Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke 1.0 DCT7 με 114 ίππους!

O ιδρυτής της κατηγορίας των compact SUV που δεν είναι άλλος από το Nissan Juke ανανεώθηκε και αναβαθμίστηκε τεχνολογικά αποκτώντας περισσότερες εκδόσεις οι οποίες συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο αλλά και με υβριδικό σύστημα.

Το Nissan Juke της δοκιμής μας διέθετε τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα χωρητικότητας μόλις 1 λίτρου που αποδίδει 114 ίππους και συνδυάζονταν με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και απέδειξε ότι αποτελεί ένα μοντέλο κυριολεκτικά «κομμένο και ραμμένο» για την ελληνική φορολογική πραγματικότητα καθώς προστατεύει τον κάτοχό του από οποιεσδήποτε φορολογικές αλλαγές που πιθανόν να δούμε μέσα στους επόμενους μήνες.

Η τιμή του νέου Nissan Juke για την βασική έκδοση ανέρχεται σε 21.990 ευρώ αλλά ο πλούσιος εξοπλισμός, το χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και η πολυετής εργοστασιακή εγγύηση σίγουρα την δικαιολογούν. Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς και την υψηλή μεταπωλητική αξία τότε σίγουρα αποτελεί μια συμφέρουσα αγορά.

Γνώριμη σχεδίαση

Το Nissan Juke αποτέλεσε ένα μοναδικό μοντέλο για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία το οποίο σχεδιαστικά διέθετε έντονες ακμές και καμπύλες επιφάνειες με ένα μοναδικό μυώδες εμπρόσθιο μέρος με χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα τύπου LED και μικρές γυάλινες επιφάνειες πίσω. Το ανανεωμένο Juke διατηρεί όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά με επιπλέον τις νέες επιλογές ζαντών που είναι διαθέσιμες στο ιαπωνικό μοντέλο στις τρεις κορυφαίες κατηγορίες της σειράς. Κάθε κατηγορία έχει μια τυπική επένδυση τροχών, καθώς και μια προαιρετική εναλλακτική λύση. Οι τροχοί στο N-Connecta και στο N-Design είναι νέοι και ο καθένας έχει σχέδιο πέντε ακτίνων, αλλά τα σχέδια είναι μοναδικά για κάθε έκδοση, με διαφορετική τεχνική, γωνιακή εμφάνιση. Η προαιρετική επένδυση τροχών για N-Connecta, N-Design, N-Sport & Techna είναι μια εντυπωσιακή επιλογή 19″ με βελτιστοποιημένες αεροδυναμικές ιδιότητες.

Hitech καμπίνα επιβατών

Στην καμπίνα επιβατών οι αλλαγές είναι εμφανείς και η εικόνα του εσωτερικού είναι πολύ πιο σύγχρονη με τη διατήρηση ωστόσο των μοναδικών στοιχείων που διέθεταν οι προκάτοχοί του όπως η ξεχωριστή κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα που «μοιάζει» με το ρεζερβουάρ μοτοσυκλέτας. Επίσης άκρως χρηστικό είναι πλέον και το ντουλαπάκι του συνοδηγού το οποίο μεγάλωσε και προσδίδει 7,8 λίτρα χωρητικότητας!

Ωστόσο η μεγάλη αλλαγή που παρατηρεί στο νέο Juke είναι το αυξημένο μέγεθος της κεντρικής οθόνης infotainment. Είναι πλέον 12,3 ίντσες και είναι ψηφιακή οθόνη TFT η οποία έχει μια ελαφριά κλίση προς τον οδηγό κατά 8 μοίρες για άνετο χειρισμό, αλλά και για να ενισχύσει την αίσθηση του πιλοτηρίου που αρέσει πολύ στους πελάτες του Juke.

Η εμφάνιση του ψηφιακού επίσης πίνακα οργάνων μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ δύο διαφορετικών βασικών διατάξεων, με την κλασική διάταξη να δείχνει δύο καντράν και έναν κεντρικό χώρο που περιέχει πρόσθετες πληροφορίες. Εναλλακτικά, η «βελτιωμένη» διάταξη παρουσιάζει το ταχύμετρο και το στροφόμετρο σε ένα ζευγάρι καντράν που είναι κεκλιμένα και δίνουν μια τρισδιάστατη προοπτική.

Εκμεταλλευόμενη στην κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας, η ανάλυση της κάμερας οπισθοπορίας έχει επίσης αυξηθεί στα 1,3 megapixel γεγονός που σημαίνει ότι οι ελιγμοί οπισθοπορίας μπορούν να γίνουν με ακόμη μεγαλύτερη σιγουριά χάρη σε μια πιο καθαρή εικόνα, ειδικά σε καταστάσεις χαμηλού φωτισμού.

Όλες οι εκδόσεις Juke είναι πλέον εξοπλισμένες με ηλεκτρικό χειρόφρενο, εξασφαλίζοντας περισσότερο χώρο και άνεση στο χώρο μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων.

Επίσης οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν ίδιοι, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 422 λίτρων, και διαθέτει και ρεζέρβα!

114 ίπποι

Κάτω από καπό του Nissan Juke της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί το γνωστό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο βενζίνης DIG-T 1,0 λίτρων το οποίο αποδίδει 114 ίππους και 200 Nm ροπής. H κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη το οποίο διαθέτει και επιλογή τρόπου οδήγησης (Eco, Standard, Sport), έτσι οι οδηγοί μπορούν να ταιριάξουν αβίαστα το στυλ οδήγησής τους σε οποιοδήποτε σενάριο οδήγησης για μέγιστο διασκέδαση στο δρόμο.

Στην πράξη ο τρικύλινδρος κινητήρας αποδείχθηκε «ήσυχος» και πολιτισμένος ωστόσο στις χαμηλές στροφές δείχνει κάποια αδυναμία. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Nissan Juke με τους 114 ίππους δεν αποτελεί ένα αυτοκίνητο επιδόσεων αλλά ένα μικρό SUV προσανατολισμένο στο χαμηλό κόστος χρήσης.

Και σε αυτή την περίπτωση το Nissan Juke τα κατάφερε αρκετά καλά καθώς η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 6,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Άνεση και οικονομία

Το Nissan Juke με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και τους 114 ίππους αποτελεί ένα μοναδικό SUV που αναμένεται να ικανοποιήσει απόλυτα ακόμη και πολύ απαιτητικούς οδηγούς τουλάχιστον σε οδηγικό επίπεδο. Η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, η στιβαρότητά του αλλά και η ικανότητά του να αποσβένει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες στην καμπίνα.

Στον αυτοκινητόδρομο το Nissan Juke 1.0 DIG-T  παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 170 χλμ./ώρα ενώ οι κλίσεις στις παρατεταμένες στροφές είναι ελάχιστες παρά το μεγάλο ύψος του αμαξώματος.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Juke με το κορυφαίο πλαίσιο προσδίδει τα μέγιστα ωστόσο εμφανίζει κάποια έλλειψη δύναμης αλλά η καλορυθμισμένη ανάρτηση σε συνδυασμό με το εξαιρετικό τιμόνι αλλάζουν τα δεδομένα. Επίσης τα paddles βοηθούν για γρηγορότερες αλλαγές των σχέσεων στο κιβώτιο.

Εκτός δρόμου το Nissan Juke αποτελεί ένα SUV χωρίς τετρακίνηση οπότε οι δυνατότητες του αυτοκινήτου είναι περιορισμένες για off-road περιπέτειες…

Όμως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (17 εκατοστά) είναι υπεραρκετή για κίνηση σε χωματόδρομους η αναβάσεις στα… πεζοδρόμια.

Μέσα στην πόλη η υψηλή θέση οδήγησης τύπου SUV δίνει άλλο «αέρα» στον οδηγό του ο οποίος έχει στη διάθεσή τους μια πραγματικά πολύ καλή ορατότητα μέσα στην κίνηση ενώ το αυτόματο κιβώτιο ενδείκνυνται για… μποτιλιαρίσματα!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Τιμή

Αυτόματο κιβώτιο

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης