Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Micra 1.0T με 92 ίππους

Σε ένα διακριτικό φρεσκάρισμα του best-seller μοντέλου με την ονομασία Micra προχώρησε η Nissan το οποίο φέρει πλέον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που πληροί την τελευταία οδηγία ρύπων Euro 6d ενώ οι υποψήφιοι αγοραστές του που το επιλέξουν θα έχουν τη δυνατότητα περισσότερων επιλογών εξατομίκευσης.

Ωστόσο το Nissan Micra αποτελεί ένα μοντέλο που καταγράφει υψηλές πωλήσεις και βέβαια διατηρεί και υψηλή μεταπωλητική αξία οπότε και η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να διατηρήσει τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου καθώς ακόμη και μετά από κάποια έτη διατηρεί τη φρεσκάδα του και τη νεανικότητά του.

Το ανανεωμένο Micra με υπερπλήρη εξοπλισμό και τον τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας μόλις 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει 92 ίππους και σίγουρα θα καλύψει ακόμη και τα γούστα των πλέον απαιτητικών καταναλωτών.

Πέραν της… φορολογικής ασυλίας αλλά και των χαμηλών Τελών Κυκλοφορίας (82 ευρώ) το Micra διατηρεί σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα το κόστος χρήσης που θα εκτιμήσει δεόντος ο κάτοχός του.

Μοναδική παραφωνία αποτελεί η κάπως τσιμπιμένη τιμή διάθεσης που κυμαίνεται στα 14.990 ευρώ με χειροκίνητα τα πίσω παράθυρα αλλά και 5 χρόνια εγγύηση

Μικρές διαφορές

Το 5ης γενιάς Nissan Micra αποτελεί μια φυσική συνέχεια του γνωστού μοντέλου που διαθέτει μια περισσότερο έντονη μάσκα στο εμπρόσθιο μέρος σε σχήμα V ενώ οι υπόλοιπες αισθητικές αλλαγές δύσκολα θα της ανακαλύψεις κανείς…

Επίσης τα κομψά τάσια που καλύπτουν τις ατσάλινες 16άρες ζάντες δεν περνούν απαρατήρητα και κλέβουν την παράσταση ενώ στο πίσω μέρος τα πράγματα δείχνουν να έχουν παραμείνει ίδια χωρίς σημαντικές αλλαγές.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αφορούσε στο εξοπλιστικό πακέτο Acenta, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία παρέχει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay, το Cruise Control, τους θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και τις ατσάλινες ζάντες FLEX, οι οποίες δεν ξεχωρίζουν οπτικά από τις ζάντες αλουμινίου.

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές και χωροταξικά παραμένει ακριβώς το ίδιο με τη φιλοξενία των 4 ατόμων να είναι απροβλημάτιστη ενώ τα 3 άτομα πίσω θα καθίσουν πολύ κοντά…

Επίσης η καμπίνα επιβατών διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό, ευχάριστο διάκοσμο και την προσεγμένη ποιότητα η οποία μάλιστα ενισχύεται από το παχύ αφρώδες υλικό που έχει τοποθετηθεί στο επάνω μέρος του ταμπλό.

Ικανοποιητικός κρίνεται και ο χώρος αποσκευών με 300 λίτρα ενώ εργονομία είναι πολύ καλή.

Το σύστημα πολυμέσων Nissan Connect παρέχει στάνταρ τη δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, για τα smartphone που “τρέχουν” iOS, ενώ το λογισμικό των χαρτών αναβαθμίζεται με τη μέθοδο Over The Air (ΟΤΑ).

Το infotainment σε συνεργασία με την TomTom ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τον χρήστη για την κίνηση στους δρόμους και αν είστε… ξεχασιάρηδες, η εφαρμογή “Find My Car” θα σας βοηθήσει για να βρείτε που σταθμεύσατε το αυτοκίνητό σας.

92 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος πλέον αποδίδει 92 από 100 ίππους ώστε να πληροί τις πιο αυστηρές προδιαγραφές περί ρύπων.

Ωστόσο στην πράξη η έλλειψη των 8 ίππων δεν φαίνεται πουθενά καθώς το Micra διατηρεί τη νευρικότητά του από τις 2.000 σ.α.λ. με τα 160 Nm ροπής που διαθέτει.

Το μηχανικό κιβώτιο διαθέτει 5 σχέσεις με την τελευταία να έχει το ρόλο της overdrive αλλά εκτιμούμε ότι η ύπαρξη 6ης σχέσης θα βοηθούσε καλύτερα το τρικύλινδρο μοτέρ.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση είναι 5,5 λίτρα./100 χλμ. στα πρότυπα δοκιμών WLTP, ενώ στην πράξη η ένδειξη του trip computer φλέρταρε με τον αριθμό 6,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Ωστόσο η καλή λειτουργία του συστήματος start-stop μειώνει κατά πολύ την κατανάλωση καυσίμου μέσα στην πόλη όπως επίσης και τις μέσες εκπομπές CO2.

Ευχάριστο και ζωηρό στο δρόμο

Η Πέμπτη γενιά του Nissan Micra αποδείχθηκε ότι έχει βελτιωθεί στα σημεία όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά με την ανάρτηση να φιλτράρει τα πάντα και τα περιθώρια πρόσφυσης να παραμένουν πολύ υψηλά.

Ωστόσο το Nissan Micra αποτελεί ένα αυτοκίνητο πόλης και οι ιδιοκτήτες τους θα περάσουν τον περισσότερο χρόνο σε αυτό μποτιλιαρισμένοι σε κάποιους κεντρικούς οδικούς άξονες. Εκεί το Micra αποδείχθηκε ότι είναι ευκολοοδήγητο, άνετο και οικονομικό ενώ η ανάρτηση απέδειξε ότι κάνει εξαιρετική δουλειά με τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Πάντως η έλλειψη της κάμερας οπισθοπορείας όσο και των αισθητήρων κάνουν αισθητή την απουσία τους αλλά οι συμπαγείς διαστάσεις του μοντέλου δεν δημιουργούν πρόβλημα κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος.

Ο κινητήρας είναι ζωηρός όποτε και χρειάζεται και οικονομικός ωστόσο στο ρελαντί ο οδηγός θα αντιληφθεί ότι πρόκειται να ένα τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο.

Εκτός πόλης το Nissan Micra θα κινηθεί με άνεση και ασφάλεια και ιδίως στα ανηφορικά κομμάτια επαρχιακών δρόμων το μικρό ιαπωνικό μοντέλο απέδειξε ότι διαθέτει τη ζωντάνια που πρέπει ώστε οι οδηγός να μην καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο για να ανεβοκατεβάζει σχέσεις.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Nissan Micra παραμένει ευθύβολο κι σταθερό ακόμη και όταν η ταχύτητα κίνησής του ξεπερνά τα 170 χλμ./ώρα.

Θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε κι από τα φρένα, τα οποία έχουν καλή αίσθηση και είναι δυνατά.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

Αξιοπιστία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας