Δοκιμάζουμε το Suzuki Swift Hybrid

Μετά από 7 χρόνια παρουσίας στην παγκόσμια αγορά, το Suzuki Swift πέρασε στην επόμενη γενιά του, η οποία και εξελίχθηκε με «ευρωπαϊκές προδιαγραφές» ώστε να αυξήσει περαιτέρω τις πωλήσεις στην Γηραιά Ήπειρο.

Το νέο Suzuki Swift αποτελεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια ένα από «δυνατά» χαρτιά του ιαπωνικού εργοστασίου ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας με αυτόματο κιβώτιο CVT η ευκολία και άνεση ανεβάζουν ψηλά τον πήχη…

Ωστόσο το νέο Suzuki Swift στην υβριδική του έκδοση με κινητήρα 1,2 λίτρου ο οποίος αποδίδει 90 ίππους για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλει 12.640 ευρώ ενώ επίσης το ιαπωνικό μοντέλο έχει και μηδενικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας. Από την άλλη μεριά βέβαια το ιαπωνικό μοντέλο διαθέτει πολυετή εγγύηση ενώ παράλληλα είναι γνωστό για την αξιοπιστία του!

Επίσης ο πλούσιος εξοπλισμός «χρυσώνει» το χάπι της τιμής καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, A/C, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, φιμέ κρύσταλλα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, αυτόματη λειτουργία φώτων και το κυριότερο, οθόνη αφής 7 ιντσών με δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone και κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και ζάντες αλουμινίου μέχρι και θερμαινόμενα καθίσματα…

Νεανική σχεδίαση

Οι σχεδιαστές της Suzuki πραγματοποίησαν αρκετές αλλαγές στο νέο Swift, ωστόσο δεν αλλοιώθηκε η αναγνωρισιμότητα του μικρού μοντέλου.

Μάλιστα το νέο Swift όντας πιο χαμηλό και πιο φαρδύ απέκτησε μια περισσότερο δυναμική αισθητική.

Το εμπρόσθιο μέρος έχει στρογγυλεμένο σχήμα ενώ στο κέντρο του καπό δεσπόζει η μεγάλη γρίλια της μάσκας. Τα φωτιστικά σώματα επίσης έχουν κυρίαρχο ρόλο στο εμπρόσθιο μέρος όπως επίσης και οι προβολείς ομίχλης που τονίζουν περαιτέρω τις σπορ διαθέσεις του αυτοκινήτου.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αποτελούν το κυρίαρχο στοιχείο ενώ με ένα μοναδικό τρόπο οι σχεδιαστές έχουν  καταφέρει να «κρύψουν» τις πίσω χειρολαβές.

Hitech εσωτερικό…

Μπαίνοντας στην καμπίνα επιβατών του Suzuki Swift, αντικρίζει κανείς ένα αυχάριστο και νεανικό εσωτερικό αλλά έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών σε αρκετά σημεία της καμπίνας με αποτέλεσμα να μειώνεται κάπως η ποιότητα.

Ωστόσο η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του ταμπλό κερδίζει τις εντυπώσεις αλλά και τους νέους οδηγούς.

Η συναρμογή και η εργονομία είναι αρκετά προσεγμένες, ενώ υπάρχουν και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα και στο χώρο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.

Όσον αφορά στους διαθέσιμους χώρους το νέο Suzuki Swift φιλοξενεί άνετα 4 ενήλικες επιβάτες ενώ στο πίσω κάθισμα οι τρεις επιβάτες θα δυσκολευτούν να… βολευτούν.

Οικονομικός και «ζωντανός» κινητήρας

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας «φορούσε» τον ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος διαθέτει διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 12 χλγρ. στις 4.400 σ.α.λ.

Ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με το το «ήπιο» υβριδικό σύστημα SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), το οποίο περιλαμβάνει σύστημα μίζας/γεννήτριας (ISG) που βοηθάει στην εκκίνηση και στιγμιαία στην επιτάχυνση και φορτίζει την μπαταρία, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

Στην πράξη ο κινητήρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα πρόθυμος και «ζωντανός» παρά την οριακή ιπποδύναμη και την έλλειψη turbo ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζει η κατανάλωση καυσίμου η οποία όσο και αν προσπαθήσει ο οδηγός δεν ξεπερνά τα 5,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Επίσης ο θόρυβος που παράγει κρίνεται ο κινητήρας είναι λογικός και αντιστοιχεί στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Η κίνηση μεταφέρεται φυσικά στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου 5τάχυτου κιβωτίου το οποίο διακρίνεται για την λειτουργία του αλλά νομίζουμε ότι λείπει η 6η σχέση…

Σπορ διαθέσεις

Παρά τον αστικό του χαρακτήρα το νέο Suzuki Swift αποδείχθηκε πως διαθέτει σπορ χαρακτηριστικά και κινείται με άνεση και ασφάλεια κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο αποδείχθηκε ευθύβολο και ασφαλές ακόμη και κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα ωστόσο ο κινητήρας μόλις πλησιάζει στο τέλος της περιστροφής του παράγει θόρυβο ο οποίος γίνεται αντιληπτός μέσα στην καμπίνα επιβατών.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Suzuki Swift απέδειξε πως διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ωστόσο η μικρή ιπποδύναμη και το κιβώτιο δεν το βοηθούν να κινηθεί σε πολύ γρήγορους ρυθμούς. Άλλωστε δεν είναι κατασκευασμένο για… αγωνιστική οδήγηση αλλά για οικονομία στη χρήση.

Μέσα στην πόλη το Swift κινείται με απόλυτη άνεση, ασφάλεια και οικονομία και ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως το αυτόματο κιβώτιο CVT που αποδείχθηκε δυνατός σύμμαχος μέσα στην πόλη.

Παράλληλα η ανάρτηση φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Υβριδικό

Εξοπλισμός

Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας

 

ΚΑΤΑ

Χώρος αποσκευών