Δοκιμάζουμε το Nissan Qashqai 1.3 DiG-T με 160 ίππους!

Βελτιωμένο, σύγχρονο με πολύ υψηλή δόση τεχνολογίας παρουσιάστηκε το νέο Nissan Qashqai το οποίο μάλιστα κινεί πλέον ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,3 λίτρου το οποίο αποδίδει 160 ίππους και συνδυάζεται και με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Η τιμή διάθεσης του Nissan Qashqai ξεκινούν από τις 20.490 ευρώ ενώ η έκδοση της δοκιμής μας ανέρχονταν σε περίπου 25.500 ευρώ.

Βέβαια θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς πως η βενζινοκίνητη έκδοση έχει πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία, εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης ενώ εξαιτίας του χαμηλού κυβισμού τόσο το κόστος ασφάλισης όσο και του τεκμηρίου διαβίωσης κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 146,4 ευρώ.

Όμορφο και σύγχρονο

Με τις αλλαγές στο εξωτερικό του Qashqai να είναι έντονες και ορατές από κάθε γωνία του, το αυτοκίνητο διαθέτει τώρα μια ολοκαίνουργια σύγχρονη εμφάνιση, με ένα μοναδικό στυλ που η Nissan το ονομάζει “Premium Dynamism”.

Το μπροστινό μέρος του Qashqai έχει πλήρως αναβαθμιστεί, διαθέτοντας έναν νέο προφυλακτήρα. Το μεγαλύτερο μέρος του έχει το χρώμα του αυτοκινήτου, ενώ το ορατό κομμάτι του μαύρου πλαστικού έχει υποστεί ένα υψηλής ποιότητας γυαλιστερό φινίρισμα. Επιπλέον, η ύπαρξη αεραγωγών σε κάθε πλευρά του προφυλακτήρα, συμβάλλει στην ψύξη του κινητήρα.

Το καπό του νέου Qashqai έχει επανασχεδιαστεί, με τις νέες πτυχές να είναι εμφανείς στην επιφάνεια του, έχοντας ακτίνα μόλις 5 χιλιοστών.

Στο πίσω μέρος του νέου Qashqai, ο ανανεωμένος προφυλακτήρας έχει ένα πιο καλαίσθητο σχήμα και πιο φινετσάτο φινίρισμα.

Το φωτεινό μοτίβο του μπούμερανγκ των LED του Qashqai, έχει επεκταθεί σε ολόκληρο το φωτιστικό σώμα, προσθέτοντας οπτικό πλάτος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Πολυτελές και άνετο εσωτερικό

Ο αντίκτυπος των premium αναβαθμίσεων στο Nissan Qashqai είναι πιο εμφανής στην καμπίνα του μοντέλου. Αυτό έχει ως συνέπεια την παροχή ακόμα υψηλότερων επιπέδων απτής ποιότητας, σε ένα οδηγοκεντρικό εσωτερικό με ενισχυμένο το αίσθημα του απόλυτου ελέγχου.

Με την είσοδό τους στην καμπίνα του νέου Qashqai, το πρώτο πράγμα που θα αντικρίσει ο οδηγός του είναι το εντυπωσιακό νέο τιμόνι και τον κορυφαίο πίνακα οργάνων με τα πολύ όμορφα γραφικά.

Το κιβώτιο DCT φανερώνεται από τον επιλογέα, ενώ τίποτα δεν μαρτυρά την ύπαρξη του νέου 1.300άρη κάτω από το καπό ενώ στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί το νέο infotainment NissanConnect, το οποίο διατηρεί το μέγεθος της οθόνης του προκατόχου του (7″) αλλά προσφέρει αναβαθμισμένο χειρισμό, κάμερα οπισθοπορείας και συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto

Φωτεινό και ευρύχωρο , το εσωτερικό του Qashqai προσφέρει μια μεγάλη ευελιξία για έως και πέντε επιβάτες, με έξυπνες λύσεις αποθήκευσης και πρακτικά χαρακτηριστικά, είτε πρόκειται για μεμονωμένα πρόσωπα ή ζευγάρια και οικογένειες. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης ευέλικτος στην φόρτωση με χωρητικότητα 430 λίτρων που αυξάνεται στα 860 λίτρα, όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν σε διάταξη 60:40.

160 ίπποι

Ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.332 κ.εκ., καρπός της συνεργασίας του γκρουπ Renault-Nissan με τη Mercedes, αποδίδει στη λιγότερο ισχυρή έκδοσή του 160 ίππους στις 5.500 στροφές και ροπή 27,5 kgm από 1.600 ως 3.500 στροφές και αποτελεί ένα στοιχείο που αναβαθμίζει σημαντικά το αυτοκίνητο. Πρόκειται για έναν εξαιρετικό κινητήρα, εύστροφο, δυνατό, ελαστικό, που εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια στα προσπεράσματα και προσφέρει καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3”) οι οποίες κάνουν ακόμα πιο ευχάριστη την οδήγησή του. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και η καλή συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο των 7 ταχυτήτων, που έχει σωστή κλιμάκωση και διακρίνεται για τις άμεσες αλλαγές του.

Η απόκριση του γκαζιού είναι αρκετά καλή, εκτός βέβαια αν έχεις ενεργοποιήσει τη λειτουργία Eco.

Όπως είναι φυσικό, η κατανάλωση με ένα τέτοιο κινητήρα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο οδήγησης γιατί, όπως συμβαίνει σε όλους τους δυνατούς κινητήρες με τούρμπο, χρειάζεται κάποια αυτοσυγκράτηση στο γκάζι για να μην αυξάνεται η κατανάλωση ανάλογα με την αύξηση της ισχύος.

Στην πόλη πάντως δύσκολα μπορεί κανείς να κατεβεί κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση μπορεί να πέσει αρκετά, κάτω και από τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Όπως σε όλα τα SUV όμως, λόγω της αυξημένης αεροδυναμικής αντίστασης που συνεπάγεται το σχήμα τους, εξαρτάται και από την ταχύτητα του αυτοκινήτου σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι στα πιο χαμηλά αυτοκίνητα.

Το κιβώτιο λειτουργεί εξαιρετικά, αλλάζοντας σχέσεις πρόθυμα και ομαλά όπως περιμένει κανείς από ένα καλό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και δεν δυσκολεύεται στις μανούβρες με χαμηλή ταχύτητα σε ανηφόρα. Στη χειροκίνητη λειτουργία, το DCT επίσης άμεσο και χωρίς περίεργους θορύβους…

Γρήγορο και ασφαλές

Το Nissan Qashqai 1,3 DiG-T αποδείχθηκε πως διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης, άνεση αλλά και την αίσθηση της οδήγησης που συναντά κανείς σε πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα ενώ η έλλειψη της τετρακίνησης μάλλον δεν θα ενοχλήσει κανέναν.

Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Qashqai κινήθηκε με απόλυτη ασφάλεια και άνεση ενώ ιδιαίτερης αναφοράς χρίζει η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία κινούμενοι στα όρια του Κ.Ο.Κ. διατηρούνταν κάτω από τα 6,5 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Qashqai απέδειξε πως διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ ακόμη και όταν ο οδηγός το πιέσει στα όρια πάλι ανταποκρίνεται χωρίς εξάρσεις και υπερβολές.

Παράλληλα η ισχύς και ροπή του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα αποτελούν σύμμαχο για τον οδηγό αλλά η αίσθηση του κιβωτίου θα λέγαμε ότι δεν είναι και από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει.

Μέσα στην πόλη η ανάρτηση απορροφά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου και σε συνδυασμό με την πολύ καλή ηχομόνωση.

Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για ένα άπειρο οδηγό.

Η νωθρότητα του 1.6 DIG-Τ στις χαμηλές στροφές ανήκει στο παρελθόν.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

Κιβώτιο DCT

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης