H Nissan πριν από πολλά χρόνια μετά την παρουσίαση του Qashqai που έφερε τα πάνω κάτω στην κατηγορία των SUV κατάφερε να ανατρέψει και πάλι τα δεδομένα με την παρουσίαση ενός μικρότερου SUV που έφερε το λογότυπο Juke. Η πρώτη γενιά κατάφερε να διαθέσει πάνω από 1,5 εκατ. μονάδες παγκοσμίως παρά την εκκεντρική του σχεδίαση και τώρα η νέα γενιά εμφανίζεται πιο σύγχρονη και νεανική από ποτέ επιδιώκει να πετύχει την υψηλότερη θέση στον πίνακα των πωλήσεων.
Άλλωστε τo Nissan Juke ανέκαθεν αποτελούσε ένα μοντέλο που φαντάζει ιδανικό στα φορολογικά δεδομένα της Ελλάδας καθώς καταφέρνει πέραν της μοναδικής του σχεδίασης να προσδίδει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, υψηλή μεταπωλητική αξία, αξιοπιστία και βέβαια όλα τα παραπάνω διατίθενται σε μια δελεαστική τιμή η οποία κυμαίνεται λίγο πάνω από τις 20.000 ευρώ για την βασική έκδοση.
Τώρα το Juke εφοδιάστηκε και με αυτόματο κιβώτιο DCT με 7 σχέσεις κάνοντας την απόκτησή του ακόμη πιο δελεαστική καθώς προστίθεται σε όλα τα παραπάνω και η άνεση!
Το κόστος απόκτησης του αυτόματου Juke κυμαίνεται σε 23.500 ευρώ και τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας του με το νέο τρόπο υπολογισμού ανέρχονται σε 88,32 ευρώ.
Ξεχωριστή σχεδίαση
Η νέα γενιά του Nissan Juke διατήρησε και εξέλιξε το εντυπωσιακό προφίλ του παραμένοντας έτσι ένα ξεχωριστό και δυναμικό μοντέλο για την κατηγορία οχημάτων που ανήκει.
Ο έντονος συνδυασμός των ακμών με τις καμπύλες επιφάνειες και τις μικρές γυάλινες επιφάνειες λόγω coupe σχεδιαστικής λογικής σε συνδυασμό με το μυώδες εμπρόσθιο μέρος με τα χαρακτηριστικά LED φανάρια δημιουργούν ένα μοναδικό σύνολο που σίγουρα δεν συναντά κανείς σε άλλο ανταγωνιστικό μοντέλο.
Βέβαια στο νέο μοντέλο υπάρχουν στοιχεία που είναι λιγότερο προκλητικά όπως για παράδειγμα τα φτερά που τώρα είναι λιγότερο φουσκωμένα και τα επάνω φώτα στις ακμές των φτερών που είναι ενσωματωμένα στα φτερά βελτιώνοντας ταυτόχρονα εκτός από τον εντυπωσιασμό των περαστικών και την αεροδυναμική του συνόλου.
Το πίσω μέρος του Nissan Juke 1.0 μοιάζει συμβατικό διατηρώντας ισορροπίες και βέβαια δίνει ένα σοβαρότερο τόνο στο αμάξωμα.
Λειτουργικό και hitech
Το εσωτερικό του νέου Juke αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός. Το μακρύτερο μεταξόνιο μεταφράζεται σε αισθητά περισσότερο χώρο για τα γόνατα πίσω, κι ένα σαφώς μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ.
Όσον αφορά στα όργανα και στην διάταξή τους θα λέγαμε ότι η καμπίνα θυμίζει το Micra με τις αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις να είναι ξεκάθαρες, τα χειριστήρια να είναι εύκολα στην λειτουργία τους ενώ η εργονομία δεν επιδέχεται κριτικής καθώς φαντάζουν όλα τόσο απλά ώστε να μην χρειάζεται ο οδηγός να καταφύγει στο manual.
Όσον αφορά στην ποιότητα το ταμπλό είναι καλυμμένο με σκληρό πλαστικό ενώ μαλακότερα στοιχεία έχουν χρησιμοποιηθεί στις πόρτες και σε άλλα μέρη μπροστά από τον συνοδηγό. Ιδιαίτερη πινελιά αποτελούν και τα πλαστικά βαμμένα μέρη γύρω από τους χαρακτηριστικούς αεραγωγούς.
Στο μέσον του ταμπλό έχει τοποθετηθεί μια ψηφιακή οθόνη για τον χειρισμό των πολυμέσων που εντυπωσιάζει με τις δυνατότητες της.
Η θέση οδήγησης του Nissan Juke 1.0 DIG-T είναι υψηλή και ευχάριστη με καλή πλευρική στήριξη των καθισμάτων.
Η ορατότητα προς τα εμπρός πάντως παραμένει καλή μπροστά χάρη στις λεπτές μπροστινές κολώνες, ωστόσο προς τα πίσω είναι περιορισμένη και τη λύση δίνει η κάμερα οπισθοπορείας.
Ο χώρος αποσκευών είναι τώρα 422 λίτρα τοποθετώντας το Nissan Juke κοντά στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ σε σχέση με το παρελθόν η πίσω πόρτα έχει γίνει φαρδύτερη επιτρέποντας την φόρτωση μεγαλύτερων αποσκευών.
114 ίπποι
Το Nissan Juke αποτελεί ένα από μοντέλα της Nissan που ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί η ήπια υβριδική τεχνολογία αλλά όπως φαίνεται ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος χιλιάρης βενζινοκινητήρας τα καταφέρνει αρκετά καλά καθώς προσδίδει οικονομία αλλά και αξιοπρεπείς επιδόσεις.
Το Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT7 χρησιμοποιεί τον βενζινοκινητήρα των 999.εκ. 1.0 IG-T που αποδίδει μέγιστη ισχύ 114 στις 5.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 200Nm στις 3.000 σ.α.λ., επιτυγχάνοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11,2 ” χάρη στο μικρό βάρος των 1.187 κιλά.
Στην πράξη ο κινητήρας σε καμία περίπτωση δεν βάζει φωτιά στον δρόμο αλλά κινεί με αξιοπρέπεια και οικονομία το δημοφιλές μικρό SUV χωρίς οι επιβάτες του να ενοχλούνται από τον θόρυβο που παράγει ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας.
Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός αυτόματου 7τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση και βέβαια είναι ξεκάθαρος ο προσανατολισμός τους προς την οικονομία. Παράλληλα πίσω από το τιμόνι υπάρχουν paddles για χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου που δίνει έναν περισσότερο σπορ τόνο στο αυτοκίνητο.
Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου το Juke με το αυτόματο κιβώτιο πέραν της άνεσης απέδειξε ότι διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα και την οικονομία με την μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να ανέρχεται σε περίπου 6,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Άνεση και οικονομία
Το Nissan Juke με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων και τους 114 ίππους αποτελεί ένα μοναδικό SUV που αναμένεται να ικανοποιήσει απόλυτα ακόμη και πολύ απαιτητικούς οδηγούς τουλάχιστον σε οδηγικό επίπεδο. Η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, η στιβαρότητά του αλλά και η ικανότητά του να αποσβένει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος δημιουργούν τις ιδανικές συνθήκες τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες στην καμπίνα.
Εκτός από τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά συστήματα, το νέο Nissan Juke διαθέτει επιπλέον και τα Active Ride Control και Active Trace Control, τα οποία φροντίζουν ώστε ο οδηγός να μην ανησυχεί για τίποτα όποιο ρυθμό κίνησης κι αν επιλέξει.
Στον αυτοκινητόδρομο το Nissan Juke 1.0 DIG-T παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 170 χλμ./ώρα ενώ οι κλίσεις στις παρατεταμένες στροφές είναι ελάχιστες παρά το μεγάλο ύψος του αμαξώματος.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Juke με το κορυφαίο πλαίσιο προσδίδει τα μέγιστα ωστόσο εμφανίζει κάποια έλλειψη δύναμης αλλά η καλορυθμισμένη ανάρτηση σε συνδυασμό με το εξαιρετικό τιμόνι αλλάζουν τα δεδομένα. Επίσης τα paddles βοηθούν για γρηγορότερες αλλαγές των σχέσεων στο κιβώτιο.
Εκτός δρόμου το Nissan Juke αποτελεί ένα SUV χωρίς τετρακίνηση οπότε οι δυνατότητες του αυτοκινήτου είναι περιορισμένες για off-road περιπέτειες…
Όμως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (17 εκατοστά) είναι υπεραρκετή για κίνηση σε χωματόδρομους η αναβάσεις στα… πεζοδρόμια.
Μέσα στην πόλη η υψηλή θέση οδήγησης τύπου SUV δίνει άλλο «αέρα» στον οδηγό του ο οποίος έχει στη διάθεσή τους μια πραγματικά πολύ καλή ορατότητα μέσα στην κίνηση ενώ το αυτόματο κιβώτιο ενδείκνυνται για… μποτιλιαρίσματα!
Το τιμόνι σε συνδυασμό με την ανάρτηση αποτελούν συμμάχους του οδηγού ενώ το κόστος κίνησης πραγματικά διατηρείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
Τιμή
Αυτόματο κιβώτιο
ΚΑΤΑ
Έλλειψη τετρακίνησης