Δοκιμάζουμε το Seat Leon 1.5 EcoTSI FR με 150 ίππους

Με νέα εμφάνιση, κορυφαίο τετρακύλινδρο κινητήρα, τεχνολογικές καινοτομίες και ήπιο υβριδικό σύστημα το νέο Seat Leon επιστρέφει δριμύτερο στην ελληνική αγορά προκαλώντας τους υπόλοιπους ανταγωνιστές!

Άλλωστε το συγκεκριμένο μοντέλο για τη Seat αποτελεί ένα best-seller αυτοκίνητο καθώς από το 1998 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις 2,2 εκατ. πωλήσεις και σήμερα το νέο Leon φαίνεται ότι δεν θα χαριστεί σε κανέναν συμπεριλαμβανομένων και των ανταγωνιστικών μοντέλων από τις μάρκες του ομίλου VW!

Με το νέο Leon η Seat έρχεται σε μια απαιτητική για την κατηγορία εποχή διαθέτοντας hi-tech στοιχεία ασφάλειας, άνεσης και συνδεσιμότητας, αλλά και ήπια υβριδικά συστήματα χωρίς όμως να μειωθεί η σπορ αίσθηση του μοντέλου.

Η τιμή του Seat Leon FR των 150 ίππων της δοκιμής μας κυμαίνονταν σε 22.290 ευρώ και κρίνεται καλή με βάση τα όσα προσφέρει το αυτοκίνητο το οποίο να επισημάνουμε πως δεν επιβαρύνεται από ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών CO2.

Σπορ διαθέσεις

Η Seat στο νέο Leon κατάφερε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστή σχεδίαση που παραπέμπει σε κουπέ μοντέλο παρά το γεγονός ότι διαθέτει 5 πόρτες διαθέτοντας παράλληλα αρκετές σχεδιαστικές «νευρώσεις» αλλά και καινοτομίες όπως η νέα λωρίδα LED που βρίσκεται τοποθετημένη μεταξύ των πίσω φωτιστικών σωμάτων και προσδίδει μια πολυτέλεια.

Ειδικά τώρα για την έκδοση FR του μοντέλου της δοκιμής μας, το Leon αποκτά πιο δυναμικό εμπρόσθιο προφυλακτήρα και νέα χρωμιωμένα πλαίσια ως απολήξεις για την εξάτμιση στο πίσω μέρος, μαζί με ειδικής σχεδίασης ζάντες 18 ιντσών, που τονίζουν ακόμη περισσότερο τις γραμμές του.

Στο εμπρόσθιο μέρος η νέα σχεδίαση της Seat περιλαμβάνει δυναμικές λεπτομέρειες και μια κάθετη μάσκα ενώ τα LED φώτα που είναι τραβηγμένα πιο μέσα, ενισχύουν τα σπορ χαρακτηριστικά του ισπανικού μοντέλου.

Διακριτικά φουσκώματα το τονώνουν μυϊκά, η οροφή χαμηλώνει διακριτικά προς τα πίσω και το κέρδος στην αεροδυναμική έρχεται χωρίς θυσία στην πρακτικότητα.

Όσον αφορά στις διαστάσεις, το νέο Leon έχει αυξήσει το μήκος του στα 4.368 χλστ., έχοντας ελαφρώς μειωμένο πλάτος 1,8 μέτρα και ύψος 1.442 χλστ. στην έκδοση FR. Ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει το Leon είναι και η βελτίωση στην αεροδυναμική του, έχοντας οφέλη σε κατανάλωση, επιδόσεις, θόρυβο κ.λπ.

Hitech εσωτερικό

Ριζικά αλλαγμένη είναι η καμπίνα επιβατών του Seat Leon η οποία πραγματικά θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πλέον απαιτητικό καταναλωτή. Αρχικά είναι εμφανής η αναβάθμιση της ποιότητας και η ευρεία χρήση της τεχνολογίας.

Προσεγμένο στην λεπτομέρεια και στα υλικά του, το ισπανικό μικρομεσαίο ικανοποιεί με την κομψότητά του, την σπορ απλότητα της έκφρασής του και την πρακτικότητα της καμπίνας.

Η κεντρική κονσόλα να στρέφεται προς τον οδηγό ελαχιστοποιώντας τους διακόπτες και τα χειριστήρια για να βελτιώσει την εσωτερική εργονομία. Το «παρών» πάνω στην κονσόλα δίνει μια νέα, έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου. Μέσω αυτής, εκτός του ηχοσυστήματος, όλων των λειτουργιών για τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου (μεταξύ των οποίων και του συστήματος οδηγικών προφίλ), του τηλεφώνου κ.λπ., ο οδηγός μπορεί να χειριστεί και τον κλιματισμό αφού όπως είπαμε απουσιάζουν πλήρως τα παραδοσιακά χειριστήρια και διακόπτες του συστήματος στην κεντρική κονσόλα.

Ο πίνακας οργάνων, είναι πλήρως ψηφιακός, με διάμετρο 10,25 ιντσών, προσφέροντας ευκρινή απεικόνιση μιας σειράς από πληροφοριών και μάλιστα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ πολλών γραφικών απεικονίσεων. Δηλαδή αν είναι λάτρης των αναλογικών παραδοσιακών οργάνων υπάρχει η συγκεκριμένη επιλογή, αν θέλει να έχει κάποια πιο ψηφιακά όργανα επίσης υπάρχει η επιλογή, αν θέλει λιγότερες ενδείξεις επίσης υπάρχει η επιλογή.

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, πλήρους ρυθμίσεων και σε σημείο που φέρνει το επίσης πλήρους ρυθμίσεων ενώ μοναδική είναι και η σχεδίαση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου με χαμηλό σε ύψος λεβιέ που βρίσκεται τοποθετημένος σε σωστή θέση πάνω στο υπερυψωμένο τούνελ της κονσόλας. Tα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών παραμένουν ικανοποιητικά για την μεταφορά των αποσκευών ωστόσο με την ανάκληση των καθισμάτων η χωρητικότητα αγγίζει τα 1.301 λίτρα.

150 ίπποι

Κάτω από καπό του Seat Leon της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τετρακύλινδρος 1.500άρης turbo κινητήρας βενζίνης ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής με αποτέλεσμα να εξασφαλίζονται κορυφαίες επιδόσεις στο αυτοκίνητο. Για παράδειγμα η τελική ταχύτητα του νέου Seat Leon FR προσδιορίζεται σε 221 χλμ./ώρα ενώ η επιτάχυνση 0-100 κυμαίνεται σε 8,4 δευτερόλεπτα.

Το μηχανικό σύνολο διαθέτει σύστημα ACT που «απενεργοποιεί» τους μισούς κυλίνδρους κατά το ρολάρισμα μειώνοντας τις ανάγκες του σε καύσιμο. Παράλληλα, συνδυάζεται με ένα DSG αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και «ήπια» ηλεκτρική υποβοήθηση.

Υπάρχει επιλογή μέσα από 4 προγράμματα (Eco, Normal, Sport και εξατομικευμένο), ώστε να προσαρμόσεις τα δεδομένα (απόκριση κινητήρα – τιμονιού και παρεμβατικότητα ηλεκτρονικών) είτε για οικολογική χαλαρή οδήγηση, είτε για δυναμική, με την ανάρτηση του FR να είναι έτσι κι αλλιώς εστιασμένη στη σφιχτή συμπεριφορά.

Κορυφαία αίσθηση στο δρόμο

Ένα από τα βασικά συναισθήματα που αποκομίζει ο οδηγός του νέου Seat Leon FR από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα κίνησης στο δρόμο αφορά στην κορυφαία αίσθηση που αποκομίζει.

Από την άλλη μεριά η κίνηση χωρίς εντάσεις μειώνει τόσο πολύ την κατανάλωση καυσίμου που κατά τη διάρκειά της δοκιμής μας κυμάνθηκε ακόμη και κάτω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. τιμή που δύσκολα συναντά κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ισπανικό μοντέλο θα κινηθεί άνετα και οικονομικά όσο ο δείκτης του ταχύμετρου κυμαίνεται στα όρια του Κ.Ο.Κ. ενώ όταν μάθει ο οδηγός να ρολάρει το αυτοκίνητο η κατανάλωση διατηρείται σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο και ο δείκτης της βενζίνης καθυστερεί πολύ να μετακινηθεί…

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Leon απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσει τον οδηγό. Μάλιστα αν εκείνος από λάθος αφήσει το γκάζι σε κάποια στροφή το Seat Leon θα τον επαναφέρει στο δρόμο και σε καμία περίπτωση τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν θα αφήσουν να εξελιχθεί κάποια υποστροφή.

Μέσα στην πόλη το ισπανικό μοντέλο αποδείχθηκε ευέλικτο, γρήγορο και οικονομικό ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Παράλληλα η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου κάνει πιο ξεκούραστες και χαλαρές τις μετακινήσεις εντός των μεγαλουπόλεων ωστόσο το χαμηλό προφίλ ελαστικών χρειάζεται προσοχή γιατί μπορεί να τραυματιστούν εύκολα.

Η ανάρτηση αποδείχθηκε επίσης ότι κάνει εξαιρετική δουλειά και σε συνδυασμό με την ηχομόνωση φιλτράρονται στο μέγιστο βαθμό οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Συμπεριφορά

ΚΑΤΑ

Ελαστικού χαμηλού προφίλ