Δοκιμάζουμε το Subaru Crosstrek 2.0i eBoxer με 152 ίππους!

Όταν ακούει κανείς το όνομα Subaru αυτομάτως η σκέψη του πηγαίνει σε μοντέλα που κινούνται ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει ή σε τετρακίνητα αυτοκίνητα που προσδίδουν κορυφαίες επιδόσεις. Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς και την ιαπωνική αξιοπιστία που διαθέτουν τα μοντέλα τα μάρκας.

Τώρα ωστόσο ήρθε η στιγμή της ανανέωσης για την κορυφαία μάρκα τετρακίνητων αυτοκινήτων και πλέον οι λάτρεις της θα μπορέσουν να συμπορευθούν με τα νέα μοντέλα που υιοθετούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και βέβαια έχουν μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων όσο και την κατανάλωση καυσίμου.

Η Πλειάδες Motors εισαγωγέας της μάρκας Subaru στην Ελλάδα πρόσφατα εισήγαγε το Crosstrek το οποίο αποτελεί την τελευταία πρόταση του ιαπωνικού εργοστασίου για την ευρωπαϊκή αγορά.

Το Crosstrek αποτελεί τον διάδοχο του γνωστού μοντέλου XV και σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία αποτελεί την τρίτη γενιά του μοντέλου.

Η τιμή εκκίνησης του νέου ιαπωνικού SUV έχει οριστεί στα 41.945 ευρώ, ενώ όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μοντέλα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έτσι και το καινούργιο Crosstrek καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση για 8 χρόνια με απεριόριστα χιλιόμετρα.

Πιο δυναμική εμφάνιση

Το νέο Subaru Crosstrek έχει υποστεί ορισμένες αλλαγές στον σχεδιασμό του που το κάνουν πιο δυναμικό και περισσότερο ελκυστικό. Με τις δυναμικές γραμμές να είναι πλέον πιο αιχμηρές και στιβαρές κάνει την εμφάνισή της η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Dynamic x Solid της Subaru.

Πιο συγκεκριμένα στο εμπρόσθιο μέρος η νέα γρίλια και οι LED προβολείς σε συνδυασμό με τα προστατευτικά του προφυλακτήρα δίνει ένα πιο σπορ τόνο στην εμφάνιση.

Στο πίσω μέρος ακολουθείται το ίδιο μοτίβο με κυρίαρχα τα LED φωτιστικά σώματα ενώ τα προστατευτικά πλαστικά γύρω από όλο το αυτοκίνητο υποδηλώνουν το off-road χαρακτήρα του μοντέλου.

Επίσης ο εκτός δρόμου χαρακτήρας του Subaru Crosstrek ενισχύεται και από τα 220 χιλιοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος αλλά και το λογότυπο AWD που αποτελεί σήμα κατατεθέν για τα ιαπωνικά μοντέλα.

Υψηλή δόση τεχνολογίας

Στην καμπίνα επιβατών οι αλλαγές είναι περισσότερες και βέβαια οι επιβάτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια αρκετά υψηλή δόση τεχνολογίας.

Η πιο σημαντική και εντυπωσιακή αλλαγή αφορά στην μεγαλύτερη, κάθετη οθόνη των 11,6 ιντσών για το infotainment η οποία και έχει «εξαφανίσει» τους φυσικούς διακόπτες. Ο οδηγός ωστόσο αντικρίζει μπροστά του έναν αναλογικό πίνακα οργάνων ο οποίος περιλαμβάνει και μια οθόνη TFT στο κέντρο του.

Ανασχεδιασμένοι είναι επίσης οι αεραγωγοί, η κεντρική κονσόλα όπως επίσης και οι χειρολαβές.

Οι επιβάτες θα απολαύσουν μια ευρύχωρη καμπίνα και ακόμη και μετά από ένα πολύωρο ταξίδι δεν πρόκειται να εξέλθουν πιασμένοι…

Επίσης μειωμένος αισθητά είναι και ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας και μεταφέρεται την καμπίνα επιβατών εξαιτίας και της καλύτερης ηχομόνωσης.

H χωρητικότητα των 328 λίτρων του πορτ μπαγκάζ είναι μέτρια (υπαίτια γι’ αυτό το πίσω διαφορικό αλλά και οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος), τουλάχιστον τα πλαϊνά του τοιχώματα έχουν σωστή διαρρύθμιση επιτρέποντας τη πλήρη εκμετάλλευση του.

136 ίπποι + 16,7 ίπποι

Tο νέο Subaru Crosstrek εφοδιάζεται αποκλειστικά με τον υβριδικό κινητήρα e-BOXER που συνδυάζει τον 2,0L κινητήρα βενζίνης 136 ίππων (100 kW) με έναν ηλεκτροκινητήρα 16,7 ίππων (12.3 kW) προσαρμοσμένο στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT Lineartronic το οποίο βέβαια συνδυάζεται με την μοναδική Συμμετρική Τετρακίνηση της Subaru.

To εξελιγμένο Χ-MODE που απογειώνει τις off road δυνατότητες και το SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive) προσαρμόζει την αναλογία κατανομής ισχύος μεταξύ του κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα για να ταιριάζει με την κατάσταση οδήγησης, αλλάζοντας ανάμεσα σε 3 τρόπους οδήγησης με τον έναν από αυτούς να περιλαμβάνει την EV οδήγηση, ενώ προσφέρει αναμενόμενα και βελτιωμένη κατανάλωση.

H συνολική απόδοση των δύο συνόλων (βενζινοκινητήρας-ηλεκτροκινητήρας) είναι 152 ίπποι, που αρκούν για να προσδώσουν στο βάρους 1.595 κιλών αμάξωμα απλά αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100χλμ./ώρα σε 10,8 δευτ., τελική ταχύτητα 198 χλμ./ώρα), ενώ η μέση κατανάλωση της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 8,2 λίτρα/100 χλμ. τιμή που κρίνεται ως άκρως λογική, καθώς πιέσαμε αρκετά στην άσφαλτο και πολύ εκτός δρόμου…

Παντός εδάφους

Το νέο Subaru Crosstrek αποτελεί ένα μοντέλο το οποίο πραγματικά μπορεί να κινηθεί ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το νέο ιαπωνικό μοντέλο απέδειξε ότι διαθέτει υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας ενώ εξαιτίας του χαμηλού κέντρου βάρους δείχνει ακλόνητο έναντι των πλευρικών ανέμων ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η συμμετρική τετρακίνηση κρατά το Subaru Crosstrek εντός του δρόμου ακόμη και όταν ο οδηγός το πιέσει στα όρια!

Μόλις ο δρόμος τελειώνει το Crosstrek ξεδιπλώνει τις αρετές του και ο συνδυασμός της τετρακίνησης με τα οδηγικά προγράμματα αλλά και τα νέα τεχνολογικά συστήματα ασφαλείας προσδίδουν νέες δυνατότητες στο ιαπωνικό μοντέλο.

Μάλιστα η επιλογή του X-Mode με την επιλογή «L» στο κιβώτιο CVT Lineartronic συντονίζει ιδανικά τις λειτουργίες του κινητήρα, του σασμάν, της τετρακίνησης και των φρένων στο έπακρο καθιστώντας το Crosstrek ένα γνήσιο Subaru!

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως το αυτόματο κιβώτιο ενώ η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Βέβαια οι «αναρριχήσεις» ακόμη και σε υψηλά πεζοδρόμια είναι παιχνιδάκι για το Subaru Crosstrek!

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Τετρακίνηση

Εξοπλισμός

Εγγύηση

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης