Η τελευταία γενιά του Opel Astra βασίζεται στην πολυδιαμορφώσιμη πλατφόρμα EMP2 που μπορεί να συνδυαστεί με συστήματα κίνησης βενζίνης, πετρελαίου, ήπια υβριδικά, επαναφορτιζόμενα υβριδικά και φυσικά αμιγώς ηλεκτρικά.
Το πρώτο ηλεκτρικό Opel Astra μοιάζει σε εμφάνιση με τα υπόλοιπα μοντέλα που κινούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει μια μπαταρία 54 Kwh ωστόσο η αυτονομία του ξεπερνά τα 410 χλμ. με μία μόλις φόρτιση.
Οι υποψήφιοι αγοραστές πέραν του χαμηλού κόστους χρήσης θα ωφεληθούν και από την επιδότηση μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 η οποία μειώνει το κόστος απόκτησης στα 36.935 ευρώ από 45.800 ευρώ που κοστίζει.
Το ηλεκτρικό Opel Astra επωφελείται επίσης από τη μείωση φορολογίας που αφορά εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα και απαλλάσσονται πλήρως από τέλη ταξινόμησης και τέλη κυκλοφορίας, κυκλοφορούν ελεύθερα στον Δακτύλιο και εξαιρούνται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια.
Επιπλέον, καλύπτεται από πέντε χρόνια ή 75.000 χλμ. εγγύηση, με αυτήν της μπαταρίας να φτάνει τα 8 χρόνια ή 160.000 χλμ.
Σπορ εμφάνιση
Το ηλεκτρικό Opel Astra αποτελεί ένα μοντέλο που πηγαίνει κόντρα στο κατεστημένο καθώς η ηλεκτρική έκδοση δεν διαφέρει σχεδόν σε τίποτα από τις υπόλοιπες εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι διαφοροποιήσεις στην εξωτερική σχεδίαση είναι ελάχιστες και μόνο οι λάτρεις της αυτοκίνησης θα αντιληφθούν ότι πρόκειται για την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Ένα διακριτικό λογότυπο στο δεξί άκρο της πόρτας του χώρου αποσκευών και ο βελτιστοποιημένος αεροδυναμικά σχεδιασμός των τροχών με διάμετρο 18 ιντσών συνιστούν τα μοναδικά στοιχεία που μπορούν να πιστοποιήσουν την ηλεκτροκίνητη φύση του Opel Astra.
Επίσης στο ηλεκτρικό Astra έχουν τοποθετηθεί τα χαρακτηριστικά LED φώτα εμπρός και πίσω τεχνολογίας Intelli-Lux LED Pixel Light, τα οποία αποτελούνται από 168 στοιχεία έκαστο, αλλά και η μάσκα Vizor, η οποία προσδίδει έναν επιπλέον δυναμισμό στο αυτοκίνητο.
Hitech εσωτερικό
Ότι έχει συμβεί στην εξωτερική σχεδίαση του ηλεκτρικού Opel Astra το ίδιο συμβαίνει και στην καμπίνα επιβατών καθώς το εσωτερικό μοιάζει πάρα πολύ με το εσωτερικό των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι επιβάτες θα εντυπωσιαστούν από τις δύο ψηφιακές οθόνες των 10 ιντσών αλλά και από τα ανατομικά καθίσματα με την κορυφαία πλευρική στήριξη.
Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης ενώ ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί από τα 422 λίτρα στα 353 λίτρα παρά το γεγονός ότι οι μπαταρίες δεν βρίσκονται στο πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ.
Επίσης αξιοσημείωτη είναι η ησυχία στην καμπίνα επιβατών με τους τεχνικούς να έχουν κάνει κορυφαία δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης αλλά και της έλλειψης τεχνητού ήχου κατά την διάρκεια της κίνησης.
Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ποιοτικά και δείχνουν να αντέχουν στον χρόνο.
156 ίπποι
Ο ηλεκτροκινητήρας του Opel Astra είναι σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη και αποδίδει μέγιστη ισχύ 156 ίππους και μέγιστη ροπή 270 Nm.
Το αυτοκίνητο έχει σύστημα Drive Mode με τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας: Eco, Normal και Sport. Ο ρυθμός κίνησής του είναι σχετικά σβέλτος μόνο στην τελευταία επιλογή, καθώς το Astra Electric είναι ένα κατά βάση οικογενειακό όχημα και δεν προτάσσει την άμεση επιτάχυνση ή τις επιδόσεις.
Ο οδηγός αν έχει πιέσει το κουμπί «B» του συστήματος μετάδοσης και το πρόγραμμα οδήγησης «Eco» θα διαπιστώσει σημαντικές διαφορές στην κατανάλωση ενέργειας.
Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh, ωφέλιμη 50,8 kWh, εξασφαλίζει αυτονομία 418 χλμ. και με τον στάνταρ ενσωματωμένο φορτιστή των 11 kW, μια πλήρης φόρτιση σε αντίστοιχης ισχύος wallbox διαρκεί κάτι λιγότερο από έξι ώρες. Σε περίπτωση που συνδεθεί σε ταχυφορτιστή ισχύος 100 kW, η φόρτιση από το 0% έως το 80% της μπαταρίας θα διαρκέσει 30 λεπτά.
Ησυχία, οικονομία αλλά και δύναμη
Το ηλεκτρικό Opel Astra αποτελεί ένα ήσυχο, οικονομικό αλλά και γρήγορο αυτοκίνητο που προσαρμόζεται άμεσα στα προστάγματα του οδηγού.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ηλεκτρικό Opel Astra μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά οικονομικά στα όρια του ΚΟΚ ενώ όταν θελήσει ο οδηγός απλά πιέζει το πεντάλ του γκαζιού και οι προσπεράσεις πραγματοποιούνται πολύ γρήγορα. Την ίδια στιγμή τόσο το χαμηλό αμάξωμα όσο και η ανάρτηση κάνουν αδιάφορη την ύπαρξη πλευρικών ανέμων ακόμη και στις πολύ υψηλές ταχύτητες.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές ο οδηγός θα νοιώσει ότι έχει στα χέρια του ένα σπορ αυτοκίνητο με περιορισμένες κλίσεις ωστόσο χρειάζεται προσοχή ιδίως στα ανηφορικά κομμάτια καθώς αν το πιέσει το οδηγός τότε αυξάνεται η κατανάλωση ενέργειας.
Μέσα στην πόλη ο ιδιοκτήτης του ηλεκτρικού Opel Astra θα εκτιμήσει δεόντος την ησυχία, την ποιότητα κύλισης αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης. Η ανάρτηση φιλτράρει όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ωστόσο τα ελαστικά χαμηλού προφίλ θέλουν προσοχή στις γωνίες των πεζοδρομίων αλλά και στις βαθιές λακκούβες.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Αυτονομία
Κόστος χρήσης
Πολυετής εγγύηση
Επιδότηση
ΚΑΤΑ
Ελαστικά χαμηλού προφίλ