Δοκιμάζουμε το Suzuki S-Cross 1.4T Hybrid 4WD με 129 ίππους

Όταν ακούει κανείς το όνομα Suzuki αμέσως το μυαλό του πηγαίνει σε κάποιο μοντέλο που κινείται άφοβα σε χιονισμένους δρόμους ή σε παραλίες ενώ δεν θα δυσκολευτεί να ακολουθήσει σκληροτράχηλα τζιπ σε μονοπάτια.

Ωστόσο η ιαπωνική εταιρεία μετά από 30 χρόνια παρουσίας με off-road μοντέλα αποφάσισε να αλλάξει τον χαρακτήρα της παρουσιάζοντας διάφορα SUV και crossover μοντέλα μεταξύ των οποίων και το δημοφιλές S-Cross SX4 το οποίο διαθέτει τα χαρακτηριστικά ενός crossover, πλούσιο εξοπλισμό, άπλετους χώρους, πιο ελκυστική εμφάνιση, βελτιωμένο εσωτερικό, mild hybrid και full hybrid κινητήρες και έναν all around χαρακτήρα που εκτιμάται από κάθε αγοραστή.

Το νέο S-Cross ξεκινά από τις 22.330 ευρώ στην έκδοση GL με υπερπλήρη εξοπλισμό ενώ η τετρακίνητη έκδοση κοστίζει από 27.330 ευρώ και σίγουρα αποτελεί την πιο προσιτή επιλογή στην συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των χαμηλών ρύπων κυμαίνονται σε μόλις 84,84 ευρώ.

Δυναμική εμφάνιση

Το Suzuki S-Cross μπαίνει σε μια νέα φάση και είναι εμφανές και οπτικά μιας και τα αισθητικά πρότυπα της προηγούμενης γενιάς έχουν αντικατασταθεί από άλλα, πιο τετραγωνισμένα και κυρίως σαφώς πιο μοντέρνα και δυναμικά.

Στο εμπρός και στο πίσω μέρος, τη μεγάλη διαφορά κάνουν τα φωτιστικά σώματα που συμβάλλουν με τη σειρά τους σημαντικά στη σύγχρονη παρουσία του S-Cross και όπως προαναφέραμε στο εμφανώς πιο δυναμικό του χαρακτήρα.

Επίσης από το πλάι τα πλαστικά τόξα πάνω από τους τροχούς, είναι πλέον ξεκάθαρα με γωνίες και όχι στρογγυλά, δίνοντας οπτικά όγκο στο αυτοκίνητο.

Οι διαστάσεις παραμένουν στα ίδια επίπεδα: 4.300 χλστ. μήκος, 1.785 χλστ. πλάτος, 1.580 χλστ. ύψος, 2.600 χλστ. μεταξόνιο! Παρόλα αυτά, από όποια μεριά κι αν κοιτάξεις το σημερινό S-Cross σου φαίνεται πως έχει μεγαλύτερες διαστάσεις.

Πλούσιος εξοπλισμός

Η καμπίνα του νέου S-Cross εστιάζει στην ουσία παρά στον εντυπωσιασμό και προσφέρει όλα όσα αναζητά ο δραστήριος οδηγός ενός τετρακίνητου SUV.

Θυμίζει σε αρκετά σημεία το προηγούμενο μοντέλο, όπως π.χ. στην κονσόλα και τους διακόπτες, δείχνει παρόλα αυτά ευχάριστο, χάρη κυρίως στη μεγάλη οθόνη του infotainment και τον όμορφο πίνακα οργάνων, με τη μικρότερη έγχρωμη οθόνη 4,2’’ ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο.

Ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχαν επιπλέον θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με δερμάτινη επένδυση στα πλαϊνά και αυτόματο κλιματισμό.

Ένα από τα πλεονεκτήματα του S-Cross είναι και οι χώροι. Πέντε ενήλικες χωράνε με μεγάλη άνεση στην καμπίνα του ιαπωνικού SUV, ενώ το πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων έχει μεγάλο άνοιγμα, εύκολα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μπορεί να μεγαλώσει στα 1.230 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

129 ίπποι

Κάτω από καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας βρίσκονταν ο γνωστός βενζινοκινητήρας 1.4 Boosterjet και με τη συνδρομή του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V. Η απόδοση των 129 ίππων μπορεί να μην ακούγεται πολλή, όμως μαζί με τα 235 Nm ροπής, τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και με την έξοχη κλιμάκωση του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, συνθέτουν ένα σύνολο που κινεί σβέλτα στο S-Cross και διατηρεί την κατανάλωση σε πολύ λογικά επίπεδα.

Ο κινητήρας τραβάει δυνατά από τις χαμηλές στροφές εκμεταλλευόμενος το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ των 14 ίππων και 53 Nm μειώνοντας παράλληλα τη μέση κατανάλωση καυσίμου η οποία ανήλθε σε περίπου 7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του, αρκετά προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τα οποία προσαρμόζεται ο κινητήρας, ενώ αν επιλέξει το «Snow» έχει και τη δυνατότητα να «κλειδώσει» την τετρακίνηση.

Παντός εδάφους

Η οδική συμπεριφορά είναι ένας ακόμη τομέας στον οποίο διακρίνεται το Suzuki S-Cross καθώς αποδείχθηκε ότι είναι ασφαλές αλλά και ευχάριστο.

Η οδική συμπεριφορά του S-Cross στο εθνικό οδικό δίκτυο είναι υποδειγματική, ενώ ο ξεκούραστος τρόπος που ταξιδεύει το ιαπωνικό SUV εντυπωσιάζει, καθιστώντας το κατάλληλο και για μακρινές διαδρομές.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το ιαπωνικό μοντέλο εμφανίζει λογικές κλίσεις αλλά τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, δεδομένης της εμπλοκής και του πίσω άξονα, μόλις διαγνωστεί γλίστρημα…

Μέσα στην πόλη η απορροφητική ανάρτηση σε συνάρτηση με την ηχομόνωση, κρατούν εκτός καμπίνας τους περισσότερους θορύβους… Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

Εκτός δρόμου το Suzuki S-Cross κινείται λες και βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με το μοναδικό άγχος για τον οδηγό κάποιο πιθανό κλατάρισμα ελαστικού από σκίσιμο σε κοφτερή πέτρα στα βουνά. Στην παραλία η τετρακίνηση κάνει εξαιρετική δουλειά και μάλιστα εξαιτίας της ελκτικής του δύναμης «ρίχνει» αρκετά μεγάλο σκάφος στη θάλασσα…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Τιμή

Τετρακίνηση

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Έλλειψη αυτόνομης ηλεκτρικής κίνησης