H τελευταία γενιά Seat Ibiza εξελίχθηκε εξ’ ολοκλήρου στην Ισπανία και αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την εξέλιξη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ωστόσο όπως αποδείχθηκε οι Ισπανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα άνετο μοντέλο με έναν σχετικά οικονομικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 1 λίτρου με 3 κυλίνδρους ο οποίος όμως δεν υστερεί σε ιπποδύναμη ενώ ο συνδυασμός με την ύπαρξη εργοστασιακού συστήματα φυσικού αερίου κυριολεκτικά κάνει τις μετακινήσεις τόσο φθηνές όσο και αν κινείται κανείς με ένα δίκυκλο!
Άλλωστε όταν διανύει κανείς 240 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη και επανεφοδιάζεις τις δεξαμενές φυσικού αερίου στα λιγοστά πρατήρια που υπάρχουν και ο λογαριασμός είναι 8 ευρώ τότε είναι εύλογο ότι το για κάθε 100 χλμ. το Seat Ibiza TGI χρειάζεται λιγότερα από 4 ευρώ!
Δηλαδή η μετάβαση στην Κόρινθο κοστίζει σε καύσιμα 4 ευρώ και για διόδια 6,7 ευρώ!
Επίσης ο πλούσιος εξοπλισμός του ισπανικού μοντέλου σε συνδυασμό με την σχετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και τα ελάχιστα Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία ανέρχονται σε 109,76 ευρώ χρυσώνουν το χάπι των 15.900 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο.
Επιθετική σχεδίαση
Σχεδιαστικά. το νέο Seat Ibiza ακολουθεί τις επιταγές που χάραξε το νέο Leon καθώς ο «μικρός αδερφός» διαθέτει σχεδόν πανομοιότυπο προφυλακτήρα, φωτιστικά σώματα αλλά και μάσκα τα προδίδουν μια επιθετική όψη.
Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φανάρια τα οποία δένουν αρμονικά με τις ακμές του πορτμπαγκάζ που τα «ενώνουν».
Από το πλάι διακρίνει κανείς ένα σύγχρονα σχεδιαστικά αυτοκίνητο με πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή και βέβαια τέσσερις πόρτες που προσδίδουν άνεση και ευκολία.
Άνεση και τεχνολογία
Πλήρως λειτουργικό αλλά χωρίς σχεδιαστικές εκπλήξεις αποδείχτηκε το εσωτερικό του νέου Ibiza.Ο οδηγός έχει μπροστά του τα κλασικά αναλογικά όργανα με πολύ ωραίους χρωματισμούς ενώ ανάμεσά τους βρίσκεται μια ψηφιακή οθόνη πολυμέσων.
Ωστόσο η Ηitech έκπληξη έρχεται από το κέντρο της κονσόλας του ταμπλό όπου έχει τοποθετηθεί μια μεγάλη οθόνη πολυμέσων απ’ όπου ο οδηγός ελέγχει πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως ηχοσύστημα, τηλέφωνο, κ.ά. Πάντως εμφανής ήταν η έλλειψη της κάμερας οπισθοπορείας όπως επίσης και του GPS από το σύστημα infotainment.
Από την άλλη μεριά βέβαια ο στάνταρντ εξοπλισμός του Ibiza θεωρείται υπρπλήρης καθώς διαθέτει μεταξύ άλλων ESP, 6 αερόσακους, σύστημα εντοπισμού εμποδίων με αυτόματο φρενάρισμα, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ηχοσύστημα με θύρες USB, SD και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών…
Παρ’ ότι το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από γεροδεμένη κατασκευή και σωστή συναρμολόγηση, η οποία δεν επιτρέπει την εμφάνιση τριγμών ή άλλων δυσάρεστων ακουσμάτων, το ταμπλό είναι σχετικά λιτό και τα πλαστικά σκληρά, προκειμένου φυσικά να διατηρούνται οι ισορροπίες στον όμιλο…
Η καμπίνα επιβατών φιλοξενεί άνετα 4 ενήλικες επιβάτες ακόμη και για πολύωρα ταξίδια μαζί με τις βαλίτσες τους καθώς ο χώρος αποσκευών ανέρχεται σε περίπου 355 λίτρα.Επίσης το νέο Seat Ibiza διαθέτει και αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, συμπληρώνοντας την εικόνα ενός λειτουργικού αυτοκινήτου, έτοιμου να αντιμετωπίσει την καθημερινότητα.
90 ίπποι
Η λειτουργία του κινητήρα και με φυσικό αέριο έχει προκαλέσει κάποιες μετατροπές στο γνωστό τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο του 1 λίτρου με αποτέλεσμα η ιπποδύναμη να έχει μειωθεί στους 90 από τους 95 ίππους οι οποίοι αποδίδουν από τις 4.500 έως τις 5.800 σ.α.λ. ενώ η ροπή αγγίζει τα 160 Nm στις 1.900 – 3.500 σ.α.λ.
Οι δεξαμενές χωρητικότητας 14,3 κιλών του φυσικού αερίου που έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του Ibiza «κλέβοντας» περίπου 9 λίτρα από τον χώρο αποσκευών.
Σε περίπτωση ψύχους (-10 βαθμούς κελσίου) ο κινητήρας ξεκινά με βενζίνη, ζεσταίνει τα μπεκ του CNG και αλλάζει αυτόματα καύσιμο όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.
Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας τούρμπο 1.0 TSI με τους 90 ίππους και άμεσο ψεκασμό, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων το οποίο διακρίνεται για την αίσθηση και κλιμάκωσή του.
Οι τρεις κύλινδροι απέδειξαν ότι διατηρούν την «ζωντάνια» του κινητήρα χωρίς να χρειάζεται να καταναλώσει τεράστιες ποσότητες καυσίμου.
Επίσης κατά την κίνηση μέσα στην πόλη ο οδηγός θα βγει αλώβητος από την πολύωρη αναμονή του μέσα στο αυτοκίνητο.
Όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου ο κινητήρας αποδείχθηκε ότι μπορεί να καταναλώσει εξαιρετικά μικρές ποσότητες καυσίμου αλλά αν ο οδηγός είναι άτακτος τότε αυξάνεται ανάλογα και η κατανάλωση.
Πάντως σε καμία περίπτωση η κατανάλωση κατλά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 4 κιλά φυσικού αερίου για κάθε 100 χιλιόμετρα κινούμενοι μέσα στην πόλη. Εκτός πόλης η κατανάλωση πέφτει στα 3,2 κιλά για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Σπορ διαθέσεις
Στο δρόμο το νέο Ibiza απέδειξε πως έχει διατηρήσει τα σπορ χαρακτηριστικά που διαθέτουν τα ισπανικά μοντέλα μέχρι ένα σημείο βέβαια.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Ibiza απέδειξε ότι κινείται άνετα, γρήγορα και οικονομικά μέχρι τη στιγμή που ο δείκτης του ταχύμετρου κινείται στην περιοχή των 120-130 χλμ./ώρα. Από εκεί και πάνω και μέχρι τα 180 χλμ./ώρα που είναι και η τελική του ταχύτητα η κατανάλωση καυσίμου ανεβαίνει ραγδαία όπως επίσης αυξάνεται και ο θόρυβος που παράγει ο τρικύλινδρος κινητήρας.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το κιβώτιο DSG στην χειροκίνητη λειτουργία του αποδείχθηκε σύμμαχος για τον οδηγό και κάλυπτε τις όποιες αδυναμίες που παρουσιάζει ο 1000άρης κινητήρας στις χαμηλές στροφές σε αντίθεση με τον πετρελαιοκινητήρα που αναμένουμε να δοκιμάσουμε αργότερα…
Επίσης το ισπανικό μοντέλο απέδειξε ότι έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και το ESP επεμβαίνει όποτε χρειάζεται…
Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως το αυτόματο κιβώτιο όπως επίσης και την πολύ καλή ανάρτηση που φιλτράρει αποτελεσματικά τις λακκούβες του οδοστρώματος.
Από την άλλη μεριά βέβαια θα δυσκολευτεί να αντιληφθεί γιατί το όχημά του δεν διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας αλλά ούτε αισθητήρες παρκαρίσματος αλλά και πάλι οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες κάνουν ευκολότερη την διαδικασία παρκαρίσματος.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Ιπποδύναμη
Φυσικό Αέριο
ΚΑΤΑ
Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας και αισθητήρων παρκαρίσματος