Η ισχυρότερη ήπια υβριδική έκδοση του νέου Nissan Qashqai συνδυάζεται με ένα ιδιαίτερα ικανό αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT, το οποίο υπόσχεται άνετες και ευχάριστες μετακινήσεις.
Το Qashqai είναι το σημαντικότερο μοντέλο στην σύγχρονη ιστορία της Nissan καθώς κατάφερε μέσα σε 15 χρόνια ζωής να πουλήσει εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά την υφήλιο.
Η τελευταία γενιά ανανεώθηκε, βελτιώθηκε σε πολλούς τομείς και είναι έτοιμο να συνεχίσει τις αυξημένες πωλήσεις, καταλαμβάνοντας μεγάλο μερίδιο από το ποσοστό της αγοράς.
Με τιμή εκκίνησης τις 30.690 ευρώ στη χώρα μας, για τη βασική έκδοση Elite και τον 1.300άρη τούρμπο των 140 ίππων, δείχνει πανέτοιμο να τα καταφέρει. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αφορούσε στο μοντέλο με τo CVT κιβώτιο, ονόματι X-Tronic, το οποίο ξεκινά να διατίθεται από την επόμενη έκδοση Premium με τους 158 ίππους και τις 35.990 ευρώ.
Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται σε μόλις 99,40 ευρώ εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών CO2.
Σύγχρονη σχεδίαση
Η σχεδίαση του νέου Nissan Qashqai δεν διαφοροποιήθηκε αισθητά καθώς η επιτυχία του μοντέλου βασίζεται και στην εμφάνισή του οπότε οι σχεδιαστές της ιαπωνικής μάρκας σε καμία περίπτωση δεν ήθελαν να αλλάξουν κάτι το οποίο είναι επιτυχημένο.
Ωστόσο η εμπρόσθια εμφάνιση του νέου X-Trail, παραπέμπει στο Ariya και η μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα V-Motion κυριαρχεί, πλαισιωμένη από τους λεπτούς προβολείς και τα αιχμηρά LED ημέρας.
Από το πλάι ξεχωρίζουν οι έντονες ανάγλυφες επιφάνειες με τις τονισμένες ακμές να αγκαλιάζουν τους μυώδεις πίσω ώμους ενώ στο πίσω μέρος, συναντάμε μια δυάδα τριγωνικών φαναριών, που «εκβάλουν» σχεδόν μέχρι το μέσο των φτερών.
Hitech εσωτερικό
Στη καμπίνα επιβατών καταγράφονται πολύ μεγάλες αλλαγές κυρίως στην ποιότητα την οποία με άνεση μπορεί κάποιος να αποκαλέσει premium! Τα υλικά είναι εξαιρετικά, με το πάνω μέρος του ταμπλό να είναι «αφρώδες» και το σκληρότερο μεσαίο τμήμα να περιβάλλεται από δέρμα.
Ο οδηγός θα βρει την εύκολα τη θέση οδήγησης που τον βολεύει ενώ παράλληλα η ορατότητα περιμετρικά δεν προβληματίζει και υποβοηθάται από τους μεγάλους πλευρικούς καθρέφτες. Η λήψη πληροφορίας από τον οδηγό είναι μια εύκολη υπόθεση, με την ευκρινέστατη οθόνη 7 ιντσών του υπολογιστή ταξιδίου που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο αναλογικά όργανα, να παρουσιάζει πληθώρα στοιχείων μέσα από ένα πολύ εύκολο και απλό μενού χρήσης. Το ίδιο εύκολο και απλό στην χρήση είναι και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών, την αυξημένη συνδεσιμότητα και τα φυσικά πλήκτρα για τις κύριες λειτουργίες.
Οι αυξημένες διαστάσεις ευνόησαν και τους χώρους των επιβατών, ενώ ο χώρος αποσκευών κέρδισε και αυτός με την σειρά του 74 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 504 λίτρα.
158 ίπποι
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,3 λίτρου ο οποίος αποδίδει 158 ίππους με 270 Nm ροπής. Συνδυάζεται και αυτή με ένα ήπια υβριδικό σύστημα, που στις χαμηλές ταχύτητες ειδικά βοηθά την ελαστικότητα. Η διαφορά της ιπποδύναμης γίνεται αισθητή στην οδήγηση με επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα λειτουργίας.
Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου CVT το οποίο διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του και την άνεσή του αλλά και τον μικρό θόρυβο που παράγει ως CVT ενώ επίσης διαθέτει και 7 «εικονικές» σχέσεις που μπορούν να αλλάζουν μέσω paddles που βρίσκονται πίσω στο τιμόνι…
Στον τομέα της κατανάλωσης το ισχυρό Qashqai με τους 158 ίππους θα κατάφερε εξαιρετικά καθώς χρειάστηκε μόλις 7,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Άνεση και πολυτέλεια
Ένα από τα βασικά ατού του Nissan Qashqai αποτελεί ο κορυφαία αίσθηση κύλισης που προσδίδει. Οι επιβάτες από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα θα αντιληφθούν την άνεση, την πολυτέλεια, την σταθερότητα αλλά και τις επιδόσεις που διαθέτει το Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid X-Tronic με τους 158 ίππους.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το δυνατό Qashqai παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι και ο οδηγός κινείται με υψηλές ταχύτητες.
Μάλιστα εντυπωσιακή είναι η ησυχία στην καμπίνα επιβατών παρά την ύπαρξη του CVT κιβωτίου.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις είναι υπαρκτές αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό και δεν θα αλλοιώσουν την πορεία του αυτοκινήτου.
Μέσα στην πόλη η λειτουργία της ανάρτησης κάνει εξαιρετική δουλειά απορροφώντας όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η ύπαρξη CVT κιβωτίου κάνει πολύ εύκολη την οδήγηση στους ρυθμούς και τα μποτιλιαρίσματα των πόλων ενώ η ύπαρξη υβριδικού συστήματος μειώνει την κατανάλωση και επιτρέπει καθημερινή ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο. Η ύπαρξη δεν καμερών κάνει παιχνιδάκι τη διαδικασία παρκαρίσματος ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό!
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Κινητήρας
Κιβώτιο Χ-Tronic
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Τιμή