Οι Ιάπωνες αποφάσισαν το πρώτο τους ηλεκτρικό να είναι ένα οικογενειακό SUV και να ανταγωνιστεί διάσημα μοντέλα στην κατηγορία με πολυετή παρουσία.
Ο λόγος για το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο bZ4X το οποίο απέδειξε ότι είναι ένα πραγματικό αυτοκίνητο με εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, ικανοποιητική αυτονομία και βέβαια κορυφαία τετρακίνηση εφάμιλλων δυνατοτήτων των γνωστών μοντέλων της ιαπωνικής μάρκας.
Βέβαια η Toyota δεν είναι τυχαία πρωταθλήτρια πωλήσεων και το bZ4X ξεκινάει την εμπορική του πορεία με βασική τιμή από 34.990 ευρώ για την δικίνητη έκδοση (συμπεριλαμβανομένης και της κρατικής επιδότησης των 9.000 ευρώ και 38.590 ευρώ για την 4κίνητη έκδοσης που δοκιμάσαμε.
Επίσης η ιαπωνική εταιρεία παρέχει τη μοναδική και ασύγκριτη εγγύηση μπαταρίας έως 11 έτη ή 1.000.000 χλμ.
Επιβλητική σχεδίαση
Η Toyota έχει πραγματικά καταφέρει με τη σχεδίασή του bZ4X να μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών.
Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η μακρόστενη εξαγωνική μάσκα με ενεργή γρίλια στο κάτω μέρος, αλλά και τα κάθετα ανοίγματα στις γωνίες του προφυλακτήρα. Επίσης ξεχωρίζουν οι λεπτοί προβολείς LED και η λωρίδα για LED φώτα ημέρας.
Από το πλάι ξεχωρίζουν οι μεγάλοι τροχοί που έχουν τοποθετηθεί στα άκρα του αμαξώματος, τα ευμεγέθη προστατευτικά στα φτερά εμπρός – πίσω και τα πλαϊνά μαρσπιέ, που τονίζουν το επιβλητικό, ξεκάθαρα τζιποειδές παράστημα. Επίσης τον off-road χαρακτήρα του αυτοκινήτου ενισχύουν και οι προστατευτικές ποδιές εμπρός – πίσω.
Το πίσω μέρος του bZ4X ακολουθεί την τάση της εποχής, ενώνοντας τα φωτιστικά του σώματα με μία λωρίδα LED, ενώ η συνολική εικόνα των φώτων με τη χωρισμένη στα δύο αεροτομή δημιουργεί μία φουτουριστική εμφάνιση.
Εντυπωσιακή καμπίνα
Η σχεδίαση της καμπίνας είναι αρκετά πρωτότυπη, με το ταμπλό, το τιμόνι και την κεντρική οθόνη να κερδίζουν τις εντυπώσεις.
Ο ψηφιακό πίνακας οργάνων 7 ιντσών είναι εντυπωσιακός με πολλές πληροφορίες ενώ η κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και ευφυή συνδεσιμότητα. Ακριβώς από κάτω υπάρχουν οι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού, ενώ στην κεντρική κονσόλα στεγάζεται ένας περιστροφικός ρυθμιστής για τις λειτουργίες κίνησης, κουμπιά για εναλλαγή των συστημάτων υποβοήθησης και ένα touchpad.
Οι χώροι είναι πραγματικά άπλετοι και μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση 5 ενήλικες επιβάτες.
Ευρυχωρία βέβαια, αν και σε κάπως μικρότερο βαθμό χαρακτηρίζει και το χώρο αποσκευών, ο οποίος παρόλα αυτά διαθέτει 441 λίτρα χωρητικότητας πλήρως εκμεταλλεύσιμα, χάρη στη σωστή διαμόρφωση των πλαϊνών τοιχωμάτων του. Εδώ το μοναδικό χαρακτηριστικό που μειώνει ελαφρώς τη χρηστικότητα του, είναι το αναπόφευκτα (λόγω αυξημένης απόστασης από το έδαφος) ψηλό κατώφλι φόρτωσης.
218 ίπποι
Το bZ4X της δοκιμής μας κινούνταν από δύο ηλεκτροκινητήρες που έχουν συνδυαστική ισχύ 218 ίππους, και 337 Nm ροπής. Παράλληλα, το bZ4X χρησιμοποιεί μία νέα σχεδίαση eAxle που ενσωματώνει τη μονάδα κιβωτίου/διαφορικού, τον ηλεκτροκινητήρα και τον μετατροπέα τάσης σε μία ενιαία μονάδα ενώ η κίνηση μεταδίδεται ανεξάρτητα σε όλους τους τροχούς.
Επίσης η κατανομή της ροπής και της δύναμης της πέδησης στους δύο άξονες με στόχο πάντα τη βέλτιστη πρόσφυση, επιτυγχάνεται μέσω των τεσσάρων προγραμμάτων τετρακίνησης Χ-Μοde (χιόνι/χώμα/ βαθύ χιόνι/λάσπη), τα οποία αναλόγως προγράμματος επενεργούν σε κάθε τροχό ξεχωριστά.
H ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μια υγρόψυκτη μπαταρία χωρητικότητας 71,4 kWh, η οποία επιτρέπει ταχυφόρτιση έως και 150 kW (ελάχιστος χρόνος φόρτισης 30 λεπτά από το 20% έως 80%), ενώ για φόρτιση σε wallbox έχει ενσωματωμένο on board charger 11 kW που χρειάζεται 6,5 ώρες για πλήρη φόρτιση (από 0% έως 100%). Η τυποποιημένη αυτονομία κατά WLTP είναι 440 έως και 510 χιλιόμετρα ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και τις διαθέσεις του οδηγού.
Πάει παντού!
Το bZ4X είναι πολύ ευχάριστο στο δρόμο ενώ όταν πραγματικά μπορεί να κινηθεί με απίστευτη άνεση σε χιονισμένες βουνοκορφές ή σε αμμώδεις παραλίες! Είτε κινείται στην άσφαλτο, είτε σε δύσβατα μονοπάτια με νεροφαγώματα έχει εξαιρετική οδική συμπεριφορά.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο όλα είναι απλά και ήσυχα με το χαμηλό κέντρο βάρους, τα μεγάλα μετατρόχια και τα φαρδιά ελαστικά να μετατρέπουν το bZ4X σε ένα απόλυτα ευθύβολο και ασφαλές SUV.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το bZ4X απέδειξε ότι παραμένει στο δρόμο ακόμη και αν ο οδηγός το πιέσει στα όρια ενώ η ιπποδύναμη των ηλεκτροκινητήρων μπορούν να το κινήσουν πολύ σβέλτα. Ωστόσο η βύθιση του πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα έχει αντίκτυπο στην αυτονομία…
Μέσα στην πόλη είναι ξεκάθαρο πως η Toyota στόχευσε στην άνεση και στην ευκολία χρήσης, με την πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση, να έχει σχετικά μαλακή ρύθμιση και να ικανοποιεί με τον τρόπο που απορροφά τους κραδασμούς, προσφέροντας αρκετά ποιοτική και ήσυχη κύλιση.
Εκτός δρόμου ο οδηγός το μόνο που πρέπει να τσεκάρει το μονοπάτι και να επιλέξει το αντίστοιχο πρόγραμμα στο Χ-Μode, ρυθμίζει την επιθυμητή ταχύτητα κίνησης στο Grip Control και απλά έφυγε.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Εξοπλισμός
Τιμή
Εγγύηση
Ιπποδύναμη
Τετρακίνηση
ΚΑΤΑ
Πλαστικά