Δοκιμάζουμε το Volvo V60 T6 AWD Recharge με 350 ίππους!

Η Volvo παραμένει πιστή στα station wagon αμαξώματα και μάλιστα τα έχει εξελίξει με αποτέλεσμα οι τελευταίες της δημιουργίες να απευθύνονται σε συνειδητοποιημένους καταναλωτές ή χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων που γνωρίζουν καλά τι θέλουν από το αυτοκίνητό τους.

Ωστόσο το νέο Volvo V60 Τ60 Recharge με τους 350 ίππους ταράζει τα νερά της κατηγορίας ρίχνοντας το γάντι στους ανταγωνιστές ενώ ειδικά για τους χρήστες εταιρικών οχημάτων η νέα σουηδική πρόταση εκτός από εκρηκτικές επιδόσεις και άπλετους χώρους υπόσχεται και φοροαπαλλαγές!

Άλλωστε η δύναμη, η πολυτέλεια, η άνεση και η τεχνολογία του σουηδικού μοντέλου είναι εφάμιλλη ή σε μερικά σημεία και καλύτερη από την αντίστοιχη των ανταγωνιστικών μοντέλων που κοστίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ παραπάνω από τις 52.260 ευρώ που κοστίζει το V60 T6 AWD Recharge.

Πέραν του κόστους απόκτησης να αναφέρουμε πως τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι Μηδενικά και κυκλοφορεί ελεύθερα καθημερινά στον Δακτύλιο ωστόσο υπάρχει και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας του δίλιτρου κινητήρα…

Επιβλητική σχεδίαση

Το νέο Volvo V60 αποτελεί πραγματικά μια premium επιλογή που απορρέει από όποια πλευρά και αν κοιτάξει κανείς το αυτοκίνητο. Όλα δείχνουν τόσο μελετημένα και αρμονικά με αποτέλεσμα το σουηδικό μοντέλο να διαθέτει μια άκρως επιβλητική σχεδίαση που σε κάνει να ξεχνάς την station wagon εκδοχή του μοντέλου.

Η σχεδίαση του νέου Volvo V60 χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές, δυναμισμό και κομψότητα ενώ χαρακτηριστικό είναι το μακρύ εμπρός καπό και τα πολύ όμορφα εμπρός φωτιστικά σώματα.

Στο πίσω μέρος, η οροφή τραβιέται μέχρι προς τα πίσω και καταλήγει πάνω στις κάθετες κολώνες, ενώ τα χαρακτηριστικά κάθετα φώτα της Volvo τονίζουν και πάλι το στυλ του αυτοκινήτου, ενώ δεν λείπει και το χρώμιο χαμηλά στον προφυλακτήρα. Το λογότυπο T6 AWD είναι εμφανές θα πρέπει να το προσέχουν ιδιαίτερα οι οδηγοί που κινούνται πίσω από το σουηδικό μοντέλο για αποφυγή… παρεξηγήσεων!

Πολυτέλεια και τεχνολογία

Στην καμπίνα επιβατών του Volvo V60 T6 AWD Recharge κυριαρχεί η πολυτέλεια και η ποιότητα κατασκευής αλλά και η υψηλή αισθητική.

Πιο συγκεκριμένα στο εσωτερικό του V60 υιοθετεί ένα ταμπλό με απλές γραμμές, που δίνει έμφαση στην κεντρική παρουσία της κάθετης οθόνης 9,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων. Η οθόνη αυτή είναι άκρως λειτουργική, εύκολη στη χρήση μέσω της αφής και γρήγορη στο άγγιγμα του δαχτύλου, ενώ στις άκρες τις πλαισιώνεται από τους λειτουργικούς κεντρικούς αεραγωγούς.

Άλλη μια πλήρη ψηφιακή οθόνη πληροφόρησης μεγέθους 12,3 ιντσών βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό, δίνοντάς του πολλές περισσότερες πληροφορίες από ό,τι ένας παραδοσιακός πίνακας οργάνων. Σήμα κατατεθέν ξεχωριστού στυλ και προσοχής στη λεπτομέρεια και σε αυτό το Volvo, αποτελεί και ο μικρός σε μέγεθος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου.

Οι διαθέσιμοι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και στο χώρο αποσκευών θα λέγαμε με βεβαιότητα ότι είναι άπλετοι! Πέντε ενήλικες επιβάτες μπορούν να κάνουν ένα πολύωρο ταξίδι χωρίς να αισθάνονται δυσφορία ενώ οι αποσκευές τους χωράνε σίγουρα στα 529 διαθέσιμα λίτρα χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ.

Μάλιστα, κάτω από το δάπεδο, υπάρχει και ένας έξτρα χώρος για μικροαντικείμενα. Η πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά και φέρει ένα τετραγωνισμένο άνοιγμα με χαμηλό κατώφλι που βολεύει ιδιαίτερα στη φόρτωση.

350 ίπποι!

Το νέο V60 Τ6 AWD Recharge της δοκιμής μας κινούνταν από τον δίλιτρο υπερτροφοδτούμενο κινητήρα απόδοσης 253 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 145 ίππων που στέλνει τη δύναμή του στους πίσω τροχούς. Η συνδυαστική ισχύς είναι 350 ίπποι και όπως και σε όλα τα plug-in υβριδικά, το σύστημα φροντίζει ώστε κατά την εκκίνηση και στις χαμηλές ταχύτητες ο ηλεκτροκινητήρας να κινεί το αυτοκίνητο, μειώνοντας στο ελάχιστο το κόστος χρήσης. Όποτε βέβαια επιθυμεί ο οδηγός πιέζει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα και η αδρεναλίνη ανεβαίνει στα ύψη!

Πάντως η ηλεκτρική αυτονομία της μπαταρίας ανέρχεται σε περίπου 55 χλμ. και αν οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα κίνησης «Ηybrid» τότε η μέση κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται σε μόλις 4,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Βέβαια υπάρχουν ακόμη δύο προγράμματα κίνησης «Pure» και «Power» ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού.

Η κίνηση από τον θερμικό κινητήρα μεταδίδεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων στους μπροστά τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς.

Σουηδική… υπερταχεία!

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των σουηδικών αυτοκινήτων είναι η ποιότητα κύλισης που διαθέτουν όσο και η έμφαση που δίνουν στην οδική ασφάλεια.

Με δεδομένα τα παραπάνω το νέο V60 T6 AWD Recharge αποδείχθηκε πως κινείται στον δρόμο σαν μία… σουηδική υπερταχεία η οποία προσδίδει άνεση, ασφάλεια, ποιότητα αλλά και κορυφαίες επιδόσεις όποτε το επιθυμεί ο οδηγός της.

Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο εμπνέει σιγουριά, με ακλόνητο πάτημα και μεγάλη σταθερότητα στις ευθείες, ουδέτερη συμπεριφορά και πολύ καλή κατευθυντικότητα στις στροφές (χάρη και στην τετρακίνηση).

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το V60 T6 AWD Recharge όταν κινείται στα όρια του Κ.Ο.Κ. ο οδηγός νομίζει ότι κινείται με ταχύτητες χαμηλότερες των 60 χλμ./ώρα ενώ όταν πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα τότε τα χιλιόμετρα αυξάνονται σε εντυπωσιακά γρήγορους ρυθμούς.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το σουηδικό μοντέλο απέδειξε πως κινείται όπως ένα «καθαρόαιμο» τετρακίνητο μοντέλο με επιπλέον την ποιότητα και την άνεση. Η ύπαρξη τετρακίνησης αλλά και των φαρδιών ελαστικών χαμηλού προφίλ προσδίδουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Οι αντιδράσεις του είναι προοδευτικές και απόλυτα προβλέψιμες, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι ανεπαίσθητες και το τιμόνι είναι άμεσο και με πολύ ικανοποιητική αίσθηση, ιδιαίτερα στη σπορ ρύθμιση.

Μέσα στην πόλη το Volvo V60 T6 AWD Recharge καταφέρνει να κρύβει τις διαστάσεις του και αποδείχθηκε ευέλικτο και άνετο παρά το μέγεθός του. Η λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα προσδίδει ησυχία στην καμπίνα και μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης. Η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για άπειρους οδηγούς. Το μόνο που πρέπει να προσέχει ο οδηγός του είναι ο βαθιές λακκούβες που μπορεί να «τραυματίσουν» τα ελαστικά που κοστίζουν αρκετά χρήματα…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Επιδόσεις

Τετρακίνηση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

ΚΑΤΑ

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης