Η VW με την παρουσίαση του νέου ID. Buzz επέστρεψε και επίσημα στην κατηγορία των οχημάτων MPV ή τύπου van με ένα πραγματικά εντυπωσιακό μοντέλο που μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών είτε κινείται είτε είναι σταθμευμένο.
Με ευρύχωρη καμπίνα και άφθονα στοιχεία χρηστικότητας, το πρώτο εξηλεκτρισμένο monovolume της εταιρείας φαίνεται πως υπηρετεί πλήρως τον όρο του τουρισμό στην αυτοκίνηση.
Το ID. Buzz συνδέεται με το θρυλικό «Bulli» της Volkswagen της δεκαετίας του ‘60 και του ‘70 ωστόσο θα λέγαμε ότι πρόκειται για την ηλεκτρική του hi-tech προσέγγιση η οποία βέβαια και κοστίζει πολύ περισσότερα χρήματα καθώς η τιμή εκκίνησης προσδιορίζεται στις 66.500 ευρώ η οποία μειώνεται κατά 8.000 ευρώ εξαιτίας του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2.
Μοναδικά χαρακτηριστικά
Η κατηγορία των μοντέλων MPV (Multi Purpose Vehicle) έχασε το εμπορικό της έρεισμα με την επικράτηση των κάθε λογής SUVs. Με το πρόσχημα του εξηλεκτρισμού, η Volkswagen έριξε και πάλι τα δίχτυα της στην κατηγορία μοντέλων ενός όγκου, παρουσιάζοντας το πρώτο ηλεκτρικό Van στην γκάμα της. Άλλωστε και το σημερινό μοντέλο, όπως και ο πρόγονός του, δημιουργήθηκαν με σκοπό τη μεταφορά επιβατών ή εμπορευμάτων. Μοναδικά κοινά σημεία στα μοντέλα του τότε και του τώρα, το τεράστιο λογότυπο της VW στο εμπρός μέρος, ο τοποθετημένος στο πίσω μέρος κινητήρας και η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς.
Πρόσοψη με ιδιαίτερο χαρακτήρα, μακρύ και φαρδύ σασί, τροχοί στα άκρα του αμαξώματος, ανοιγόμενες πλαϊνές πόρτες, φώτα τεχνολογίας «IQ.LIGHT – LED matrix»! Όλα συγκεντρωμένα σε ένα πληθωρικό μοτίβο αυτοκινήτου ενός όγκου, με αμάξωμα μήκους 4,7 μ., πλάτους και ύψους 2 μέτρων και με καμπίνα, πραγματικό leaving room!
Μοναδικό εσωτερικό
Μοναδικός σχεδιασμός, υψηλή δόση τεχνολογίας και… άνεση χαρακτηρίζουν το εσωτερικό του ID. Buzz. Το ταμπλό παραπέμπει κατ’ ευθείαν σε αυτό των υπολοίπων μοντέλων της οικογένειας ID με ότι αυτό συνεπάγεται σε χρήση σκληρών πλαστικών, αλλά και εργονομίας.
Ο λιτός ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 5 ιντσών υπάρχει και εδώ και μετακινείται πάνω-κάτω μαζί με το τιμόνι, όπως και ο μοχλοδιακόπτης για την επιλογή κίνησης εμπρός ή πίσω που έχει τοποθετηθεί εκεί που βρίσκεται το χειριστήριο για τους καθαριστήρες στα κλασικά αυτοκίνητα.
Ο οδηγός και συνοδηγός σίγουρα θα νιώσουν «κυρίαρχοι» του δρόμου αφού οι θέσεις οδήγησης βρίσκονται 87 εκατοστά από το έδαφος και έχουν κυριολεκτικά τεράστιο οπτικό πεδίο. Ωστόσο θα λέγαμε ότι λείπει μια χειρολαβή η οποία θα βοηθούσε στο… ανέβασμα στη θέση οδήγησης.
Οι επιβάτες θα εντυπωσιαστούν με τις πολλές θήκες εναπόθεσης μικροαντικειμένων ενώ μεταξύ των δύο εμπρόσθιων καθισμάτων υπάρχει ακόμα κι ένα αφαιρούμενο κουτί.
Η ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών κατά το πλείστον εξυπηρετείται από σκληρά πλαστικά τα οποία έχουν πολύ καλή εμφάνιση αλλά όχι και υφή.
Επίσης ηχηρή κάνουν την απουσία τους η έλλειψη ανοιγόμενων παραθύρων για τους πίσω επιβάτες όπως επίσης και η απουσία αεραγωγών εξαερισμού στο πίσω μέρος της καμπίνας επιβατών. Ωστόσο οι ρυθμιζόμενες πίσω θέσεις για την κλίση της πλάτης και για της κίνησης των εδράνων μπρος-πίσω σε ράγες μήκους 15 εκατοστών τις μετατρέπουν σε άνετες πολυθρόνες σαλονιού!
Τέλος, ο ευμεγέθης χώρος αποσκευών των πάνω από 1.000 λίτρων έχει και όγκο και βάθος πέραν της προσφερόμενης χωρητικότητας.
204 ίπποι
Το ID. Buzz έχει πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα, αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης, καθώς και μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh. Με 204 ίππους και 310 Nm η επιτάχυνση είναι άμεση, αλλά το βάρος 2,5 τόνων του αμαξώματος είναι εμφανές. Όλα φυσικά εξελίσσονται… αθόρυβα ακόμα και στα 145 χλμ./ώρα, όπου ο ηλεκτρονικός κόφτης περιορίζει την τελική ταχύτητα για να συγκρατηθεί η πτώση της αυτονομίας η οποία στον αυτοκινητόδρομο προσδιορίζεται σε περίπου 300 χλμ. ενώ στην πόλη αυξάνεται σε 400 χλμ. Οπότε η μέση αυτονομία υπολογίζεται σε περίπου 350 χλμ.
Οι μπαταρίες του ID. Buzz μπορούν να συνδεθούν σε φορτιστές AC ισχύος 11 kW (0-100% σε 7,5 ώρες), αλλά και σε DC σταθμούς ταχείας φόρτισης έως και 170 kW, όπου σε περίπου 30 λεπτά οι μπαταρίες πηγαίνουν από το 5 στο 80%.
Άνεση και στιλ
Το ηλεκτρικό ID. Buzz αποτελεί ένα μοναδικό αυτοκίνητο που κινείται αθόρυβα δημιουργώντας μια χαλαρή διάθεση στους επιβάτες του. Άλλωστε η απουσία θορύβων από τον κινητήρα και της μετάδοση να εξασφαλίζουν ένα κορυφαίο σε ποιότητα κύλισης περιβάλλον που αγγίζει τα όρια της λιμουζίνας. Ωστόσο στο εθνικό οδικό δίκτυο δημιουργούνται κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι τα οποία όμως δεν φθάνουν σε ενοχλητικά επίπεδα, καθώς η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 145 χλμ/ώρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με στροφές η μικρή υποστροφή είναι απόλυτα ελεγχόμενη και το αυτοκίνητο με τη δύναμη που διαθέτει επανέρχεται πολύ εύκολα στην ουδετερότητα κάτω από οριακή πίεση. Βέβαια για παν ενδεχόμενο υπάρχουν και τα δεκάδες ηλεκτρονικά συστήματα που σε επαναφέρουν στην τάξη.
Μέσα στην πόλη το ID. Buzz κινείται με απίστευτη ευκολία για τον όγκο και τις διαστάσεις του ενώ η ανάρτηση απορροφά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος διατηρώντας την ησυχία στην καμπίνα επιβατών.
Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι παιχνιδάκι εξαιτίας της ύπαρξης κάμερας οπισθοπορείας.
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Χώροι – Άνεση
Εξοπλισμός
Δωρεάν service για 7 χρόνια
ΚΑΤΑ
Τιμή