Δοκιμάζουμε το Suzuki Vitara 1,5 Strong Hybrid AllGrip με 116 ίππους!

Η Suzuki έκανε το επόμενο βήμα στα υβριδικά συστήματα κίνησης και από τα Mild-Hybrid πέρασε στα Full Hybrid εισέρχοντας σε μια νέα κατηγορία όπου η ηλεκτροκίνηση έχει μεγαλύτερο ρόλο στην κίνηση όπως επίσης και στο κόστος χρήσης.

Άλλωστε οι αυστηρότεροι όροι για τις μέσες εκπομπές CO2 που έχει θέσει η ΕΕ οδήγησε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες προς την υβριδική τεχνολογία ώστε να μπορέσουν τα μοντέλα τους να πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά χωρίς οι εταιρείες να έχουν το φόβο να πληρώσουν πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ για υπέρβαση των ορίων…

Βέβαια η Suzuki το έχει εξελίξει περαιτέρω καθώς πέραν του υβριδικού συστήματος το νέο Vitara φέρει και σύστημα τετρακίνησης το οποίο πραγματικά δεν υπάρχει πλέον σε πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα κάνοντας ακόμη πιο δελεαστική την απόκτησή του.

Το Suzuki Vitara 1,5 Strong Hybrid με τιμή εκκίνησης 25.580 ευρώ και εξοπλισμό που περιλαμβάνει ουσιαστικά τα πάντα, αποτελεί μια από τις πιο συμφέρουσες αγορές της κατηγορίας ενώ η τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας AllGrip κοστίζει από 28.380 ευρώ.

Δυναμική σχεδίαση

Η σχεδίαση του Suzuki Vitara Strong Hybrid AllGrip με την φθηνότερη έκδοση Mild-Hybrid είναι σχεδόν η ίδια ωστόσο υπάρχουν κάποιες αισθητικές διαφορές που δύσκολα θα ανακαλύψει κανείς με μια απλή ματιά. Η βασικότερη θα λέγαμε ότι αφορά στο λογότυπο «Hybrid» που κοσμεί την 5η πόρτα το οποίο πλέον έχει μαύρο φόντο.

Το εμπρός τμήμα υιοθετεί τη νέα μάσκα της εταιρείας και πλαισιώνεται από τους ορθογώνιους τραπεζοειδείς LED προβολείς που αγκαλιάζουν ομαλά τα φτερά! Η εικόνα του παραπέμπει έντονα στην πρώτη και τρίτη γενιά Vitara, δείχνοντας ξεκάθαρα την καταγωγή του.

Το πίσω μέρος είναι σύγχρονο με τα πολυγωνικά φωτιστικά σώματα να αγκαλιάζουν την πέμπτη πόρτα, σχηματίζοντας ένα όμορφο αποτέλεσμα!

Άνεση και τεχνολογία

Η Suzuki έχει επιμεληθεί με ιδιαίτερη φροντίδα το εσωτερικό του αυτοκινήτου, συνδυάζοντας μαλακά και αφρώδη υλικά, ποιοτική συναρμογή, καλή αίσθηση αφής στο πάνω μέρος του ταμπλό και σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος και στις επενδύσεις των θυρών.

Την ευκρινή οθόνη αφής των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα έρχεται να πλαισιώσει ένας… μικτός πίνακας οργάνων, με αναλογικά όργανα και μια έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών στο κέντρο του. Σε αυτή απεικονίζονται μεταξύ άλλων ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η διαχείριση του υβριδικού συστήματος Strong Hybrid παρέχοντας στον οδηγό πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση όσον αφορά την πληρότητα της μπαταρίας με ενέργεια, το ροή της προς και από τον συσσωρευτή, τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης κ.α.

Μάλιστα, το γεγονός ότι τα εμπρόσθια θερμαινόμενα καθίσματα είναι σχετικά μαλακά, κάνουν τον οδηγό και τον συνοδηγό να μεταφέρονται με σχετική άνεση. Στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα έως και τρεις ενήλικες οι οποίοι έχουν ικανοποιητικό ωφέλιμο χώρο τόσο για τα πόδια τους όσο και πάνω από το κεφάλι τους.

116 ίπποι

Κάτω από το καπό του Vitara Strong Hybrid της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο ατμοσφαιρικός και 4κύλινδρος κινητήρας της οικογένειας Dualjet με μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής και χωρητικότητα 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 138 Nm στις 4.400. Από εκεί και πέρα, το όλο πακέτο συμπληρώνεται από έναν μικρό και ελαφρύ ηλεκτροκινητήρα με ονομαστική ισχύ 33 ίππων και ροπή 60 Nm και μια συμπαγή σε διαστάσεις μπαταρία με τάση 140V και χωρητικότητα 0,84 kWh, που σε συνδυασμό «οδηγούν» σε μια συνολική απόδοση που φθάνει τους 116 ίππους.

Το αυτόματο κιβώτιο AGS προσφέρει επιπλέον τη δυνατότητα ελέγχου της διαδοχής των 6 σχέσεών του μέσω paddles που βρίσκονται στο τιμόνι, αλλά και η τετρακίνηση με την ονομασία AllGrip με την οποία ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με πολύδισκο για την περίσταση συμπλέκτη και τέσσερις διαφορετικές επιλογές για τη λειτουργία της (Auto, Sport, Snow και Lock).

Το Vitara Strong Hybrid μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά για μόλις 4,5 χλμ., και αυτό σε ευνοϊκές συνθήκες κυκλοφορίας και ταχύτητες όχι μεγαλύτερες των 60 χλμ./ώρα ωστόσο το σύστημα πολλές φορές κατά την κίνηση σε οδόστρωμα χωρίς κλίσεις σβήνει τον βενζινοκινητήρα με αποτέλεσμα η κατανάλωση να περιορίζεται σε μόλις 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!

Εντός και εκτός δρόμου

Στον δρόμο το Suzuki Vitara Strong Hybrid AllGrip έχει μια πολύ ομαλή και ασφαλή συμπεριφορά και σε καμία περίπτωση δεν κρύβει εκπλήξεις για τον οδηγό.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο θα κινηθεί με αξιοπρέπεια ωστόσο η μικρή ιπποδύναμη θα αναγκάσει πολλές φορές τον οδηγό να πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα για να πραγματοποιήσει μια προσπέραση με αντίκτυπο στην κατανάλωση. Αν από την άλλη μεριά ο οδηγός είναι ήπιων τόνων τότε η μέση κατανάλωση θα κυμανθεί στα επίπεδα των diesel μοντέλων!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η τετρακίνηση έχει πρωταγωνιστικό ρόλο εξαλείφοντας τυχόν υποστροφικά φαινόμενα, ενώ σε λογικά πλαίσια κυμαίνονται και οι κλίσεις.

Εκτός δρόμου το Suzuki Vitara Strong Hybrid AllGrip προσδίδει μια ευχάριστη συμπεριφορά, με αρκετά μάλιστα περιθώρια για παιχνίδι για τον πιο έμπειρο οδηγό ενώ η επαρκής απόσταση των 175 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος ενδείκνυνται για πιο σκληρά μονοπάτια.

Μέσα στην πόλη η ανάρτηση του ιαπωνικού μοντέλου απορροφά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος και διατηρεί μια ησυχία στην καμπίνα επιβατών ενώ ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα αλλά και του «σβησίματος» του κινητήρα κατά την ομαλή κύλιση μειώνει στο ελάχιστο την κατανάλωση. Επίσης η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Τετρακίνηση

Εξοπλισμός

Αξιοπιστία

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Μικρή ιπποδύναμη