Δοκιμάζουμε το VW Golf eTSi DSG με 110 ίππους!

Όταν η VW αποφασίζει να αλλάξει το best seller μοντέλο της η αγορά αναμένει με αγωνία τον αντικαταστάτη του Golf. H 8η γενιά του απόλυτου ευρωπαϊκού best seller λανσαρίστηκε πρόσφατα και πραγματικά είναι ότι καλύτερο έχει παρουσιάσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια.

Το VW Golf παρουσιάστηκε πιο ολοκληρωμένο από ποτέ διαθέτοντας κορυφαίο κινητήρα και υψηλή τεχνολογία που σίγουρα ζηλεύουν όλοι οι ανταγωνιστές του και αναζητεί τη δική του θέση στον πίνακα των πωλήσεων.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε υβριδική τεχνολογία mild hybrid και κινούνταν από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου με σύστημα mild hybrid απόδοσης 110 ίππων ο οποίος διακρίνονταν για την αμεσότητά του αλλά και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης.

Το κόστος απόκτησής του νέου Golf με υβριδική τεχνολογία κυμαίνεται σε 24.300 ευρώ ωστόσο τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας, η ελεύθερη είσοδος καθημερινά στο Δακτύλιο αλλά και η υψηλή μεταπωλητική αξία «χρυσώνουν» το χάπι του κόστους απόκτησης…

Άγρια εμφάνιση

Η σχεδίαση του νέου VW Golf διατηρεί όλα εκείνα τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου ωστόσο τα νέα φωτιστικά σώματα στο εμπρόσθιο μέρος με την μάσκα και τον προφυλακτήρα δημιουργούν ένα «άγριο» σύνολο που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι νέοι ή όσοι αισθάνονται νέοι…

Παράλληλα χαρακτηριστικά είναι τα δύο έντονα νεύρα στο εμπρόσθιο καπό με την καμπύλη. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα θα λέγαμε ότι παραπέμπουν στο Tiguan αλλά ταιριάζουν απόλυτα με το υπόλοιπο αμάξωμα ενώ επίσης ξεχωρίζει το λογότυπο eTSi που είναι τοποθετημένο στο κάτω μέρος της πόρτας του πορτ μπαγκάζ το οποίο υποδηλώνει την ύπαρξη υβριδικού συστήματος.

Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, το μήκος έχει αυξηθεί στα 4.284 χλστ. (από 4.258), το πλάτος στα 1.789 χλστ. (από 1.790), ενώ το ύψος έχει μειωθεί στα 1.496 χλστ. (από 1.492). Το τελευταίο στοιχείο σε συνδυασμό με τη μείωση της μετωπικής επιφάνειας και την αεροδυναμική βελτίωση πολλών περιφερειακών στοιχείων έχουν επιφέρει θετικά αποτελέσματα στον συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίος βρίσκεται πλέον μόνο στο cd: 0,275. Για την περίσταση οι Γερμανοί χρησιμοποιούν και την πλατφόρμα MQB με αναβαθμίσεις στα σημεία και αύξηση του μεταξονίου στα 2.636 χλστ. (από 2.620).

Hitech εσωτερικό

Μόλις ο οδηγός ανοίξει την πόρτα και εισέλθει στην καμπίνα επιβατών αμέσως αντιλαμβάνεται ότι το νέο VW Golf αποτελεί ένα μοναδικό αυτοκίνητο που διαθέτει υψηλή δόση τεχνολογίας. Άλλωστε η έλλειψη διακοπτών και μπουτόν επιβεβαιώνει το γεγονός ότι το νέο γερμανικό μοντέλο οδηγεί τις εξελίξεις στην συγκεκριμένη κατηγορία…

Σίγουρα θα χρειαστεί λίγος χρόνος κανείς για να προσαρμοστεί αλλά θα αντιληφθεί ότι άλλα ελέγχονται από το κεντρικό μόνιτορ ενώ όλοι οι επιβάτες θα εντυπωσιαστούν από τις μεγάλες οθόνες, εμπρός από τον οδηγό και στο κέντρο του ταμπλό.

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα, η VW φαίνεται ότι αποφάσισε να ανεβάσει πολύ το επίπεδο καθώς έχουν χρησιμοποιηθεί πολλά μαλακά υλικά ενώ αντίθετα τα σκληρά πλαστικά είναι ελάχιστα…

Το Innovision Cockpit, όπως το ονομάζουν οι Γερμανοί, προσφέρει πίνακα οργάνων με ψηφιακές ενδείξεις 10 ιντσών και σύστημα infotainment με οθόνη 8,25 ιντσών. Πόντους στη συνολική εικόνα προσθέτει ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, τύπου joystick, που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Touareg. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες ενεργητικής ασφάλειας, ενώ τα We Connect και We Connect Plus προσφέρουν streaming μουσικής και εικόνας, internet radio και άλλες διαδικτυακές λειτουργίες. Επίσης, με το «We Upgrade» πολλές λειτουργίες και χαρακτηριστικά θα μπορούν να αγοραστούν από το ιδιοκτήτη οποιαδήποτε στιγμή μετά την αγορά.

Σε επίπεδο χώρων, το γερμανικό μοντέλο δεν παρουσιάζει αξιόλογες διαφορές συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, προσφέροντας ένα άνετο εσωτερικό, ενώ ο χώρος αποσκευών παραμένει και πάλι στα 380 λίτρα.

110 ίπποι

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούνταν από το γνωστό υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1  λίτρου με 110 ίππους και 180 Nm ροπής το οποίο συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό 48 V και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, το οποίο ελέγχεται πλήρως ηλεκτρονικά (shift by wire).

Στην πράξη το μηχανικό σύνολο είναι απολύτως πολιτισμένο και κρύβει καλά την ύπαρξη μόλις 3 κυλίνδρων καθώς ο θόρυβος που παράγεται είναι ανεπαίσθητος.

Η εμπλοκή του mild hybrid κυκλώματος είναι εμφανής στην έξτρα δύναμη που δίνει, ειδικά σε χαμηλές στροφές, όπου σε συνδυασμό με το κιβώτιο δεν αφήνουν την υπάρχουσα υστέρηση να γίνει ιδιαίτερα αντιληπτή. Παράλληλα είναι υπεύθυνο για την ενέργεια που χρειάζεται, όταν το Golf μπαίνει σε λειτουργία coasting, σβήνοντας τον κινητήρα (το οποίο γίνεται με την παραμικρή ευκαιρία), πάντα προς όφελος της κατανάλωσης. Η επαναφορά του μοτέρ θα γίνει δύσκολα αντιληπτή με το start/stop να παίρνει εξαιρετικό βαθμό.

Κορυφαία είναι επίσης η αίσθηση αλλά και η λειτουργία του αυτόματου κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Εστιασμένο προς την οικονομία, γρήγορα και ομαλά σου τοποθετεί τη σχέση που θες για να εκμεταλλευτείς το αποθέματα ροπής των μεσαίων στροφών, ενώ το ίδιο γρήγορα απεμπλέκεται όταν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι. Αν θέλετε περισσότερη ζωηράδα πάντως, υπάρχει και η θέση «S» του κιβωτίου ή τα paddles στο τιμόνι.

Βέβαια όλα τα παραπάνω έχουν θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας το VW Golf χρειάστηκε περίπου 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ. μέσα στην πόλη και περίπου 5 λίτρα στο εθνικό οδικό δίκτυο.

Γερμανική ποιότητα κύλισης

Ένα από τα νέα στοιχεία που προσδίδει το νέο VW Golf είναι η κορυφαία ποιότητα κύλισης η οποία πραγματικά έχει ανεβάσει το επίπεδο στην κατηγορία που ανήκει το γερμανικό μοντέλο και έχει προβληματίσει τους ανταγωνιστές του.

Το νέο Golf προσδίδει μια απίστευτη ησυχία στην καμπίνα επιβατών και η ποιότητα κύλισης παραπέμπει σε πολύ μεγαλύτερα μοντέλα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το νέο VW Golf κινείται με απίστευτη σβελτάδα και ασφάλεια ενώ αν ο οδηγός τηρήσει τα όρια του ΚΟΚ τότε η μέση κατανάλωση μειώνεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα της τάξης των 5 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αν πάλι ο οδηγός θέλει να κινηθεί πιο γρήγορα το Golf παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες άνω των 190 χλμ./ώρα!

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το VW Golf eTSi απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης ενώ η ύπαρξη paddles πίσω από την κολώνα του τιμονιού είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τον οδηγό όταν επιλέξει να κινηθεί λίγο πιο γρήγορα. Ωστόσο στις υψηλές στροφές ο κινητήρας δείχνει την «αδυναμία» του σε σχέση με το άλλο μηχανικό σύνολο του 1,5 λίτρου

Μέσα στην πόλη το νέο Golf μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται παρκαρισμένο ενώ η ανάρτηση φιλτράρει στο μέγιστο βαθμό τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος διατηρώντας την ησυχία στην καμπίνα επιβατών.

Το αυτόματο κιβώτιο αποδείχθηκε σύμμαχος του οδηγού στα μποτιλιαρίσματα ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

Μεταπωλητική αξία

ΚΑΤΑ

Τιμή