H Volvo με το XC40 κατάφερε να προσελκύσει πολλούς νέους πελάτες στη σουηδική μάρκα κερδίζοντας μάλιστα και πάρα πολλές διακρίσεις για την πρωτοποριακή του σχεδίαση.
Τώρα το Volvo XC40 Τ5 Twin Engine έρχεται να δελεάσει τους καταναλωτές που αναζητούν ένα οικολογικό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους εντός των πόλεων που προσδίδει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης ενώ όταν φεύγει εκτός των ορίων της πόλης δεν διστάζει να κινηθεί πολύ γρήγορα με απόλυτη άνεση και ασφάλεια.
Παράλληλα η έκδοση Τ5 Twin Engine που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε αναμένεται να προσελκύσει και αρκετά στελέχη επιχειρήσεων που κινούνται με κάποιο εταιρικό όχημα καθώς αν επιλέξουν το σουηδικό μοντέλο δεν θα επιβαρυνθούν από επιπλέον φόρους δηλαδή δεν θα πληρώσουν ούτε ένα ευρώ για το εταιρικό τους όχημα στην Εφορία!
Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός ότι το Volvo XC40 T5 Twin Engine είναι διαθέσιμο από 49.178 ευρώ στην βασική έκδοση Ιnscription Expression, με τη λιανική τιμή προ φόρων να μην ξεπερνάει τα 40.000 ευρώ και σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες των 50 γρ./χλμ εκπομπές CO2, απαλλάσσει τους εταιρικούς χρήστες από τη φορολόγηση.
Βέβαια τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά εξαιτίας των πολύ χαμηλών εκπομπών CO2.
Ένα μικρό XC90 ή XC60
To νέο σουηδικό μοντέλο που είχε ψηφιστεί και Αυτοκίνητο της Χρονιάς δεν κρύβει την συγγένειά του με τα υπόλοιπα μοντέλα της Volvo καθώς η σχεδίασή του μοιάζει τόσο στο κορυφαίο XC90 όσο και στο XC60.
Με μήκος κάτω από τα 4,5 μέτρα, πλάτος, 1,65 μ., ύψος 1,65 και 21 εκατοστά απόσταση από το έδαφος το Volvo XC40 έρχεται να προκαλέσει «ταραχή» στα γερμανικά μοντέλα της Mercedes και της BMW καθώς πέραν του βαρυσήμαντου τίτλου φέρει πολύ καλύτερη τεχνολογία και ισχυρότερους κινητήρες και όλα τα παραπάνω σε τιμή χαμηλότερη από εκείνη που διατίθενται τα γερμανικά μοντέλα.
Κατά την διάρκεια της δοκιμής μας η σχεδίαση του XC40 T5 Twin Engine μαγνήτιζε τα βλέμματα των περαστικών είτε κινούνταν είτε ήταν παρκαρισμένο. Στο εμπρόσθιο μέρος ξεχωρίζει η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που προσδίδουν έναν δυναμισμό ενώ οι τονισμένες ακμές σε όλο το αυτοκίνητο εμπνέουν μια ιδιαιτερότητα.
Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα ο μεγάλος προφυλακτήρας αλλά και δεν υπάρχουν οι δύο απολήξεις των εξατμίσεων που θα έδιναν έναν περισσότερο σπορ τόνο στο σοβαρό XC40.
Από το πλάι ξεχωρίζουν οι μεγάλες ζάντες με τα ελαστικά που διαθέτουν υψηλό προφίλ οπότε προσδίδουν πολύ καλύτερη ποιότητα κύλισης και ενδείκνυται και για κίνηση σε χωματόδρομους ή πιο δύσβατους δρόμους.
Επίσης στο εμπρόσθιο φτερό έχει τοποθετηθεί και η υποδοχή της φόρτισης της μπαταρίας που θυμίζει το κλασικό πορτάκι ανεφοδιασμού καυσίμων αλλά στο εμπρόσθιο μέρος…
Πάντως οι διαφορές με τα υπόλοιπα μοντέλα είναι ελάχιστες καθώς η τοποθέτηση μπαταριών στο πάτωμα δεν επέβαλε αλλαγές ούτε στους διαθέσιμους χώρους που έχουν παραμείνει σχεδόν αμετάβλητοι αλλά έχει προσθέσει κάποια επιπλέον κιλά στο αυτοκίνητο.
Hitech και πολυτελές εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Volvo XC40 T5 Twin Engine ο οδηγός και οι επιβάτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια υψηλή δόση τεχνολογίας που συναντά κανείς και στα άλλα δύο κορυφαία SUV της Volvo.
Φυσικά όπως και στα άλλα δύο μοντέλα έτσι και στο Volvo XC40 T5 Twin Engine σημείο αναφοράς αποτελεί η έγχρωμη οθόνη 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό η οποία είναι σαν Tablet αλλά και ο τεράστιος και ψηφιακό πίνακας οργάνων που έχει μπροστά του ο οδηγός.
Ο χειρισμός τόσο της κεντρικής οθόνης όσο και των ενδείξεων μεταξύ των οργάνων είναι εύκολο και φιλικός προς τον χρήστη ενώ η κεντρική οθόνη λειτουργεί σαν iPad ή smart phone κάνοντάς παιχνιδάκι τον χειρισμό της.
Στα παραπάνω προσθέστε και χρήσιμα applications, όπως το Spotify, καθώς και τη συμβατότητα με Android Auto και CarPlay, και έχετε το πιο hitech εσωτερικό αυτοκινήτου που έχετε βρεθεί ποτέ με αυτό το κόστος απόκτησης.
Βέβαια πέραν της τεχνολογίας ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου και ειδικότερα της καμπίνας επιβατών με πολύ μαλακά υλικά να έχουν χρησιμοποιηθεί στο πάνω μέρος του ταμπλό ενώ επίσης ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στους χώρους για μικροαντικείμενα.
Τα καθίσματα του οδηγού και συνοδηγού διέθεταν ηλεκτρικές ρυθμίσεις και αποδείχθηκαν άνετα και με καλή πλευρική στήριξη ενώ επίσης εξαιρετική ήταν και η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται στα 460 λίτρα και κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικός.
262 ίπποι
Κάτω από το καπό του Volvo XC40 T5 Twin Engine της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 180 ίππους αλλά και ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 82 ίππων ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία λιθίου 10,7 kWh. Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήριων συνόλων ανέρχεται σε 262 ίππους και 445 Nm ροπής!
Τα κινητήρια σύνολα λειτουργούν ξεχωριστά ή συνδυαστικά ανάλογα με το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο οδηγός.
Στο «Pure mode», οι μετακινήσεις γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με την ηλεκτρική αυτονομία να φτάνει τα 46 χλμ. από μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Στο «Hybrid mode» τα δύο μοτέρ συνδυάζονται για να πετύχουν την ιδανική σχέση απόδοσης – κατανάλωσης, ενώ στο «Power mode» χρησιμοποιείται η μέγιστη ισχύς και από τους δύο κινητήρες.
Εκείνο όμως που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι ο ανεπαίσθητος ήχος που παράγει ο βενζινοκινητήρας καθώς όλοι γνωρίζουν ότι τα τρικύλινδρα μηχανικά σύνολα παράγουν περισσότερο θόρυβο από τα τετρακύλινδρα. Στην περίπτωση του Volvo XC40 T5 Twin Engine θα λέγαμε ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο και πραγματικά είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι το αυτοκίνητο κινείται από 3κύλινδρο κινητήρα.
Επίσης ο κινητήρας ταιριάζει απόλυτα με το νεανικό χαρακτήρα του νέου XC40, παρέχοντας στον οδηγό άμεση απόκριση από πολύ χαμηλές στροφές, χάρη στην εξαιρετική καμπύλη της ροπής του.
Η μέση κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 5,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αλλά με… άτακτη οδήγηση ενώ αν οδηγεί κάποιος συνετά και χρησιμοποιεί σωστά τον ηλεκτροκινητήρα η κατανάλωση μειώνεται σε κάτω από 4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Σουηδική ασφάλεια
Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Volvo XC40 T5 Twin Engine αποδείχθηκε «τρένο» καθώς κινήθηκε με απόλυτη άνεση ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου είχε ξεπεράσει τα 180 χλμ./ώρα και έπνεαν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Σε περίπτωση πάντως που οδηγός κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε η αυτονομία κίνησης «εκτοξεύεται»!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές τα ελαστικά προσδίδουν πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ αν το παρακάνει ο οδηγός τότε αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα και επαναφέρουν το αυτοκίνητο στον σωστό δρόμο.
Επίσης το Volvo XC40 T5 Twin Engine αφήνει θετική εντύπωση σε οδηγό και επιβάτες. Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι η λειτουργία της ανάρτησης, γιατί απορροφά πολύ καλά τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων χωρίς να χαρακτηρίζεται μαλακή, και στη συνέχεια το δεύτερο είναι η απουσία των αεροδυναμικών θορύβων. Θα λέγαμε πως το μόνο που περνάει στην καμπίνα είναι ο θόρυβος από τα λάστιχα (σ.σ. σε υψηλές ταχύτητες) και τον κινητήρα, όταν όμως αυτός δουλεύει πάνω από τις 3.500 σ.α.λ.
Μέσα στην πόλη το Volvo XC40 T5 Twin Engine όπως προαναφέραμε μαγνητίζει τα βλέμματα και αποτελεί ένα μοντέλο για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν και αν το έχουν αποκτήσει ως εταιρικό όχημα δεν θα έχουν απολύτως καμία φορολογική επιβάρυνση.
Παράλληλα η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι ωστόσο ο οδηγός έχει περιορισμένη ορατότητα από το πλαϊνό μέρος πίσω εξαιτίας της μεγάλης κολώνας.
Τέλος η σωστή χρήση του ηλεκτροκινητήρα θα μειώσει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης του Volvo XC40 T5 Twin Engine καθώς ο οδηγός του θα επισκεφθεί κάποιο πρατήριο υγρών καυσίμων μετά από πολύ καιρό…
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
Τεχνολογίες αιχμής
Κινητήρας
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Ορατότητα πίσω