Δοκιμάζουμε το Volvo C40 Recharge P8 AWD με 408 ίππους!

Η Volvo αποτελεί μία αυτοκινητοβιομηχανία η οποία εδώ και πολλά χρόνια έχει αποδείξει την ευαισθησία της για την προστασία του περιβάλλοντος.

Άλλωστε το πλάνο της σουηδικής εταιρείας για την δεκαετία που διανύουμε είναι ίσως το πιο ξεκάθαρο από όλες τις premium αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς περιλαμβάνει ολοκληρωτική στροφή στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030 και έμφαση στην αειφορία και στην οικολογική παραγωγική διαδικασία σε όλη την κατασκευαστική αλυσίδα.

Με το νέο C40 Recharge P8 AWD η Volvo κάνει ένα ακόμα βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της.

Η τιμή πώλησης του προσθιοκίνητου Volvo C40 P6 Recharge ξεκινά από τις 57.644 ευρώ, ενώ του τετρακίνητου P8 της δοκιμής μας με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ από τις 65.521 ευρώ, με το απολύτως κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού στην κατηγορία του. Σε αυτές τις τιμές δεν περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση ύψους 8.000 ευρώ μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά.

Στις παροχές της ελληνικής αντιπροσωπείας περιλαμβάνονται 3 χρόνια δωρεάν σέρβις, 5 χρόνια εγγύησημπαταρία έχει οκτώ χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ.), δυνατότητα μικτής ασφάλισης για τρία χρόνια και ευνοϊκή χρηματοδότηση με χαμηλό επιτόκιο.

Μοναδική σχεδίαση

Το C40 Recharge αξιοποιεί τη σχεδιαστική ιδιαιτερότητα του αμαξώματος με την οροφή της να προσεγγίζει την τρίτη κολόνα δημιουργώντας τις ιδιαίτερες αναλογίες ενός coupe SUV. Την ίδια στιγμή, η έντονη κλήση του πίσω παρμπρίζ σε συνδυασμό με τα πίσω φωτιστικά σώματα και τη σταθερή αεροδυναμική πτέρυγα δημιουργούν μια γνώριμη στους περισσότερους εικόνα.

Στο εμπρός μέρος υπάρχει και πάλι η κλειστή μάσκα του XC40 Recharge και νέα φωτιστικά σώματα τα οποία διαθέτουν μία εξελιγμένη τεχνολογία Pixel LED, τα οποία χρησιμοποιούν μία κάμερα στο παρμπρίζ και προσαρμόζουν την φωτεινότητα ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου.

Την εικόνα συμπληρώνουν τα καίρια τοποθετημένα σκουρόχρωμα προστατευτικά αμαξώματος και φυσικά οι ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών, οι οποίες ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό.

Hitech αλλά πολυτελές εσωτερικό

Περνώντας τώρα στο εσωτερικό, συναντάμε τη στάνταρ γυάλινη πανοραμική οροφή που διαθέτει όλα τα απαραίτητα φίλτρα UV για να είναι ενεργειακά επαρκής η οποία ωστόσο δεν συνοδεύεται από κάποια συρόμενη κουρτίνα, γεγονός που μπορεί να προβληματίσει τον οδηγό ενόψει των υψηλών καλοκαιρινών θερμοκρασιών.

Παράλληλα το Volvo C40 Recharge αποτελεί το πρώτο μοντέλο της Volvo που δεν χρησιμοποιεί καθόλου δέρμα.

Κατά τα άλλα το εσωτερικό του σουηδικού μοντέλου είναι παρόμοιο με εκείνο του XC40 με ψηφιακό πίνακα οργάνων 2ης γενιάς και αλά tablet κεντρική οθόνη που φιλοξενεί ένα από τα πιο εύπεπτα συστήματα infotainment στην αγορά.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας Launch Edition διέθετε υπερπλήρη εξοπλισμό περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, αντλία θερμότητας για τον κλιματισμό, visual Park Assist 360o και ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon.

408 ίπποι!

Κάτω από το καπό του C40 Recharge δεν κρύβεται κάποιος κινητήρας εσωτερικής καύσης αλλά αποτελεί έναν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο! Το σύστημα κίνησης περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα με ισχύ 204 ίππων έκαστος (408 συνδυαστικοί ίπποι) οι οποίοι προσφέρουν μια πληθωρική συνδυαστική ροπή στα 660 Nm. Οι δύο κινητήρες τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 78 kWh, η οποία βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου και μπορεί να φορτιστεί από το 10% έως το 80% σε περίπου 40 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή και την αυτονομία να φτάνει στα 410 km.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και ένα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας πέδησης μέσω του One Pedal Drive (φρενάρει αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού) και επιλογή για πιο βαρύ τιμόνι για δυναμική οδήγηση. Πάντως τα πρώτα 100 χλμ. από στάση έρχονται σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα!

Απίστευτη δύναμη

Το Volvo C40 Recharge πραγματικά θα εντυπωσιάσει τον οδηγό του από τα πρώτα κιόλας μέτρα κίνησης μαζί του με την δύναμη να είναι πραγματικά απίστευτη και αστείρευτη!

Για το καλό όλων η Volvo έχει περιορίσει ηλεκτρονικά την μέγιστη ταχύτητα κίνησης στα 180 χλμ./ώρα! Άλλωστε όποια στιγμή και αν πιέσει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα το σώμα του θα κολλήσει κυριολεκτικά στην πλάτη του καθίσματος.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο καλό θα είναι ο οδηγός να είναι συνετός καθώς η αυτονομία μειώνεται αισθητά αν κινηθεί κανείς στα όρια ωστόσο οι τροχοί των 20 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά ανεβάζουν ακόμα ψηλότερο τον πήχη της πρόσφυσης.

Μέσα στην πόλη ο οδηγός θα απολαύσει την ηρεμία που προσδίδει η ηχομόνωση της καμπίνας αλλά και η μη ύπαρξη θορύβων από κάποιον κινητήρα εσωτερικής καύσης ενώ παράλληλα θα εκτιμήσει ιδιαίτερα την ευελιξία του σουηδικού μοντέλου. Επίσης μέσα στην πόλη δεν υπάρχει και το άγχος της ανεύρεσης φορτιστή καθώς υπάρχει διαθέσιμος σχεδόν παντού.

Εκτός δρόμου η ύπαρξη τετρακίνησης κάνει την κίνηση σε χώμα ή άμμο παιχνιδάκι ωστόσο χρειάζεται προσοχή καθώς το αυτοκίνητο ζυγίζει πάνω από 2 τόνους και βέβαια η λειτουργία της τετρακίνησης μειώνει την αυτονομία…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Ιπποδύναμη

Επιδόσεις

Εγγύηση μπαταρίας

ΚΑΤΑ

Έλλειψη κουρτίνας στην γυάλινη οροφή