Το νέο Opel Astra δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν του, καθώς για πρώτη φορά βγαίνει υπό τη σκέπη της Stellantis.
Ωστόσο στην βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων διαπιστώσαμε ότι το νέο μοντέλο διατηρεί τον γερμανικό του χαρακτήρα όπως αρμόζει άλλωστε σε ένα best seller μοντέλο με εκατομμύρια πωλήσεις. Μάλιστα η συγκεκριμένη έκδοση προσδίδει τη σπορ χροιά που αναζητούν πολλοί Έλληνες οδηγοί ενώ παράλληλα ο χαμηλός κυβισμός επιτρέπει το ελάχιστο κόστος χρήσης αλλά και την φορολογική ασυλία των ιδιοκτητών του!
Άλλωστε η τιμή των 24.900 ευρώ που ξεκινά η τιμή του νέου Opel Astra με το χειροκίνητο κιβώτιο και τους 110 ίππους είναι ιδιαίτερα δελεαστική αν αναλογιστεί κανείς τον υπερπλήρη εξοπλισμό που διαθέτει το αυτοκίνητο από την βασική του έκδοση αλλά και το χαμηλό κόστος χρήσης του. Η τιμή της έκδοση της δοκιμής μας ανέβαινε στα 25.900 ευρώ καθώς ο κινητήρας αποδίδει 130 ίππους και έχει πλουσιότερο εξοπλισμό. Πάντως και στις δύο εκδόσεις τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά και βέβαια κινούνται ελεύθερα στον Δακτύλιο.
Μοναδική εμφάνιση
Ένα από τα δυνατά σημεία του νέου Opel Astra αποτελεί η σχεδίαση και εμφάνισή του. Είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένο θα μαγνητίσει τα βλέμματα των περαστικών!
Κοιτώντας το μπροστινό του μέρος, το νέο Astra δίνει ένα πολύ συγκροτημένο συνδυασμό δυναμισμού και στιβαρότητας ενώ οι γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα τονίζουν την καθαρότητα του σχεδίου και τις σπορ διαθέσεις του.
Το εμπρόσθια φανάρια αποτελούνται από 168 LED στοιχεία έκαστο και πραγματικά προσδίδουν έναν εντυπωσιακό φωτισμό χωρίς να ενοχλούν τους άλλους οδηγούς που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα φώτα και το μικρό κάθετο τρίτο στοπ στο επάνω μέρος της πόρτας του χώρου των αποσκευών, καθώς και το φως της όπισθεν που είναι κεντρικά τοποθετημένο κάτω από την πινακίδα με τον αριθμό κυκλοφορίας.
Hitech εσωτερικό
Στο εσωτερικό του νέου Opel Astra θα πρέπει να ξεχάσει κανείς τα αναλογικά όργανα. Τα πάντα είναι ψηφιακά και ένα ενιαίο πάνελ με δύο οθόνες στο ταμπλό δίνουν την εικόνα ότι η εταιρεία απλά ψηφίζει υπέρ της τεχνολογίας.
Όσον αφορά στην ποιότητα σε χειριστήρια και στα υλικά που αγγίζεις είναι πολύ καλή ενώ το Head Up Display είναι πραγματικά εντυπωσιακό όπως επίσης και οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι.
Πολύ καλός είναι ο χώρος αποσκευών πάντως με συνολικό όγκο 422 λίτρων ο οποίος είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμος, με διπλό πάτο και μεγάλο άνοιγμα.
130 ίπποι
Το Astra που είχαμε στη διάθεσή μας εξοπλιζόταν με τον 1.200άρη PureTech κινητήρα των 130 ίππων σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο τραβάει δυνατά από χαμηλά ενώ αν οδηγός επιλέξει το οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης Eco σίγουρα θα εντυπωσιαστεί από την χαμηλή κατανάλωση η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων διακρίνεται για τις αθόρυβες αλλαγές του ωστόσο θα λέγαμε ότι υστερεί σε αίσθηση αλλά διαθέτει κορυφαία κλιμάκωση.
Η επιτάχυνση γίνεται απρόσκοπτα, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα), όσο και εν κινήσει, χάρη και την ελαστικότητά του και το δυνατό τράβηγμα μέχρι τις υψηλές στροφές που φτάνει γραμμικά και εύκολα.
Σπορ διαθέσεις
Όπως είναι εύκολο κανείς να αντιληφθεί το νέο Opel Astra διαθέτει και νέα κορυφαία οδηγική συμπεριφορά καθώς και σε αυτό τον τομέα το πάντρεμα της γερμανικής και γαλλικής τεχνολογίας και κουλτούρας απέφερε ένα μοναδικό αποτέλεσμα.
Έχοντας ως βάση την πλατφόρμα EMP2 το Οpel Astra έχει αλλάξει και είναι πιο ευχάριστο με αισθητά αμβλυμμένη αυτή τη υποστροφική διάθεση. Από την άλλη μεριά η μόνωση της καμπίνας έχει υψηλά στάνταρ και έτσι σε ένα ταξίδι τα επίπεδα θορύβου είναι κάτω του μέσου όρου.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το νέο Opel Astra κινείται στα όρια του ΚΟΚ με απίστευτη οικονομία ενώ όταν ο οδηγός θελήσει μπορεί να ξεπεράσει με άνεση και απόλυτη ασφάλεια τα 180 χλμ./ώρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το χειροκίνητο κιβώτιο θα αποτελέσει σύμμαχο του οδηγού ωστόσο στις υψηλές στροφές φαίνεται η μικρή χωρητικότητα του κινητήρα.
Μέσα στην πόλη το Opel Astra θα κινηθεί με απόλυτη άνεση και οικονομία ενώ η ανάρτηση απορροφά πάρα πολύ καλά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, χωρίς να φέρνει κραδασμούς, εξαιτίας των ζαντών 18 ιντσών. Ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ θέλουν προσοχή…
Η διαδικασία παρκαρίσματος επίσης είναι ένα παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό καθώς υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Εξοπλισμός
Ποιότητα
Μεταπωλητική αξία
ΚΑΤΑ
Ελαστικά χαμηλού προφίλ