρικές κάμερες κάνουν την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρες – Ιπποδύναμη

Κόστος χρήσης

Μηδενική φορολογία για εταιρικούς χρήστες

Μεταπωλητική αξία

 

ΚΑΤΑ

Χρειάζεται εξοικείωση η χρήση των κινητήρων