Δοκιμάζουμε το VW Tiguan 1,5 eTSI MHEV DSG με 150 ίππους!

Στην αγορά αυτοκινήτου ισχύει το ρητό που αναφέρει ότι αν κάποιο μοντέλο πουλάει, μην το αλλάξετε αλλά η VW αποφάσισε ότι ήρθε η ώρα να ανανεώσει ένα μοντέλο που εξακολουθεί να καταγράφει πολύ υψηλές πωλήσεις παγκοσμίως το οποίο δεν είναι άλλο από το Tiguan.

Το τρίτης γενιάς VW Tiguan επιδεικνύει μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση, διατηρώντας κάποια στοιχεία του προκατόχου του αλλά με τη χρήση επιπλέον τεχνολογίας το οικογενειακό SUV προσδίδει μια πιο εκλεπτυσμένη κίνηση από πριν.

Την ίδια στιγμή το ανανεωμένο εσωτερικό προσφέρει μεγαλύτερους χώρους και οι αγοραστές έχουν νε επιλέξουν μεταξύ πολλών διαθέσιμων πακέτων εξοπλισμού καθώς και μια σειρά κινητήρων, συμπεριλαμβανομένων δύο βενζινοκίνητων plug-in υβριδικών.

Οι τιμές για το νέο VW Tiguan κυμαίνονται σε περίπου 34.300 ευρώ για την βασική έκδοση Life ενώ η πλουσιότερη σε εξοπλισμό έκδοση R κοστίζει πάνω από 42.500 ευρώ.

Σύγχρονη σχεδίαση

Οι σχεδιαστές του νέου Tiguan αποφάσισαν ότι θα διατηρήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου αλλά θα τα εξελίξουν δημιουργώντας μια νέα σχεδίαση. Το εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου διαθέτει πιο δυναμικά χαρακτηριστικά με τους προβολείς LED να «συνδέονται» με μια ενσωματωμένη λωρίδα LED η οποία αντικαθιστά την παραδοσιακή μάσκα του ψυγείου.

Το Tiguan διατίθεται προαιρετικά με τους νέους προβολείς IQ.LIGHT HD matrix με 38.400 LED πολλαπλών εικονοστοιχείων που έχει τοποθετηθεί  στο Touareg. Επίσης σημαντικά βελτιωμένος είναι και ο αεροδυναμικός συντελεστής ο οποίος μειώθηκε σε 0,28 από 0,33.

Αν κοιτάξει κανείς από το πλάι το νέο VW Tiguan θα αντιληφθεί ότι κυρίαρχο στοιχείο αποτελούν οι μεγάλοι τροχοί ενώ στο πίσω μέρος η οριζόντια λωρίδα LED μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων δίνει έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου αλλά και μια πολύ όμορφη παρουσία όταν δύει ο ήλιος.

Στο πίσω μέρος εντυπωσιάζει η χαρακτηριστική σχεδίαση με τα μοναδικά φανάρια LED και τα φαρδιά πλαστικά προστατευτικά στους θόλους φτερών και τα μαρσπιέ.

Τέλος σαφώς και το ολοκαίνουριο Tiguan μοιάζει εκπληκτικά στα αμιγώς ηλεκτρικά αδελφά μοντέλα ID.4 & ID.5!

Hitech καμπίνα επιβατών

Η άνεση αποτελούσε ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του VW Tiguan και όπως φαίνεται στην τρίτη γενιά του μοντέλου οι σχεδιαστές κατάφεραν να την βελτιώσουν περαιτέρω.

Ο οδηγός διαθέτει άφθονες ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι ενώ στις εκδόσεις όπου υπάρχουν ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα υπάρχει και οσφυϊκή υποστήριξη, μασάζ και πρόσθετη στήριξη των μηρών.

Η καινούργια σχεδίαση του ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του modular infotainment matrix (MIB4) είναι το βασικότερο χαρακτηριστικό γνώρισμα της νέας πραγματικότητάς του το οποίο απαρτίζεται από το νέο Digital Cockpit Pro (ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών με αντι-ανακλαστική επίστρωση σε μορφή tablet landscape), μια έγχρωμη οθόνη αφής infotainment με διαγώνιο 12,9 ιντσών, ένα καινούργιο head-up display και τον νέο κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD.

Υπάρχει αρκετός χώρος για το κεφάλι και τα πόδια στο μπροστινό μέρος του VW Tiguan ακόμη και για τους πιο ψηλούς επιβάτες, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος είναι επίσης εντυπωσιακός και αγγίζει τα 652 λίτρα στις εκδόσεις εκτός PHEV.

150 ίπποι

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούνταν από τον κινητήρα eTSI ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής και διαθέτει αυτόματη διαχείριση ενεργού κυλίνδρου (ACT) ενώ επίσης συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης 48 Volt που λειτουργεί ως μίζα και γεννήτρια (υδρόψυκτη ισχύος 14 kW και ροπής 56 Nm) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου.

Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται, τόσο κατά την κίνηση όσο και κατά την επιβράδυνση (με τη διαδικασία ανάκτησης), αναλόγως των συνθηκών συνδράμει θετικά στη λειτουργία του βενζινοκινητήρα, είτε σε επίπεδο επιδόσεων είτε σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου.

Ειδικά στον τομέα της κατανάλωσης είναι πραγματικά εντυπωσιακή η αυτονομία του νέου Tiguan η οποία ξεπερνά τα 800 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ ενώ η μέση κατανάλωση δύσκολα ξεπερνά τα 5,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Η κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός εξαιρετικού αυτόματου κιβώτιου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DSG 7).

Άνεση και οικονομία

Το mild-hybrid VW Tiguan με τους 150 ίππους αποδείχθηκε ένα ιδιαίτερα άνετο και οικονομικό αυτοκίνητο που όμως δεν στερείται επιδόσεων.

Το υβριδικό σύστημα υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την εκκίνηση αλλά ο οδηγός δύσκολα θα το αντιληφθεί. Επίσης σε κατηφορικούς δρόμους ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται μειώνοντας στο ελάχιστο την κατανάλωση ενώ αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι η επανεκκίνηση του κινητήρα πραγματοποιείται χωρίς περίεργους θορύβους.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός δύσκολα θα αντιληφθεί ότι κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν ακόμη και τα 180 χλμ./ώρα καθώς το γερμανικό μοντέλο είναι υποδειγματικά ευθύβολο και σταθερό.

Την ίδια στιγμή ο θόρυβος του ανέμου και του δρόμου είναι χαμηλός σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμων.

Οι αλλαγές στο κιβώτιο είναι φυσιολογικές αλλά αν ο οδηγός επιθυμεί να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς τότε μπορεί να μετακινήσει τον επιλογέα από το D (Drive) στο S (Sport) και τότε οι αλλαγές γίνονται εν ριπή οφθαλμού.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο ο οδηγός θα χρειαστεί να καταφύγει στο κιβώτιο αν θέλει να κινηθεί σε πιο γρήγορους ρυθμούς ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος ακόμη και κάτω από έντονη πίεση θεωρούνται φυσιολογικές και σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι επικίνδυνο.

Μέσα στην πόλη η ανάρτηση απέδειξε ότι κάνει εξαιρετική δουλειά φιλτράροντας όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Όταν ο δρόμος τελειώνει το Tiguan θα κινηθεί με άνεση σε χωματόδρομους αλλά η έλλειψη τετρακίνησης δεν αφήνει περιθώρια για λάθη…

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Χώροι

Άνεση

Κόστος χρήσης

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Έλλειψη τετρακίνησης