Δοκιμάζουμε το Renault Captur 1,0 Tce LPG με 100 ίππους!

Το ανανεωμένο Renault Captur ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της γαλλικής μάρκας η οποία είναι πραγματικά εντυπωσιακή και μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών ενώ παράλληλα η τοποθέτηση βενζινοκινητήρα με μικρή χωρητικότητα αλλά και η ύπαρξη εργοστασιακού συστήματος υγραερίου το κάνουν να ιδανικό για τα φορολογικά δεδομένα της Ελλάδας αλλά και για την τσέπη όποιου το επιλέξει.

Την ίδια στιγμή το νέο Captur δεύτερης γενιάς αναφέρεται ως μεγαλύτερο, ποιοτικότερο, πρακτικότερο, πιο ευρύχωρο και περισσότερο προηγμένο τεχνολογικά συγκριτικά με ό,τι ίσχυε ενώ η τιμή διάθεσης του γαλλικού μοντέλου διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα καθώς κυμαίνεται σε μόλις 22.950 ευρώ.

Το χαμηλό κόστος χρήσης και η μεγάλη αυτονομία (1.000 χλμ.) αποτελεί βασικά χαρακτηριστικά του γαλλικού μοντέλου, το οποίο διαθέτει επίσης και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Εντυπωσιακή σχεδίαση

Το δεύτερης γενιάς Renault Captur δεν έχει άδικα χαρακτηριστεί ως το πιο μοντέρνο, κομψό αλλά και επιβλητικό μοντέλο που έχει κατασκευάσει η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία. Άλλωστε το γαλλικό μοντέλο σχεδιαστικά ήρθε πιο κοντά στο δυναμικό Rafale, έχοντας όμως τα δικές του μοναδικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Στο εμπρόσθιο μέρος ο μυώδης προφυλακτήρας με τα εντυπωσιακά LED φώτα ημέρας που θυμίζουν κεραυνούς, τη νέα μάσκα και τα LED φώτα ημέρας με μοτίβο που παραπέμπουν στο έμβλημα της Renault, προσδίδουν μια μοναδική και άκρως εντυπωσιακή εμφάνιση στο νέο Captur. Από το πλάι οι νέες ζάντες προσθέτουν ένα ακόμη δυναμικό στοιχείο στην εμφάνιση ενώ στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι μικρότερες και εντοπίζονται στα ανασχεδιασμένα LED φανάρια.

Μοντέρνο, ευρύχωρο και hitech

Στο μοντέρνο, ευρύχωρο και hitech εσωτερικό η σχεδίαση του ταμπλό παραμένει η ίδια, ωστόσο υπάρχει στάνταρ νέα κεντρική οθόνη 10,4 ιντσών σε κάθετη διάταξη για τον έλεγχο του του συστήματος πολυμέσων OpenR Link με πολλές εφαρμογές. Κάτω από την οθόνη υπάρχουν μερικοί φυσικοί διακόπτες για άμεση πρόσβαση σε κάποιες βασικές λειτουργίες.

Ο οδηγός επίσης έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων είναι 7 ιντσών ο οποίος διακρίνεται για γραφικά του αλλά και τις χρωματικές του επιλογές.

Επίσης η ευρυχωρία και η πρακτικότητα παραμένουν ως βασικά χαρακτηριστικά στο νέο Captur με τους επιβάτες να έχουν πραγματικά μεγάλους διαθέσιμους χώρους ενώ η δυνατότητα μετακίνησης του πίσω καθίσματα κατά 16 εκατοστά εμπρός-πίσω, ανεβάζει τη χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ μέχρι τα 616 λίτρα!

100 ίπποι!

Κάτω από καπό του Renault Captur της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίσει 100 ίππους και 170 Nm ροπής όταν χρησιμοποιεί υγραέριο και 90 ίππους όταν κινείται με βενζίνη και χαρακτηρίζεται από καλή ελαστικότητα. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων το οποίο διακρίνεται για την λειτουργία του αλλά και την πυκνή κλιμάκωσή του.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, μέσω του συστήματος πολυμέσων ή του πλήκτρου στο τιμόνι, μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων λειτουργίας, Comfort, Eco, Sport και MySense, που επηρεάζουν το βάρος του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού και τον κλιματισμό, ενώ διαφοροποιούν την εμφάνιση του πίνακα οργάνων και την απόχρωση του ατμοσφαιρικού φωτισμού.

Ο χειρισμός του συστήματος διπλού καυσίμου είναι πολύ απλός και κατά την εκκίνηση ο κινητήρας καταναλώνει βενζίνη και σε σύντομο χρονικό διάστημα το καύσιμο κίνησης αλλάξει σε υγραέριο μειώνοντας το κόστος χρήσης.

Η μέση κατανάλωση βενζίνης/υγραερίου κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε 6,7 και 7,7 λίτρα αντίστοιχα ενώ με πιεσμένο προς το πάτωμα το πεντάλ του γκαζιού η μέση κατανάλωση αυξήθηκε σε 7,2 και 8,6 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα.

Γαλλική άνεση και οικονομία

Η ήσυχη, ποιοτική και οικονομική κύλιση είναι τα βασικά χαρακτηριστικά διαθέτει το Renault Captur όταν κινείται στο δρόμο.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το γαλλικό μοντέλο θα κινηθεί με άνεση και ασφάλεια στα όρια του ΚΟΚ ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντος και την οικονομία καυσίμου. Το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό και ευθύβολο ακόμη και όταν το ψηφιακό ταχύμετρο δείχνει να έχει ξεπεράσει τα 160 χλμ./ώρα. Από εκεί και πάνω το Captur δεν θα ανεβάζει εύκολα τα χιλιόμετρα αλλά ας μην ξεχνάμε ότι δεν πρόκειται για ένα μοντέλο με υψηλές επιδόσεις…

Στον επαρχιακό δρόμο και όταν ο οδηγός κινηθεί σε σβέλτο ρυθμό, η ανάρτηση θα συγκρατήσει τις κλίσεις, θα δώσει περιθώρια στην πρόσφυση αλλά ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο για να διατηρήσει τον όποιο ρυθμό έχει.

Μέσα στην πόλη η ανάρτηση κάνει εξαιρετικά δουλειά απορροφώντας όλους τους κραδασμούς και διατηρώντας την ησυχία στην καμπίνα επιβατών ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Εκτός δρόμου η απόσταση των 21 εκατ. του αμαξώματος από το έδαφος σου δίνουν τη δυνατότητα κίνησης  αλλά με περιορισμούς που θέτουν η έλλειψη τετρακίνησης αλλά και τα ασφάλτινα ελαστικά.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Οικονομία

Αυτονομία

Άνεση

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Ιπποδύναμη