Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 T3 με 163 ίππους!

To Volvo XC40 αποτελεί την πιο πρόσφατη πρόταση της σουηδικής εταιρείας στα SUV μοντέλα και μάλιστα θα λέγαμε ότι είναι και το πρώτο μοντέλο που έχει προσελκύσει νέους ανθρώπους στην συγκεκριμένη κατηγορία οι οποίοι δελεάζονται πρωτίστως από την κορυφαία τεχνολογία του αλλά και την ασφάλειά του.

Η έκδοση Τ3 του Volvo XC40 καταφέρνει να εντυπωσιάσει ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές καθώς πέραν της κορυφαίας σχεδίασης, ποιότητας και τεχνολογίας που διαθέτει κατάφερε με έναν μικρό σε χωρητικότητα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα να συνδυάσει την δύναμη με την οικονομία.

Μάλιστα το Volvo XC40 T3 με τον βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου και απόδοσης 163 ίππων προσδίδει και δύναμη και οικονομία ενώ το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Geartronic, ανανεώνει το εισαγωγικό SUV μοντέλο της εταιρείας και ενισχύει την εικόνα της στην κατηγορία.

Το κόστος λοιπόν για την κορυφαία έκδοση του XC40 με τον μικρό υπερτροφορούμενο βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 163 ίππους ανέρχεται σε περίπου 34.400 ευρώ, τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε 276 ευρώ και διαθέτει πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία.

Ένα μικρό XC90 ή XC60

To νέο σουηδικό μοντέλο που είχε ψηφιστεί και Αυτοκίνητο της Χρονιάς δεν κρύβει την συγγένειά του με τα υπόλοιπα μοντέλα της Volvo καθώς η σχεδίασή του μοιάζει τόσο στο κορυφαίο XC90 όσο και στο XC60.

Με μήκος κάτω από τα 4,5 μέτρα, πλάτος, 1,65 μ., ύψος 1,65 και 21 εκατοστά απόσταση από το έδαφος το Volvo XC40 έρχεται να προκαλέσει «ταραχή» στα γερμανικά μοντέλα της Mercedes και της BMW καθώς πέραν του βαρυσήμαντου τίτλου φέρει πολύ καλύτερη τεχνολογία και ισχυρότερους κινητήρες και όλα τα παραπάνω σε τιμή χαμηλότερη από εκείνη που διατίθενται τα γερμανικά μοντέλα.

Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας η σχεδίαση του XC40 μαγνήτιζε τα βλέμματα των περαστικών είτε κινούνταν είτε ήταν παρκαρισμένο. Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που προσδίδουν έναν δυναμισμό ενώ οι τονισμένες ακμές σε όλο το αυτοκίνητο εμπνέουν μια ιδιαιτερότητα.

Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα ο μεγάλος προφυλακτήρας αλλά και δεν υπάρχουν οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων που θα έδιναν έναν περισσότερο σπορ τόνο στο σοβαρό XC40.

Από το πλάι ξεχωρίζουν οι μεγάλες ζάντες με τα ελαστικά που διαθέτουν υψηλό προφίλ οπότε προσδίδουν πολύ καλύτερη ποιότητα κύλισης και ενδείκνυται και για κίνηση σε χωματόδρομους ή πιο δύσβατους δρόμους.

Hitech και πολυτελές εσωτερικό

Στο εσωτερικό του XC40 ο οδηγός και οι επιβάτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια υψηλή δόση τεχνολογίας που συναντά κανείς και στα άλλα δύο κορυφαία SUV της Volvo.

Φυσικά όπως και στα άλλα δύο μοντέλα έτσι και στο XC40 σημείο αναφοράς αποτελεί η έγχρωμη οθόνη 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό η οποία είναι σαν Tablet αλλά και ο τεράστιος και ψηφιακό πίνακας οργάνων που έχει μπροστά του ο οδηγός.

Ο χειρισμός τόσο της κεντρικής οθόνης όσο και των ενδείξεων μεταξύ των οργάνων είναι εύκολο και φιλικός προς τον χρήστη ενώ η κεντρική οθόνη λειτουργεί σαν iPad ή smart phone κάνοντάς παιχνιδάκι τον χειρισμό της.

Στα παραπάνω προσθέστε και χρήσιμα applications, όπως το Spotify, καθώς και τη συμβατότητα με Android Auto και CarPlay, και έχετε το πιο hitech εσωτερικό αυτοκινήτου που έχετε βρεθεί ποτέ με αυτό το κόστος απόκτησης.

Βέβαια πέραν της τεχνολογίας ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου και ειδικότερα της καμπίνας επιβατών με πολύ μαλακά υλικά να έχουν χρησιμοποιηθεί στο πάνω μέρος του ταμπλό ενώ επίσης ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στους χώρους για μικροαντικείμενα.

Τα καθίσματα του οδηγού και συνοδηγού διέθεταν ηλεκτρικές ρυθμίσεις και αποδείχθηκαν άνετα και με καλή πλευρική στήριξη ενώ επίσης εξαιρετική ήταν και η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 460 λίτρα και κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικός.

163 ίπποι

Το Volvo XC40 της δοκιμής μας κινούνταν από το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 163 ίππων ο οποίος διακρίνεται για την δύναμή του και την ζωντάνια του αλλά και την οικονομία του αν ο οδηγός του είναι εγκρατής.

Με 265 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.850 έως τις 3.850 στροφές ανά λεπτό, η προηγμένη τεχνολογικά μονάδα καθιστά απολαυστική την οδήγηση του XC40 σε όλες τις συνθήκες. Η κίνηση μεταφέρεται στο εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με 8 σχέσεις το οποίο διαθέτει σωστή κλιμάκωση αλλά και αίσθηση αλλά και χειροκίνητη λειτουργία.

Εκείνο όμως που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι ο ανεπαίσθητος ήχος που παράγει ο κινητήρας καθώς όλοι γνωρίζουν ότι τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα παράγουν περισσότερο θόρυβο από τα τετρακύλινδρα. Στην περίπτωση του Volvo XC40 T3 θα λέγαμε ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο και πραγματικά είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι το αυτοκίνητο κινείται από 3κύλινδρο κινητήρα.

Επίσης ο κινητήρας Τ3 ταιριάζει απόλυτα με το νεανικό χαρακτήρα του νέου XC40, παρέχοντας στον οδηγό άμεση απόκριση από πολύ χαμηλές στροφές, χάρη στην εξαιρετική καμπύλη της ροπής του.

Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 7,5 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αλλά με… άτακτη οδήγηση. Ο κατασκευαστής ως μέση κατανάλωση δίνει 6,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα πάντως.

Σουηδική ασφάλεια

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Volvo XC40 αποδείχθηκε «τρένο» καθώς κινήθηκε με απόλυτη άνεση ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου είχε ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα και έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σε περίπτωση πάντως που οδηγός κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε η αυτονομία κίνησης «εκτοξεύεται»!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές τα ελαστικά προσδίδουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ αν το παρακάνει ο οδηγός τότε αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και επαναφέρουν το αυτοκίνητο στον σωστό δρόμο.

Επίσης το Volvo XC40 αφήνει θετική εντύπωση σε οδηγό και επιβάτες. Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η λειτουργία της ανάρτησης, γιατί απορροφά πολύ καλά τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων χωρίς να χαρακτηρίζεται μαλακή, και στη συνέχεια το δεύτερο είναι η απουσία των αεροδυναμικών θορύβων. Θα λέγαμε πως το μόνο που περνάει στην καμπίνα είναι ο θόρυβος από τα λάστιχα (σ.σ. σε υψηλές ταχύτητες) και τον κινητήρα, όταν όμως αυτός δουλεύει πάνω από τις 3.500 σ.α.λ.

Μέσα στην πόλη το XC40 όπως προαναφέραμε μαγνητίζει τα βλέμματα και αποτελεί ένα μοντέλο για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν χωρίς να έχουν ξοδέψει μια περιουσία για να το αποκτήσουν.

Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι ωστόσο ο οδηγός έχει περιορισμένη ορατότητα από το πλαϊνό μέρος πίσω εξαιτίας της μεγάλης κολώνας.

Τέλος θα ήταν λάθος μας να μην αναφερθούμε στην πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει το σουηδικό μοντέλο όπως το αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, adaptive cruise control, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ειδοποίησης όταν όχημα κινείται σε τυφλή γωνία κτλ, ημιαυτόνομη οδήγηση, αυτόματο παρκάρισμα και ξεπαρκάρισμα που αναβαθμίζουν την αίσθηση ασφάλειας και άνεσης του αυτοκινήτου.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Τεχνολογίες αιχμής

Κινητήρας

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Ορατότητα πίσω