Όταν ακούει κανείς το όνομα Suzuki αμέσως το μυαλό του πηγαίνει σε κάποιο μοντέλο που κινείται άφοβα σε χιονισμένους δρόμους ή σε παραλίες ενώ δεν θα δυσκολευτεί να ακολουθήσει σκληροτράχηλα τζιπ σε μονοπάτια.
Ωστόσο η ιαπωνική εταιρεία μετά από 30 χρόνια παρουσίας με off-road μοντέλα αποφάσισε να αλλάξει τον χαρακτήρα της παρουσιάζοντας διάφορα SUV και crossover μοντέλα μεταξύ των οποίων και το δημοφιλές SX4 S-Cross το οποίο διαθέτει τα χαρακτηριστικά ενός crossover, πλούσιο εξοπλισμό, άπλετους χώρους και μεγάλη άνεση που προσδίδει το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων αλλά χωρίς την τετρακίνηση που θα πρόσδιδε υψηλές δυνατότητες εκτός δρόμου αλλά θα ανέβαζε και το κόστος χρήσης εξαιτίας της υψηλότερης κατανάλωσης.
Άλλωστε οι κάτοχοι οχημάτων crossover δεν επιθυμούν την ύπαρξη τετρακίνησης καθαρά για λόγους κόστους χρήσης και βέβαια το υπερυψωμένο αμάξωμα από το έδαφος είναι ιδανικό για… αναρριχήσεις στα πεζοδρόμια των μεγαλουπόλεων!
Όσον αφορά στον γνωστό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,4 λίτρου BoosterJet αποδείχθηκε πολύ δυνατός και οικονομικός για το αμάξωμα του SX4 S-Cross.
Με τιμή διάθεσης τις 22.250 ευρώ και πλούσιο εξοπλισμό το SX4 S-Cross αποτελεί μια πραγματικά άκρως δελεαστική πρόταση με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας μόλις 163,2 ευρώ ενώ η 5ετής εγγύηση υπόσχεται ξεγνοιασιά για 100.000 χιλιόμετρα.
Δυναμική εμφάνιση
Σχεδιαστικά το νέο SX4 S-Cross έχει δεχθεί αισθητικές παρεμβάσεις στην εξωτερική σχεδίαση που συνθέτουν την κομψή και ανανεωμένη του εμφάνιση.
Η επιβλητική μάσκα με γρίλιες και ο εμπρός προφυλακτήρας, τα οποία αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία του μοντέλου, ανανεώθηκαν με την προσθήκη κάθετων γραμμών και λεπτομερειών χρωμίου που δίνουν μια πνοή φρεσκάδας στο μοντέλο της Suzuki.
Επίσης, τα πίσω φωτιστικά σώματα προεξέχουν πλέον προς τα έξω και σε συνδυασμό με την τεχνολογία LED ανανεώνουν και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου εκφράζοντας ένα πρωτοποριακό συναίσθημα. Το σύνολο έρχεται να συμπληρώσει η επανασχεδιασμένη πίσω ποδιά, η οποία προσδίδει μια αίσθηση ποιότητας.
Αναβαθμισμένο εσωτερικό
Η ποιότητα και το στυλ αναβαθμίζονται σε όλο το εσωτερικό του SX4 S-Cross. Οι διαστάσεις των οργάνων έχουν σχεδιαστεί με απόλυτη ακρίβεια και με τρόπο που ταιριάζουν εξαιρετικά σ’ ένα stylish και τολμηρό SUV. Νέα ψηφιακή οθόνη τοποθετείται στον πίνακα οργάνων και προσφέρει στον οδηγό πληθώρα πληροφοριών.
Άλλες βελτιώσεις περιλαμβάνουν την προσθήκη αφρώδους υλικού στο πάνω μέρος του ταμπλό, προσδίδοντας ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση ποιότητας. Επιπλέον βελτιώσεις αποτελούν οι ασημένιες ενδείξεις στο ταμπλό, τις πόρτες και την κεντρική κονσόλα καθώς και το μεταλλικό γεωμετρικό πλαίσιο – μοτίβο κατά μήκος του ταμπλό. Τα κομψά σχεδιασμένα μπροστινά και πίσω καθίσματα από σουέντ με ανάγλυφα γεωμετρικά σχέδια εξασφαλίζουν μέγιστη υποστήριξη και άνεση καθώς και εκλεπτυσμένη urban εμφάνιση. Άνεση και χρηστικότητα προσφέρει και το εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο το οποίο πλέον αποτελεί βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις GL+/GLX.
Το ανανεωμένο SX4 S-Cross διαθέτει τώρα ένα ολοκληρωμένο πακέτο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας τα οποία βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει πιθανά ατυχήματα ενώ παράλληλα υποστηρίζουν την ομαλή και ξένοιαστη καθημερινή οδήγηση.
Με τιμή στα 22.250 ευρώ, το Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet Auto στοιχίζει όσο και η άλλη έκδοση του μοντέλου με τον ίδιο κινητήρα αλλά με τετρακίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο. Σε κάθε περίπτωση το επίπεδο εξοπλισμού του είναι πλούσιο και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, επτά αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματους προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, κάμερα οπισθοπορείας, ακόμα και θερμαινόμενα καθίσματα. Φυσικά δεν λείπει το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής επτά ιντσών, αλλά και όσον αφορά την ασφάλεια, το ESP, ενώ στην ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση έχει Radar Brake Support που μέσω αισθητήρων και ραντάρ διαβάζει το δρόμο και την κίνηση ειδοποιώντας τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση ή εμπόδιο, ενώ μπορεί να φρενάρει και αυτόματα.
140 ίπποι
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας υπήρχε ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,4 λίτρου ο οποίος αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 220 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. μέχρι τις 4.000 σ.α.λ.
Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου 6τάχυτου κιβωτίου το οποίο διαθέτει καλή αίσθηση αλλά και κλιμάκωση.
Όσον αφορά στις επιδόσεις το νέο SX4 S-Cross πραγματικά εντυπωσιάζει καθώς τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε μόλις 9,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.
Το πραγματικά εντυπωσιακό όμως γεγονός έρχεται από τον τομέα της κατανάλωσης καθώς μέσα στην πόλη το SX4 S-Cross χρειάζονταν περίπου 6,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ στο εθνικό οδικό δίκτυο η κατανάλωση έπεφτε σε μόλις 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!
Άνεση και ασφάλεια
Το SX4 S-Cross είναι ξεκάθαρο πως έχει αλλάξει προσανατολισμό και ακολουθεί τις τάσεις της εποχής καθώς αποτελεί ένα crossover με κίνηση στους δύο τροχούς που προσδίδει υψηλή θέση οδήγησης, ταχύτητα, οικονομία, άνεση και ασφάλεια.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το SX4 S-Cross κινείται με απόλυτη ασφάλεια, άνεση και οικονομία όταν ο δείκτης του ταχύμετρου είναι τα όρια που θέτει ο Κ.Ο.Κ. με την μέση κατανάλωση να ανέρχεται σε περίπου 5,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Ωστόσο αν ο οδηγός του θελήσει να κινηθεί πιο γρήγορα το ιαπωνικό μοντέλο σε πολύ λίγο χρόνο θα αγγίξει ταχύτητες υψηλότερες από 180 χλμ./ώρα αλλά με κόστος στην κατανάλωση.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι υπαρκτές αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό καθώς δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο. Το τιμόνι είναι άμεσο ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν ότι είναι αποδοτικά. Πάντως τα περιθώρια πρόσφυσης του SX4 S-Cross παραπέμπουν περισσότερο σε κανονικό ΙΧ παρά σε SUV…
Μέσα στην πόλη το SX4 S-Cross θα λέγαμε πως βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον με την ανάρτηση να φιλτράρει σε πολύ καλό βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος ενώ η υψηλή θέση οδήγησης προσδίδει μεγάλη ορατότητα στον οδηγό.
Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν εντελώς άπειρο οδηγό.
Επίσης η υψηλή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ευνοεί την… αναρρίχηση στα πεζοδρόμια των πόλεων!
Επίσης ιδιαίτερης μνείας χρίζει το αυτόματο κιβώτιο που αποδείχθηκε πραγματικός σύμμαχος του οδηγού στους μποτιλιαρισμένους δρόμους.
Εκτός δρόμου η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αρκεί ακόμα και για «βρώμικους» χωματόδρομους, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει εγκράτεια και αυτογνωσία σχετικά με το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ένα δικίνητο crossover…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κινητήρας
Κόστος χρήσης
Αξιοπιστία
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Έλλειψη τετρακίνησης