Το Nissan Qashqai αποτελεί το best-seller μοντέλο της ελληνικής εισαγωγικής εταιρείας και βέβαια άνοιξε το δρόμο στην κατηγορία SUV για το ιαπωνικό εργοστάσιο παραγωγής. Πλέον το μοντέλο βρίσκεται στην τρίτη γενιά του, στη γκάμα της οποίας υπάρχει και η ιδιαίτερα πρωτοποριακή υβριδική έκδοση e-Power, που αποδίδει 190 ίππους με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης που σίγουρα ζηλεύουν κάποιοι ανταγωνιστές.
Ο λόγος δεν είναι άλλος από την τοποθέτηση υβριδικού συστήματος στο διάσημο μοντέλο το οποίο φορτίζει από τον βενζινοκινητήρα και την κίνηση κρατώντας την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους σε εντυπωσιακά χαμηλά επίπεδα.
H κορυφαία έκδοση e-Power κοστίζει 38.990 ευρώ και εξαιτίας του χαμηλού κυβισμού του κινητήρα (1,5 λίτρου) αποτελεί ιδανική λύση για όσους δεν μπορούν να καλύψουν τα υψηλά τεκμήρια αλλά και τους εταιρικούς χρήστες οχημάτων που θα αποκτήσουν ένα όχημα που δεν θα τους φέρει και φορολογικές επιβαρύνσεις…
Εμφάνιση e-Power
Η εμφάνιση του Nissan Qashqai e-Power με τους 190 ίππους διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου καθώς φέρει τις ειδικές αεροδυναμικές 19αρες ζάντες και φυσικά από τις ενδείξεις e-Power που υπάρχουν στις πόρτες και στο πίσω μέρος.
Κατά τα υπόλοιπα η τρίτη γενιά του νέου Qashqai διατηρεί με τη V-Motion μάσκα στο εμπρός μέρος, η οποία πλαισιώνεται από τα αιχμηρά λεπτά LED φωτιστικά σώματα και έναν νέο προφυλαχτήρα, τα οποία συνολικά δίνουν ένα επιθετικό look.
Ο δυναμισμός τονίζεται ακόμη περισσότερο στο πλαϊνό μέρος με την έντονη νεύρωση στο κάτω μέρος των θυρών, ενώ πίσω συναντούμε μια πιο επίπεδη σχεδιαστική λογική με προεξάρχον στοιχείο τα νέα φωτιστικά λεπτότερα σώματα, το όνομα του μοντέλου που πλέον κοσμεί ολογράφως την πόρτα του χώρου αποσκευών αλλά και στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα.
Άνεση και τεχνολογία
Στην καμπίνα επιβατών καταγράφονται κάποιες αλλαγές με τη νέα οθόνη 12,3 ιντσών του νέου infotainment, να κερδίζει την παράσταση ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζει η ποιότητα κατασκευής, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακό υλικό, τα επιμέρους πλαστικά να έχουν στιβαρή συναρμολόγηση, αλλά και να έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή σε λεπτομέρειες.
Αυτό που πραγματικά θα απολαύσουν οι επιβάτες του Nissan Qashqai είναι οι άνετοι χώροι που έχουν στην διάθεσή τους. Μάλιστα ακόμη και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι οι επιβάτες του ιαπωνικού μοντέλου θα εξέλθουν από την καμπίνα χαλαροί και χωρίς να είναι «πιασμένοι» ή εκνευρισμένοι από την έλλειψη χώρου…
Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητά του κυμαίνεται από 479 λίτρα τιμή που ικανοποιεί τις ανάγκες της μέσης οικογένειας ενώ το πλάτος και το μήκος του ενισχύουν την πρακτικότητά του.
Ο εξοπλισμός θεωρείται υπερπλήρης καθώς διαθέτει μεταξύ άλλων μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας με αυτόνομο φρένο, με αποφυγή σύγκρουσης ακόμα και κατά την εκκίνηση με όπισθεν, αυτόματο κλιματισμό και κάμερα οπισθοπορείας.
190 ίπποι
Κάτω από το καπό του Nissan Qashqai e-Power είχε τοποθετηθεί ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων που έχει εξελιχτεί για να μετατρέπει με τον πιο αποδοτικό τρόπο την βενζίνη σε ηλεκτρική ενέργεια η οποία αποθηκεύεται σε μια μπαταρία υψηλής τάσης (400 V) με χωρητικότητα 2,1 kWh ή διοχετεύοντάς την απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα και που αποδίδει για την περίσταση 156 ίππους και ροπή 250 Nm/1.650-4.000 σ.α.λ. Επίσης υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 190 ίππων.
Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από τον 1.500άρη κινητήρα μπορεί να μεταδοθεί μέσω ενός μετατροπέα στην μπαταρία, στον ηλεκτροκινητήρα ή και στα δύο αυτά μέρη. Έτσι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί στο βέλτιστο εύρος στροφών και στην καλύτερη αναλογία συμπίεσης, οδηγώντας σε αυξημένη απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές CO2, οι οποίες ανακοινώνονται από 119 γρ./χλμ.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία κατά την διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε μόλις 4,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Επίσης στο Qashqai e-Power υπάρχει και το σύστημα e-Pedal ώστε να επιβραδύνετε το αυτοκίνητο χωρίς τη χρήση του μεσαίου πεντάλ, ενώ παράλληλα φορτίζεται και η μπαταρία.
Άνεση και ασφάλεια
Το νέο Nissan Qashqai αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και οδηγικά καθώς εμφανίζεται ιδιαίτερα στιβαρό και άνετο καταρρίπτοντας το κατεστημένο που είχαν δημιουργήσει τα μοντέλα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ωστόσο το σημείο αναφοράς κατά την κίνηση του Nissan Qashqai αποτελεί η κορυφαία ποιότητα κύλισης που διαθέτει το ιαπωνικό μοντέλο θυμίζοντας άλλα πολύ πιο premium μοντέλα πολύ πιο ακριβά από το Qashqai.
Κατά την πορεία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο το Qashqai παραμένει απόλυτα σταθερό και ασφαλές ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες άνω των 170 χλμ./ώρα ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Παράλληλα ο θόρυβος του αέρα που προκαλείται από την κίνηση έχει σχεδόν εξαλειφθεί σε σχέση με τα προγενέστερα μοντέλα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις στις στροφές δεν είναι έντονες ενώ αν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα Sport η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης είναι άμεση όπως επίσης και του κινητήρα. Παράλληλα το ιαπωνικό μοντέλο έχει και πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Μέσα στην πόλη το Qashqai κινείται με απόλυτη άνεση και αποδείχθηκε ευκολοοδήγητο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό. Παράλληλα η κίνηση με τον ηλεκτροκινητήρα δημιουργεί μια κατάσταση απόλυτης ηρεμίας στον καμπίνα επιβατών.
Εκτός δρόμου το Qashqai κινείται με απόλυτη άνεση καθώς τα 180 χλστ. απόστασης εξασφαλίζουν την ασφάλεια κίνησης του πατώματος ακόμα και σε πιο κακοτράχαλα σημεία χωρίς δυσκολίες. Πάντως μην ξεθαρρεύεστε καθώς η έλλειψη τετρακίνησης θα διαπιστωθεί όταν είναι αργά…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Υβριδικό Σύστημα
Ιπποδύναμη
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Έλλειψη τετρακίνησης