Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 Recharge με 408 ίππους!

Στη Volvo τόλμησαν και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο τους είναι ένα πρακτικό, άνετο, με αξιόλογη αυτονομία και επιδόσεις supercar!

Ναι σωστά διαβάσατε το ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo κυριολεκτικά σε… βυθίζει στην πλάτη του καθίσματος και αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη για όλους τους οδηγούς καθώς η ακαριαία επιτάχυνση φέρνει χαμόγελο χαράς στον οδηγό του και προκαλεί φωνές απόγνωσης μαζί με χαμόγελα στους υπόλοιπους επιβάτες του.

Το XC40 Recharge είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV μοντέλο της Volvo, κινείται ελεύθερα στον Δακτύλιο, δεν έχει Τέλη Κυκλοφορίας αλλά διαθέτει έναν υπερπλήρη εξοπλισμό και το κόστος φόρτισής του είναι εξαιρετικά χαμηλό αν υπάρχει διαθέσιμο wall box φορτιστής στο σπίτι.

Σε διαφορετική περίπτωση η χρέωση των 0,5 ευρώ ανά KW σε κάποιο φορτιστή στο δρόμο συνεπάγεται κόστος πλήρους φόρτισης των 78KW σε περίπου 39 ευρώ για μια αυτονομία της τάξης των 400 χιλιομέτρων αν ο οδηγός μπορέσει να μην πιέζει το πεντάλ του γκαζιπού προς το πάτωμα…

Το νέο Volvo XC40 Recharge Twin διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, Plus και Pure, με τον βασικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας να είναι υπερπλήρης. Η τιμή της έκδοσης Plus έχει καθοριστεί στα 58.020 ευρώ και της Pure στα 61.988 ευρώ, με την τιμή της βασικής να πέφτει μετά την κρατική επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά” στα 52.020 ευρώ.

Επίσης θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo επωφελείται από τη μείωση φορολογίας που αφορά εταιρικά ηλεκτρικά οχήματα ενώ εξαιρείται από τα δημόσια τέλη στάθμευσης για 2 χρόνια. Επιπλέον, το νέο Volvo XC40 Recharge καλύπτεται από πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. εγγύηση, με αυτήν της μπαταρίας να φτάνει τα οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ..

Γνώριμη σχεδίαση

Το ηλεκτρικό Volvo XC40 Recharge σχεδιαστικά διαφέρει ελάχιστα από τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης με την πιο χαρακτηριστική διαφορά να αφορά στην κλειστή μάσκα και την απουσία αεραγωγών. Επίσης ειδικής σχεδίασης είναι και οι τροχοί αλουμινίου.

Επίσης αν κάποιος ανοίξει το εμπρόσθιο καπό θα εκπλαγεί καθώς στον χώρο του κινητήρα υπάρχει ένας επιπλέον αποθηκευτικός χώρος με κάλυμμα και ο ηλεκτροκινητήρας δεν φαίνεται από πουθενά.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα είναι ακριβώς τα ίδια με εκείνα στις εκδόσεις βενζίνης και diesel ενώ λείπουν οι απολήξεις των εξατμίσεων. Τέλος στην πίσω πλαϊνή κολώνα έχει τοποθετηθεί το λογότυπο Recharge ενώ στην πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών υπάρχει το λογότυπο Twin Engine

Hitech εσωτερικό

Η καμπίνα επιβατών παραμένει παρόμοια με εκείνη των εκδόσεων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και αποπνέει μια ευχάριστη αίσθηση μινιμαλιστής πολυτέλειας.

Στο ταμπλό την παράσταση κλέβουν οι 2 ψηφιακές οθόνες. Η μία, 12 ιντσών, παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων και είναι σε μεγάλο βαθμό διαμορφούμενη από τα χειριστήρια στο τιμόνι. Η άλλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό είναι 9 ιντσών, θυμίζει tablet και δείχνει ίδια με αυτή των άλλων XC40. Ωστόσο το λογισμικό, που εξελίχθηκε από τη Google, είναι διαφορετικό.

Τα υλικά που την αποτελούν είναι πολύ καλής ποιότητας μαλακά και σκληρά πλαστικά, με το μεταξύ τους μοντάρισμα να είναι ιδιαίτερα προσεγμένο. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι αρκετές και χρηστικές, ενώ δεν απουσιάζουν και έξυπνες λύσεις όπως ο μικρός αφαιρούμενος κάδος απορριμμάτων στην κονσόλα δαπέδου, εμπρός από τον χώρο του υποβραχιόνιου. Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η εργονομία, με φυσικά πλήκτρα για τις βασικές λειτουργίες του ηχοσυστήματος και την αποθάμβωση των παρμπρίζ.

408 ίπποι

To ηλεκτρικό XC40 διαθέτει 2ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 408 άλογα με 660 Nm ροπής και η Volvo υπόσχεται σχεδόν 420 χλμ. αυτονομίας με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Στην πράξη τα πράγματα, πλησιάζουν την μεγάλη αυτονομία που δίνει η Volvo αν ο οδηγός είναι φρόνιμος! Αλλά όταν έχεις διαθέσιμους 408 ίππους μάλλον η αυτονομία μειώνεται αλλά όχι και σε τραγικό σημείο καθώς τα 350 χιλιόμετρα με εξαιρετικά επίπονη για την μπαταρία οδήγηση μάλλον είναι δεδομένα.

Άλλωστε οι εκρηκτικές επιδόσεις με μόλις 4,9 δευτερόλεπτα για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. και η τελική των 180 χλμ./ώρα για ηλεκτρικό μοντέλο SUV μάλλον δεν υπάρχουν…

Σουηδικός πύραυλος

Το ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo δεν διαθέτει μπουτόν εκκίνησης ή απενεργοποίησης του κινητήρα και η επιλογή D στο κιβώτιο μιας σχέσης είναι αρκετή για να εκκινήσει το XC40 Recharge. Ένας αισθητήρας στην βάση του καθίσματος οδηγού αναγνωρίζει την παρουσία του και έτσι τα μοτέρ είναι σε ετοιμότητα.

Με 408 ίππους και 660 Nm από το… μηδέν, το «μπαμ» των επιταχύνσεων είναι σοκαριστικό, αν πιέσεις το πεντάλ του «γκαζιού» στο πάτωμα.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του XC40 Recharge ελέγχεται από μία πολύ ισχυρή υπολογιστική μονάδα που καθορίζει τα πάντα. Κατά βάση, λειτουργεί ως προσθιοκίνητο και η εμπλοκή του πίσω ηλεκτροκινητήρα γίνεται αστραπιαία ανάλογα με τις συνθήκες και τις απαιτήσεις, χωρίς να γίνει κάτι αντιληπτό από τον οδηγό.

Στο δρόμο, αυτό που αρχικά σου κάνει εντύπωση είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης του ηλεκτρικού μοντέλου ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που φτάνουν στο επιτρεπτό όριο των 180 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το Volvo XC40 Recharge δεν κρύβει τα κιλά του ωστόσο η σφικτή ανάρτηση τα διαχειρίζεται με απόλυτη επιτυχία.

Μέσα στην πόλη η λειτουργία της ανάρτησης αντιμετωπίζει με άνεση τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Τώρα η ουδέτερη συμπεριφορά του ηλεκτρικού μοντέλου διατηρείται από την τετρακίνηση αλλά και τα εξαιρετικά φρένα.

Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Volvo XC40 δεν διαπρέπει μόνο στην άσφαλτο, αλλά διαθέτει και λειτουργία Off Road. Πρόκειται για ένα σύστημα με προσαρμοζόμενη λειτουργία χαμηλής ταχύτητας που αυξάνει την πρόσφυση όταν οδηγείτε σε ένα πιο δύσκολο τερέν με μειωμένη πρόσφυση ή σε απότομες κατηφόρες

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Δύναμη

Μπαταρία

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Τιμή