Η Skoda τα τελευταία χρόνια έχει πραγματοποιήσει κυριολεκτικά «άλματα» στην αγορά αυτοκινήτου καθώς τα μοντέλα της διακρίνονται για την ποιότητά τους, την άνεσή τους και βέβαια την προσιτή τιμή τους.
Τώρα η τσέχικη εταιρεία αποφάσισε να αλλάξει ριζικά το Fabia φέροντας στην αγορά ένα μοντέλο που έχει πολύ πλούσιο εξοπλισμό, απέκτησε χώρους επιβατών και αποσκευών από μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας και βέβαια διαθέτει υψηλή δόση τεχνολογίας ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής,
Όσον αφορά στην τιμή το νέο Fabia ξεκινά από τα 14.990 ευρώ στη βασική έκδοση με τον 80άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα και έπειτα στην έκδοση με τους 110 ίππους κοστίζει από 17.500 ευρώ στο μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού, ενώ στην πλούσια έκδοση Style το κόστος φτάνει τα 18.990 ευρώ (20.650 ευρώ με κιβώτιο DSG).
Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας την ακριβή έκδοση με το DSG κιβώτιο που πραγματικά απέδειξε ότι αποτελεί ένα σύμμαχο για τον οδηγό ιδίως όταν κινείται μέσα στις μεγαλουπόλεις.
Επιθετική σχεδίαση
Το νέο Skoda Fabia απέκτησε μια εντελώς νέα εμφάνιση και είναι ξεκάθαρο το γεγονός ότι έχει επηρεαστεί σχεδιαστικά από το Kamiq.
Υπάρχουν σπορ χαρακτηριστικά, ιδιαίτερα εμπρός, με τα νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που δίνουν προσωπικότητα και δυναμισμό. Οι αναλογίες στα πλάγια είναι ισορροπημένες ενώ το πίσω τμήμα είναι περισσότερο ήπιο με τα φωτιστικά σώματα, αλλά και τα έντονα… νεύρα στο αμάξωμα, να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Κάτι ακόμα πολύ σημαντικό που δεν φαίνεται, είναι ότι διαθέτει κορυφαίο αεροδυναμικό οπισθέλκουσας Cd: 0,28 (η προηγούμενη γενιά είχε 0,32).
Ευρυχωρία και υψηλή τεχνολογία
Το νέο Skoda Fabia όπως άλλαξε ριζικά εξωτερικά το ίδιο έχει συμβεί και με την καμπίνα επιβατών. Στο εσωτερικό υιοθετείται η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας με τo μινιμάλ ντιζάιν, όπου αποφεύγονται περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από ευθείες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες, ενώ στο μεσαίο τμήμα του ξεχωρίζουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί, το οριζόντιο διακοσμητικό και η υφασμάτινη επένδυση με τις ραφές. Στο κέντρο φιλοξενείται η οθόνη του συστήματος infotainment των 8,0 ιντσών στην έκδοση Style.
Το νέο δάπεδο δίνει επίσης την δυνατότητα στο Fabia να προσφέρει 50 λίτρα περισσότερα στον χώρο αποσκευών, φτάνοντας συνολικά στο κορυφαίο νούμερο των 380 λίτρων, ενώ προαιρετικά προσφέρεται και με ρεζερβουάρ 50 λίτρων έναντι του στάνταρ 40αριού.
110 ίπποι
Κάτω από καπό του Skoda Fabia της δοκιμής είχε τοποθετηθεί το γνωστό δίδυμο του 1.0 TSI κινητήρα με το DSG7. Ο turbo 3κύλινδρος των 999 κ.εκ. αποδίδει 110 ίππους και ροπή 200 Nm, ενώ η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις. Παράλληλα το DSG7 υποστηρίζεται από τέσσερα προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Individual). Έτσι ο χρήστης έχει στη διάθεσή του πολλές επιλογές, ανάλογα με το τι τον εξυπηρετεί και τη διαδρομή που κινείται.
Όσον αφορά την κατανάλωση, η μέση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Ποιότητα… Octavia
Θέτοντας σε λειτουργία τον κινητήρα, αμέσως ο οδηγός θα εντυπωσιαστεί από την απουσία κραδασμών και θορύβων που παράγουν συνήθως τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα.
Η ποιότητα κύλισης στην οδήγηση είναι πολύ καλή και τονίζει την ποιότητα του Fabia, σε σημείο, που μοιάζει πολύ με μια μικρή… Octavia. Είναι πολύ καλό σε δρόμους με κακό οδόστρωμα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο καλύπτετε χιλιόμετρα με ευκολία και άνεση. Είναι επίσης απίστευτα εύκολο στην οδήγηση μέσα στην πόλη.
Το πάτημά του στον επαρχιακό δρόμο σου δίνει μεγαλύτερη σιγουριά συγκριτικά με το παρελθόν καθώς είναι αποτελεσματικό και προβλέψιμο.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός μπορεί να κινηθεί άνετα και οικονομικά στα όρια του ΚΟΚ ωστόσο αν θέλει να κάνει κάποια γρήγορη προσπέραση ή να κινηθεί πολύ πιο γρήγορα με το Fabia θα πρέπει να έχει υπομονή…
Πάντως οι επιδόσεις του Fabia δεν είναι άσχημες αλλά σε καμία περίπτωση δεν βάζει φωτιά στο δρόμο! Άλλωστε το Fabia αποτελεί ένα οικονομικό μοντέλο που ο ιδιοκτήτης του δεν θα πληρώνει Τέλη Κυκλοφορίας και θα εισέρχεται ελεύθερα με αυτό καθημερινά στον Δακτύλιο…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κιβώτιο DSG
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
ΚΑΤΑ
Έλλειψη δύναμης στις υψηλές στροφές