Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.5 BlueHDI με 130 ίππους

Η Peugeot αποτελεί μία αυτοκινητοβιομηχανία η οποία έχει τη γκάμα των μοντέλων της αρκετά οχήματα που παραπέμπουν σε SUV. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία το 2013 έκανε την είσοδό της στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών SUV/Crossover με το πρώτης γενιάς 2008 ωστόσο το νέο 2008 δεν ταυτίζεται πουθενά με τον προκάτοχό του καθώς μεγάλωσε και θυμίζει περισσότερο το 3008.

Αν κανείς συνδυάσει τη μοναδική τους σχεδίαση με τον κορυφαίο και άκρως οικονομικό πετρελαιοκινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο τότε κυριολεκτικά θα έχει ένα αυτοκίνητο που φαντάζει ιδανικό για τους ελληνικούς δρόμους αλλά και για τα φορολογικά δεδομένα της χώρας μας καθώς ο μικρός κυβισμός συνεπάγεται χαμηλό τεκμήριο, Τέλη Κυκλοφορίας και βέβαια ασήμαντο κόστος χρήσης.

Το κόστος απόκτησης για την κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας που αφορά στην κορυφαία έκδοση του μοντέλου κυμαίνονταν στις 31.900 ευρώ ενώ τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονταν σε 81,92 ευρώ σύμφωνα με το νέο τρόπο υπολογισμού που αφορά στις μετρήσεις WLTP.

Το γαλλικό μοντέλο ανήκει στα μικρά SUV και ακολουθεί την επιτυχημένη συνταγή που περιλαμβάνει υψηλή θέση οδήγησης και αυξημένη άνεση. Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς και το χαμηλό κόστος χρήσης που κάνει περισσότερο έντονο το ενδιαφέρον για την απόκτησή του.

Άγριες διαθέσεις

Το νέο γαλλικό μοντέλο αποτελεί ένα crossover το οποίο παραπέμπει σε κάποιο SUV ξεφεύγοντας από την αναζήτηση της ταυτότητας που ήταν εμφανής στο προηγούμενο μοντέλο το οποίο τοποθετούνταν κάπου μεταξύ ενός station wagon και ενός SUV.

Το εμπρός μέρος με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα LED ημέρας δημιουργούν μια άκρως επιθετική όψη. Τα πλαϊνά του χαρακτηρίζονται από τις ανάγλυφες ακμές στις πόρτες και το σφηνοειδές σχήμα των παραθύρων, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα ψηλά τοποθετημένα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, με τα τρία διαγώνια LED να δένουν αρμονικά με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και τη γραμμή της οροφής από πάνω. Πάντως οι προσθήκες εναρμονίζονται τέλεια με το υπόλοιπο αμάξωμα, και δίνουν έναν «άγριο» τόνο στη σχεδίαση του αυτοκινήτου.

Στις διαστάσεις του, το νέο Peugeot 2008 έχει κερδίσει αισθητά σε μήκος συγκριτικά με το προηγούμενο, αγγίζοντας πλέον τα 4,3 μέτρα (+141 mm), ενώ μακρύτερο από πριν είναι και το μεταξόνιο (2.605 mm, +67 mm). Με τον τρόπο αυτό παραμένει μέσα στα δεδομένα της μικρής SUV κατηγορίας, κερδίζοντας όμως σε χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το ύψος και το πλάτος από την άλλη παραμένουν στα ίδια επίπεδα, και πιο συγκεκριμένα αγγίζουν τα 1.550 και 1.815 mm.

i-cockpit 3D

Η εξωτερική σχεδίαση του Peugeot 2008 σίγουρα θα κερδίσει από την πρώτη ματιά ακόμη και τον πλέον απαιτητικό καταναλωτή. Ωστόσο τα πράγματα εξελίσσονται ακόμη καλύτερα στην καμπίνα επιβατών όπου το γαλλικό μοντέλο κυριολεκτικά αφήνει άφωνους τους επιβάτες. Μάλιστα η υιοθέτηση της νέας γενιάς i-cockpit 3D, το γαλλικό μικρό SUV πραγματικά θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία του.

Ειδικότερα το ταμπλό «αγκαλιάζει» τον οδηγό και συνοδηγό και ο οδηγός έχει μπροστά του  έναν τρισδιάστατο πίνακα οργάνων ο οποίος παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και μπορεί να προσαρμοστεί μέσω 5 προεπιλεγόμενων απεικονίσεων.

Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί μια ακόμη ψηφιακή οθόνη πληροφόρησης με διάμετρο 7 ή 10 ιντσών, που φιλοξενεί τις ενδείξεις για το σύστημα πολυμέσων ενώ ακριβώς από κάτω της υπάρχει το ενιαίο πάνελ διακοπτών αεροπορικού τύπου αφής. Ποιοτικά, το εσωτερικό του νέου 2008 «ντύνεται» με υλικά που του χαρίζουν μια premium αύρα, όπως μαλακό, αφρώδες πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, διακοσμητική «carbon» επιφάνεια ακριβώς στο κέντρο του, τμήματα με δέρματα στα καθίσματα, αλλά και σκληρά πλαστικά με πολύ καλό φινίρισμα στο υπόλοιπο τμήμα του. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η συναρμολόγηση όλων των τμημάτων.

Στο νέο 2008 η Peugeot έχει ενισχύσει περαιτέρω την εσωτερική ευρυχωρία και πρακτικότητα συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο και εξασφαλίζεται η άνετη μετακίνηση για 4 ενήλικες επιβάτες. Στην πρακτικότητα της καμπίνας συμβάλει και η παρουσία θηκών για μικροαντικείμενα αλλά και το βαθύ ντουλαπάκι στο τούνελ μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων. Σημαντικό στοιχείο του νέου Peugeot 2008 αποτελεί και η αύξηση του όγκου του χώρου αποσκευών, ο οποίος αγγίζει πλέον τα 434 λίτρα τονίζοντας τον οικογενειακό του χαρακτήρα. Το δάπεδο μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο διαφορετικά ύψη, δημιουργώντας έτσι έναν εντελώς επίπεδο χώρο μόλις αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

130 ίπποι

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας της Peugeot 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και συνδυάζονταν με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων το οποίο προσδίδει  ευκολία και άνεση αφού η συμμετοχή του οδηγού είναι… περιορισμένη.

Ο κινητήρας διακρίνεται για την «ζωηράδα» του και την οικονομία του ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η ροπή του. Ειδικότερα η απόδοση της ροπής αγγίζει τα 30.6 kgm διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Το κιβώτιο χρησιμοποιεί τη διαθέσιμη ροπή για να κινήσει με άνεση το 2008, αλλά και για να μειώσει τις στροφές σε κάθε σχέση μειώνοντας επιπλέον και την κατανάλωση καυσίμου, αλλά και το θόρυβο που φθάνει στο εσωτερικό.

Στο πεδίο των επιδόσεων, ο κινητήρας τα καταφέρνει αρκετά καλά, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 9,3 sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 km/h. Στο πεδίο της κατανάλωσης, με βάση τον κύκλο WLTP ορίζει τη μέση κατανάλωση από τα 4.8 lt./100 km. Στην πράξη και οδηγώντας «πιεσμένα» το Peugeot 2008 1.5 BlueHDI καταγράψαμε μια μέση κατανάλωση 5,2 lt./100 km, η οποία κρίνεται καλή εξαιρετική με βάση και την ισχύ του κινητήρα.

Γαλλική υπεροχή

Το Peugeot 2008 αποτελεί ένα αυτοκίνητο το οποίο είναι προσανατολισμένο στην άνεση των επιβατών αλλά και στην διατήρηση του χαμηλού κόστους χρήσης. Η μαλακή ανάρτηση, το 8άρι κιβώτιο και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου δημιουργούν τις ιδανικές προϋποθέσεις για να άνετες και χαλαρές μετακινήσεις.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο κινείται μα απόλυτη ασφάλεια, άνεση και οικονομία ενώ όταν ο οδηγός το επιθυμεί πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα και ο δείκτης του στροφόμετρου αλλά και του ταχύμετρου ανεβαίνουν απίστευτα γρήγορα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Peugeot 2008 εμφανίζει κάποιες φυσιολογικές κλίσεις ενώ όταν ο οδηγός το πιέσει πάνω από τα όρια τα ηλεκτρονικά συστήματα το επαναφέρουν στο σωστό δρόμο ενώ όταν εκείνα είναι απενεργοποιημένα οι αντιδράσεις είναι απολύτως προβλέψιμες και ελεγχόμενες.

Μέσα στην πόλη το γαλλικό μοντέλο αποτελεί ένα αυτοκίνητο ευκολοοδήγητο και άνετο ενώ η ανάρτηση απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό…

Προσόν του αποτελεί το τιμόνι και παρότι είναι σχετικά ελαφρύ βολεύοντας στην καθημερινή χρήση, προσφέρει αρκετά καλή αίσθηση και πληροφόρηση στον οδηγό, βαραίνοντας μάλιστα όταν αυξάνεται η ταχύτητα. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε τέλος στα φρένα, τα οποία αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικά ακόμη και σε φρενάρισμα «πανικού», αυξάνοντας το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Άνεση

Εξοπλισμός

Οικονομία

Μεταπωλητική αξία

 

ΚΑΤΑ

Πλαστικά