- Του Γιώργου Κ. Ανδρή
To Opel Grandland συμπληρώνει τις προτάσεις της Opel στην κατηγορία των SUV μοντέλων διαθέτοντας τη δική του μοναδική ταυτότητα, παρά το γεγονός πως έχει «χτιστεί» επάανω στην πλατφόρμα του Peugeot 3008 και πραγματικά δύσκολα μπορεί να βρει κανείς ψεγάδι για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Από τη μία έχουμε τον κορυφαίο και άκρως οικονομικό πετρελαιοκινητήρα με τους 130 ίππους, από την άλλη έχουμε άνεση που προσδίδουν τόσο από το αυτόματο κιβώτιο που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας όσο και η καμπίνα επιβατών αλλά και τον υπερπλήρη εξοπλισμό και έχουμε ένα μοναδικό «πακέτο» που δύσκολα συναντά κανείς στην ελληνική αγορά.
Παράλληλα η τιμή διάθεσης της πετρελαιοκίνητης έκδοσης με μηχανικό κιβώτιο ξεκινά από 21.950 ευρώ σε συνδυασμό με τα πολύ χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 105,84 ευρώ για την βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση αλλά και την πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία κάνουν άκρως δελεαστική την απόκτησή του.
Επίσης παρά το γεγονός πως αναζητήσαμε σχολαστικά τα κατά του μοντέλου καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν πολλά αλλά εκείνο που πραγματικά μας προβλημάτισε ήταν το πλαστικό διακοσμητικό στοιχείο που βρίσκεται στο κάτω μέρος όλων των θυρών το οποίο έχει ένα αυξημένο μέγεθος με αποτέλεσμα όταν ο πεζοδρόμιο δίπλα στο οποίο έχεις παρκάρει το Opel Grandland να «βρίσκει» το κάτω μέρος του πλαστικού της πόρτας!
Οπότε καλό θα ήταν να μην παρκάρει κανείς δίπλα σε ψηλά πεζοδρόμια γιατί οι πόρτες που βρίσκονται προς εκείνη τη μεριά δεν θα ανοίξουν εύκολα…
Μοντέρνο και σπορ
Η μοντέρνα δυναμική σχεδίαση του νέου συμπαγούς SUV της Opel πραγματικά μαγνητίζει τα βλέμματα των περαστικών και μάλιστα εκείνων που κινούνται με ανταγωνιστικά μοντέλα άλλων εταιρειών.
Το Grandland X μήκους 4,48 εντυπωσιάζει με την αθλητική του εμφάνιση, όπου κυριαρχούν ζωηρές εξωτερικές αναλογίες, αεροδυναμικές επιφάνειες και κοντοί πρόβολοι. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.675 mm, μέχρι πέντε άτομα μπορούν να ταξιδεύουν με άνεση. Με χώρο αποσκευών από 514 έως 1.652 λίτρων, κατάλληλο ακόμα και για τη μεταφορά σπορ εξοπλισμού, το νέο SUV της Opel είναι εφάμιλλο των εξαιρετικά ευρύχωρων, συμπαγών station wagon.
Άνεση και τεχνολογία
Η Opel έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα μοναδικό εσωτερικό για το Grandland X, στο οποίο κυριαρχεί η άνεση και η υψηλή τεχνολογία.
Κυρίαρχο στοιχείο στην καμπίνα επιβατών αποτελεί η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment που εδράζεται στο κέντρο του ταμπλό αλλά και ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων.
Το Grandland X προσφέρει μία κορυφαία γκάμα υπερσύγχρονων συστημάτων υποστήριξης, infotainment και χαρακτηριστικών άνεσης: Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking) και ανίχνευση πεζού, Σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Drowsiness Alert), Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Advanced Park Assist) και Κάμερα 360° – είναι μερικά από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά.
Συστήματα όπως Διατήρησης και Προσαρμογής Ταχύτητας (Adaptive Cruise Control) με λειτουργία stop, που διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα και απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και φρενάρει ή επιταχύνει το Grandland X όταν χρειάζεται, αναβαθμίζουν το επίπεδο ασφάλειας. Χαρακτηριστική άνεση Opel πρώτης κατηγορίας προσφέρουν τα πιστοποιημένα από το AGR (Campaign for Healthier Backs) εργονομικά καθίσματα καθώς και το θερμαινόμενο τιμόνι, τα θερμαινόμενα εμπρός και πίσω καθίσματα και η πίσω πόρτα που ανοίγει και κλείνει με απλή κίνηση του ποδιού.
Τα Smartphone φορτίζονται ακόμα και ασύρματα μέσω επαγωγικής φόρτισης. Για τους φίλους της μουσικής που επιθυμούν να απολαμβάνουν μία κορυφαία εμπειρία ήχου, διατίθεται premium ηχοσύστημα Denon με οκτώ ηχεία και ένα subwoofer.
Η καμπίνα επιβατών διακρίνεται για την εργονομία και την ποιότητα κατασκευής της αλλά και την κορυφαία πρακτικότητα που προσδίδει.
Ο χώρος αποσκευών να έχει χωρητικότητα 514 λίτρα και ανοίγει αυτόματα με το πάτημα ενός κουμπιού αλλά και κλείνει επίσης με τον ίδιο τρόπο.
130 ίπποι
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είχε τοποθετηθεί ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας BlueHDi του ομίλου PSA, χωρητικότητας 1,5 λίτρου ο οποίος αποδίδει 130 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 30,6 χλγρ. στις 1.750 σ.α.λ. και συνδυάζονταν με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.
Κίνηση μεταφέρεται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου που διαθέτει σωστή κλιμάκωση αλλά όχι και τόσο καλή αίσθηση.
Στην πράξη ο κινητήρας αποδείχθηκε ότι μπορεί να κινήσει με άνεση και χωρίς να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες πετρελαίου το βαρύ αμάξωμα του Grandland X ενώ ιδιαίτερης μνείας χρίζει η πολιτισμένη λειτουργία του που πραγματικά εντυπωσιάζει και τον πλέον απαιτητικό πελάτη.
Όλα τα παραπάνω βέβαια πραγματοποιούνται με την μέση κατανάλωση καυσίμου να κυμαίνεται μεταξύ 4,5 και 6 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Έμφαση στην άνεση και την οικονομία
Το Opel Grandland X είναι ξεκάθαρο πως έχει κατασκευαστεί με γνώμονα την άνεση και την οικονομία.
Παράλληλα οι μηχανικοί έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα κύλισης η οποία λόγω και του αυτόματου κιβωτίου που διέθετε το Grandland X της δοκιμής μας κυμαίνονταν σε πολύ υψηλά για την κατηγορία επίπεδα και συναντά κανείς σε πολύ ακριβότερα μοντέλα.
Στο εθνικό οδικό δίκτυο οι επιβάτες του Grandland X σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αντιληφθούν ότι το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητες πάνω από 170 χλμ./ώρα καθώς παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και αν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.
Αν ωστόσο ο οδηγός του θέλει να κάνει ένα άκρως οικονομικό ταξίδι τότε κινείται στα όρια του Κ.Ο.Κ. και η κατανάλωση πέφτει κάτω από τα 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Grandland X κινείται με ασφάλεια και αποδείχθηκε ότι έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αλλά αν ο οδηγός θέλει να κινηθεί κάπως γρηγορότερα θα αναγκαστεί να καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων καθώς ο κινητήρας εμφανίζει κάποια σημεία κόπωσης.
Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως δεν πρόκειται για μια έκδοση GTi αλλά για ένα SUV το οποίο είναι προσανατολισμένο να προσφέρει άνεση, οικονομία και ασφάλεια.
Μέσα στην πόλη το Grandland X αποδείχθηκε πως «κρύβει» τις διαστάσεις του ενώ η κάμερα οπισθοπορείας αλλά και οι υπόλοιπες που βρίσκονται περιμετρικά του αμαξώματος κάνουν την διαδικασία παρκαρίσματος παιχνιδάκι.
Όσον αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αποκλειστικά δικίνητου Grandland X, δεν είναι πολλές αλλά σίγουρα όπου επιτρέπεται θα μετακινηθείτε με άνεση σε σκληροτράχηλους δρόμους…
ΥΠΕΡ
Κόστος χρήσης
Άνεση
Υψηλή μεταπωλητική αξία
Αυτόματο κιβώτιο
Εξοπλισμός
ΚΑΤΑ
Πλαστικό στο κάτω μέρος στις θύρες