Μια εντελώς διαφορετική πρόταση λανσάρει η Mitsubishi στα αυτοκίνητα πόλης η οποία ακούει στο όνομα Space Star και σίγουρα αποτελεί κάτι διαφορετικό από τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Η πρώτη γενιά Space Star λανσαρίστηκε το 2013 και έκτοτε έχει ανανεωθεί μία φορά ενώ τώρα το νέο μοντέλο επιστρέφει δυναμικά στην αγορά όντας πιο σύγχρονο και όμορφο από ποτέ, με άκρως οικονομικό κινητήρα και δελεαστική τιμή απόκτησης.
Το ιαπωνικό μοντέλο σίγουρα αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση τόσο για νέους οδηγούς όσο και για όσους επιθυμούν ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο πόλης με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό.
Το νέο Mitsubishi Space Star είναι διαθέσιμο στη χώρα μας με τον κινητήρα του ενός λίτρου με τους 71 ίππους από 10.640 ευρώ και με τον κινητήρα των 1,2 λτ. απόδοση 80 ίππων από 13.450 ευρώ στη χειροκίνητη έκδοση που αφορούσε και στην έκδοση της δοκιμής μας και από 14.250 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο CVT.
Νεανική σχεδίαση
Το νέο Mitsubishi Space Star αποτελεί ένα μικρό αυτοκίνητο που διαθέτει τη δική του μοναδική σχεδίαση και σίγουρα δεν μοιάζει με κανένα ανταγωνιστικό μοντέλο. Παράλληλα το ιαπωνικό μικρό με τις κόμπακτ του διαστάσεις διαθέτει έναν δυναμισμό που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι νέοι αγοραστές του. Στο εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου υιοθετείται η φιλοσοφία Dynamic Shield, με έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά. Ο προφυλακτήρας ενώνεται με τη μάσκα στο κέντρο ενώ οι ακμές σε καπό, φτερά και τα φιλέτα χρωμίου συνθέτουν μια άκρως σύγχρονη και επιθετική εμφάνιση.
Στο πίσω μέρος τα έντονα χαρακτηριστικά αφορούν στον προφυλακτήρα και μεγάλη αεροτομή αλλά και οι μεγάλες εγκοπές στα άκρα του προφυλακτήρα.
Από το πλάι οι ζάντες και οι καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας δίνουν έναν ξεχωριστό τόνο στη σχεδίαση του αυτοκινήτου ενώ υπάρχει και ένας διακόπτης με ελαστική κάλυψη κάτω από το χερούλι του οδηγού που εξυπηρετεί την είσοδο αλλά και το κλείδωμα του αυτοκινήτου χωρίς κλειδί.
Απλό αλλά και… πλούσιο
Το εσωτερικό του Mitsubishi Space Star αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη για όσους το αντικρίσουν ή αποφασίσουν να το επιλάξουν καθώς επιβεβαιώνει το γεγονός πως η άνεση δεν αποτελεί χαρακτηριστικό μόνο των μεγάλων αυτοκινήτων.
Ειδικότερα οι τεχνικοί της Mitsubishi κατάφεραν να αξιοποιήσουν κάθε διαθέσιμο χιλιοστό στην καμπίνα επιβατών του Space Star με αποτέλεσμα να μπορεί να φιλοξενήσει με ιδιαίτερη άνεση 4 ενήλικες επιβάτες με κάποιες αποσκευές. Μάλιστα άκρως εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως ακόμη και όταν οι επιβάτες στα εμπρόσθια καθίσματα είναι ψηλοί τα πόδια των πίσω επιβατών δεν θα βρουν στις πλάτες των καθισμάτων τους.
Επίσης ο πίνακας οργάνων είναι ιδιαίτερα όμορφος και λειτουργικός ενώ στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη πολυμέσων με μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών κερδίζει τις εντυπώσεις.
Κάτω από αυτή είναι τα χειριστήρια του κλιματισμού, με την ομαδοποιημένη αυτή διάταξη να διευκολύνει στο χειρισμό τους και την εργονομία. Εντύπωση μας προκάλεσε και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε μέχρι και ηλεκτρικά καθίσματα για τον οδηγός και συνοδηγό!
Επιπλέον των παραπάνω ο στάνταρ εξοπλισμός του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κρίνεται υπερπλήρης αφού περιλαμβάνει σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, Active Stability Control (ASC) με Traction Control (TCL), ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο κλιματισμό, φώτα και υαλοκαθαριστήρες, cruise control και ζάντες αλουμινίου.
Από πλευράς ποιότητας, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αξιόλογα αλλά σε αρκετά μέρη έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά για να διατηρηθεί το κόστος παραγωγής σε χαμηλά επίπεδα.
Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας που ανήκει το αυτοκίνητο με χωρητικότητα 235 λίτρα.
Τέλος ιδιαίτερης αναφοράς χρίζει ο διακόπτης εκκίνησης του κινητήρα ο οποίος έχει τοποθετηθεί πίσω από τον διακόπτη των φώτων τον οποίο σπάνια συναντά κανείς σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα εξαιτίας του κόστους τοποθέτησής του…
80 ίπποι
Κάτω από το καπό του Mitsubishi Space Star της δοκιμής μας βρίσκονταν ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρου και απόδοσης 80 ίππων με μέγιστη ροπή 108 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα ζωηρός και πρόθυμος αλλά σε καμία περίπτωση ο προσανατολισμός του δεν είναι οι επιδόσεις.
Αλλά στο φυσικό του περιβάλλον που δεν είναι άλλο από τις μεγαλουπόλεις αποδεικνύεται εξαιρετικό και ιδιαίτερα οικονομικό. Άλλωστε αυτός είναι και ο λόγος που οι Ιάπωνες δεν έχουν τοποθετήσει κάποια τουρμπίνα στο μικρό αυτοκίνητο για να αυξήσουν την ιπποδύναμη με μεγάλο όφελος στην οικονομία καυσίμου.
Ο ήχος που παράγει επίσης ο κινητήρας είναι περιορισμένος ωστόσο ένας έμπειρος οδηγός θα αντιληφθεί ότι πρόκειται για κάποιο τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο.
Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στον εμπρόσθιο άξονα μέσω εντός 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση αλλά και αίσθηση.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου στο Mitsubishi Space Star της δοκιμής μας με τους 80 ίππους κυμάνθηκε σε περίπου 4,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα με το πόδι στο πεντάλ του γκαζιού να μην είναι «απαλό» και το ιαπωνικό μικρό να κινείται σε πολύ σβέλτους ρυθμούς…
Εντός και εκτός πόλης
Το Mitsubishi Space Star αποτελεί ένα μικρό μοντέλο που απέδειξε ότι κινείται με άνεση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός του ιαπωνικού μικρού θα αντιληφθεί ότι μπορεί να πραγματοποιήσει με άνεση ένα ταξίδι με ιδιαίτερη οικονομία αν κινηθεί βέβαια στα όρια του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Μάλιστα η κίνηση με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα πραγματοποιούνται με το αυτοκίνητο να είναι απόλυτα σταθερό και ασφαλές ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σε περίπτωση που ο οδηγός θέλει να κινηθεί γρηγορότερα ο ιαπωνικό μικρό θα παραμείνει σταθερό και ασφαλές όμως ο ήχος που παράγει ο κινητήρας αυξάνεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα κίνησής του…
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα του Mitsubishi Space Star θα λάβει κάποιες κλίσεις που κρίνονται φυσιολογικές αλλά σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο. Παράλληλα ο ζωηρότητα του τρικύλινδρου κινητήρα βοηθά πολύ την κίνηση σε ανηφορικά κομμάτια.
Αν βέβαια μεταφέρει τέσσερις ενήλικες επιβάτες ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων…
Μέσα στην πόλη το ιαπωνικό μικρό φαίνεται ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και η μαλακή ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Παράλληλα ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντος το ελαφρύ τιμόνι όπως επίσης και την ευελιξία του αυτοκινήτου ακόμη και κατά την πραγματοποίηση επιτόπιων ελιγμών.
Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος πραγματικό παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό ενώ ο κλιματισμός είναι πραγματικά πολύ δυνατός και κυριολεκτικά «παγώνει» την καμπίνα επιβατών όταν η εξωτερική θερμοκρασία ξεπερνά ακόμη και τους 40 βαθμούς κελσίου.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Αξιοπιστία
Άνεση στο εσωτερικό
ΚΑΤΑ
Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές