Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris 1.0 VVT-i

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

Αυτοκίνητο «θεσμός» για την Toyota αποτελεί το Yaris το οποίο είναι και best seller συνδυάζοντας την αξιοπιστία αλλά και την πολυετή εγγύηση που το συνοδεύουν.

Τώρα η νέα γενιά του Toyota Yaris απέκτησε νέα εμφάνιση, περισσότερη τεχνολογία αλλά και δύναμη.

Μάλιστα η επιλογή της Toyota να εισάγει ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου με 72 ίππους ρίχνει το γάντι στους ανταγωνιστές που προτιμούν τα τρικύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα.

Στόχος της ιαπωνική εταιρείας είναι να στεφθεί για ακόμη μία φορά το Yaris με το στέμμα της αξιοπιστίας αλλά και της οικονομίας.

Η τιμή διάθεσης του νέου Yaris με το βενζινοκινητήρα του 1 λίτρου ξεκινά από τα 13.120 ευρώ και συνοδεύεται από 6ετή εγγύηση, 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και υπερπλήρη εξοπλισμό!

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις 106,82 ευρώ εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Δυναμική εμφάνιση

Η σχεδίαση είναι θέμα ζωτικής σημασίας για τους πελάτες της κατηγορίας B και η ομάδα του Ευρωπαϊκού κέντρου σχεδίασης ED2 της Toyota θέλησε να δώσει στο νέο Yaris μία πιο δυναμική εμφάνιση με περισσότερο ‘νεύρο’, που παράλληλα θα αποπνέει φινέτσα και ποιότητα. Για το σκοπό αυτό, τα εμπρός και πίσω τμήμα του αυτοκινήτου αποκτά νέα σχεδιαστική δομή με ισχυρότερη τρισδιάστατη ποιότητα, μεγαλύτερη έμφαση στις οριζόντιες γραμμές για τη δημιουργία οπτικού πλάτους, και χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο δυναμικό και συναρπαστικό σχήμα που μεγιστοποιεί τις αρετές των σχεδιαστικών αρχών της Toyota, Keen Look και Under Priority.

Ο επανασχεδιασμός του εμπρός τμήματος περιλαμβάνει νέο εμπρός προφυλακτήρα που δημιουργεί ένα σχήμα ‘καταμαράν’ με φαρδιά τμήματα να ρέουν προς τα κάτω από τις μονάδες των προβολέων, πλαισιώνοντας τη φαρδιά, τραπεζοειδή μάσκα. Έτσι δημιουργείται μία πιο έντονη φυσιογνωσία με τρισδιάστατη εντύπωση, αίσθηση αυξημένου πλάτους και στιβαρού πατήματος. Η απέριττη σχεδίαση της περιοχής γύρω από το κεντρικό έμβλημα της Toyota επιτείνει τη συνολική δυναμική εντύπωση.

Η μάσκα αποκτά νέα στοιχεία που συμβάλλουν στην πιο δυναμική εμφάνιση του νέου Yaris, με κυψελοειδή σχεδίαση για τις δίχρωμες εκδόσεις και διάταξη οριζόντιων μπαρών για τις υπόλοιπες που και πάλι χαρίζει μία πιο εντυπωσιακή, τρισδιάστατη εικόνα. Τα ενσωματωμένα κελύφη των προβολέων ομίχλης εκατέρωθεν της μάσκας έχουν επίσης επανασχεδιαστεί, με πιο συμπαγή υποδοχή και κάθετη γραμμή που ακολουθεί το περίγραμμα του προφυλακτήρα – περιλαμβάνοντας ένα λαμπερό, χρωμιωμένο διακοσμητικό σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού που προαιρετικά διατίθεται για τις μεσαίες εκδόσεις Mid.

Το προφίλ του νέου Yaris παράγει πρόσθετο δυναμισμό με μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται στη μεσαία γραμμή του αμαξώματος από μπροστά μέχρι πίσω. Εδώ, η πίσω πόρτα και τα πίσω φώτα συμβάλλουν στη δημιουργία μιας αίσθησης μεγαλύτερου μήκους και στιβαρότητας στο προφίλ του αυτοκινήτου. Υπάρχει επίσης ένα κάτω διακοσμητικό πόρτας που προσδίδει πιο σπορ εμφάνιση, οδηγώντας το βλέμμα ομαλά στη γραμμή των πίσω φώτων με φινίρισμα piano black ή chrome, ανάλογα με την έκδοση Chic.

Η γκάμα ζαντών του νέου Yaris περιλαμβάνει τρία νέα σχέδια: ένα ασημί τάσι 15-ιντσών για την έκδοση Live, μία πολυάκτινη ζάντα αλουμινίου 15-ιντσών για τις εκδόσεις Active & Style και μία νέα ζάντα αλουμινίου 16 ιντσών με ειδικό φινίρισμα για την έκδοση Chic.

Πίσω, η πιο έντονη αίσθηση ποιότητας αντανακλάται στη ισχυρότερη κεντρική μάζα, που δημιουργείται από τη νέα σχεδίαση πίσω πόρτας που φτάνει μέχρι την οριζόντια διάταξη των πίσω φώτων που εκτείνονται από τα πίσω φτερά μέχρι την πόρτα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν φως στοπ LED και πίσω φώτα με οδηγούς, επιβεβαιώνοντας την premium ποιότητα του Yaris ενώ, όπως τα εμπρός φώτα, παρουσιάζουν μία ιδιαίτερη νυχτερινή ταυτότητα.

Ακολουθώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία του εμπρός τμήματος, μία αρχιτεκτονική “catamaran” δημιουργήθηκε στο πίσω τμήμα, με νέο προφυλακτήρα πλήρως εναρμονισμένο αισθητικά με τις γραμμές της πίσω πόρτας, δίνοντας την αίσθηση ενός χαμηλού κέντρου βάρους. Η ισχυρή σχεδιαστική ποιότητα υποστηρίζεται από τον επανασχεδιασμό της περιοχής που πλαισιώνει την πινακίδα κυκλοφορίας και την προσθήκη μαύρων διακοσμητικών λεπτομερειών στον κάτω προφυλακτήρα, με ανακλαστήρα που πλαισιώνεται από οριζόντιες και κάθετες μπάρες.

Το Yaris διατηρεί τις βασικές του σχεδιαστικές γραμμές και αναλογίες, ωστόσο στυλιστικές παρεμβάσεις της ομάδας του Ευρωπαϊκού κέντρου σχεδίασης ED2 της Toyota στο εμπρός και στο πίσω μέρος κατάφεραν να προσφέρουν στο ιαπωνικό μικρό επιπλέον δυναμική. Έτσι το χαρακτηριστικό «Χ» του εμπρός μέρους έχει τονιστεί χάρη στα νέα φανάρια και στον προφυλακτήρα με το σύνολο να δείχνει όντως εμπνευσμένο από τη λογική των καταμαράν. Νέο είναι και το πλευρικό νεύρο χαμηλά στο μαρσπιέ, αλλά σίγουρα πιο «χτυπητή» είναι η αλλαγή στο πίσω μέρος με την οριζόντια διάταξη των φώτων, που θυμίζουν αρκετά το Auris, αλλά και που τονίζουν το φάρδος του Yaris.

Μοντέρνο εσωτερικό

Η έμφαση στις αλλαγές του εσωτερικού ήταν να διατηρηθεί η τολμηρή και μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας, με νέες ταπετσαρίες και διάκοσμο και αναβαθμισμένα όργανα και χειριστήρια με στόχο τη βέλτιστη εργονομία και απόδοση HMI (human-machine interface).

Ο πίνακας οργάνων του οδηγού έχει νέα διάταξη δύο αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών – στάνταρ από την έκδοση Active. Διαφορετικές πληροφορίες και δεδομένα οχήματος μπορούν να επιλέγονται και να ρυθμίζονται μέσω των διακοπτών ελέγχου στο τριάκτινο τιμόνι, το οποίο φέρει νέα διακοσμητικά σε piano black (από τη Active και πάνω). Ένα νέο χρωμιωμένο διακοσμητικό πλαισιώνει τα όργανα, προσδίδοντας μία πρόσθετη νότα ποιότητας.

Άλλες αλλαγές αφορούν τους νέους αεραγωγούς τύπου φτερωτής, τον μπλε φωτισμό οργάνων και μία πιο σύγχρονη εκδοχή της οθόνης πολυμέσων και των χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα, μαζί με δύο νέους διακόπτες που είναι πιο απέριττοι σε εμφάνιση και πιο εύχρηστοι σε λειτουργία.

Το νέο Yaris προσφέρει στους πελάτες περισσότερες επιλογές σε επίπεδο φινιρίσματος, με νέες ταπετσαρίες και ασορτί διάκοσμο και χρώματα που εναρμονίζονται με το εσωτερικό της καμπίνας.

72 ίπποι

To Toyota Yaris της δοκιμής μας κινούνταν από τον νέο κινητήρα 1,0 VVT-i, που πάει κόντρα στην τάση της εποχής για turbo.

Στην πράξη το μηχανικό σύνολο μπορεί να κινήσει με άνεση το αμάξωμα του Yaris αλλά δεν έχει τα «ξεσπάσματα» των αντίστοιχων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων.

Από την άλλη ωστόσο έχει την αξιοπιστία των ατμοσφαιρικών μηχανικών συνόλων που σε καμία περίπτωση δεν έχουν οι κινητήρες turbo.

Πλέον, αποδίδει 72 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή του είναι στα 93 Nm στις 4.400 σ.α.λ. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, για το «0-100» απαιτούνται 15,3 δευτερόλεπτα όσον αφορά την έκδοση με το μηχανικό 5τάχυτο κιβώτιο.

Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται κυρίως για την προθυμία του και την αμεσότητά του στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού στις χαμηλές στροφές, κάτι στο οποίο βοηθά και το 5τάχυτο κιβώτιο με τις κοντές σχέσεις και τον εύχρηστο επιλογέα.

Έτσι ακόμα και με 5η ταχύτητα σε επίπεδο δρόμο και με λίγα χιλιόμετρα στο κοντέρ, το 1.000άρι Yaris επιταχύνει χωρίς πρόβλημα. Εκεί που φαίνεται κυρίως η χαμηλή του ισχύ είναι σε ανηφορικά τμήματα, αφού θα χρειαστούν κατεβάσματα ταχυτήτων για να διατηρήσει τους ρυθμούς του.

Όσον αφορά την λειτουργία του κινητήρα δεν λείπουν κραδασμοί κυρίως στο ρελαντί, ωστόσο από εκεί και πάνω δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες.

Επίσης η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα αλλά αν ο οδηγός επιθυμεί να κινείται με το Yaris στα όρια τότε αυξάνεται ανάλογα και η κατανάλωση καυσίμου…

Η μέσα κατανάλωση πάντως κατά την διάρκεια της δοκιμής μας ανήλθε σε περίπου 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ιαπωνική αίσθηση

Το νέο Toyota Yaris ακολουθεί την περπατημένη στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και αποδείχθηκε πως διαθέτει την ιαπωνική αίσθηση που προσδίδουν και τα υπόλοιπα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο αποδείχθηκε ευθύβολο, σταθερό και οικονομικό όταν κινούνταν στα όρια του Κ.Ο.Κ. ενώ όταν ο οδηγός του αποφάσιζε να πιέσει το γκάζι στο πάτωμα το ταχύμετρο άγγιζε εύκολα την τελική που κυμαίνεται σε 155 χλμ./ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές θα εκτιμήσει τις προβλέψιμες, αλλά και προοδευτικές υποστροφικές αντιδράσεις. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση τα φρένα, με δίσκους σε όλους τους τροχούς, φρενάρουν αποτελεσματικά και έχουν μεγάλη αντοχή.

Μέσα στην πόλη το Yaris θα λέγαμε ότι βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον και αποδείχθηκε ιδιαίτερα εύχρηστο, ευέλικτο και ευκολοοδήγητο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας κάνει την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο οδηγό…

ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Κόστος χρήσης
6ετής εγγύηση
Αξιοπιστία

ΚΑΤΑ
Θόρυβος κινητήρα σε υψηλές στροφές