Δοκιμάζουμε το Toyota C-HR Hybrid

  • Του Γιώργου Κ. Ανδρή

H Toyota κατάφερε να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο με μοναδική σχεδίαση, το εφοδίασε με πολύ τεχνολογία και οικονομικούς κινητήρες χαμηλού κυβισμού και έριξε το γάντι στους ανταγωνιστές.

Ο λόγος για το C-HR το οποίο με βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,8 λίτρου ο οποίος συνδυαστικά με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 122 ίππους αποτελεί μια τίμια λύση με χαμηλό κόστος χρήσης.

Μοναδικό αγκάθι αποτελεί το κόστος απόκτησης που κυμαίνεται σε 24.700 ευρώ αλλά η πολυετής εγγύηση, η αξιοπιστία και η υψηλή μεταπωλητική αξία χρυσώνουν το χάπι…

Επίσης τα Μηδενικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας μειώνουν περαιτέρω το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου και αυξάνουν την μεταπωλητική του αξία.

Μοναδική σχεδίαση

Το λογότυπο C-HR σημαίνει Coupe High Rider και όπως αποδείχθηκε είναι ακριβώς ότι ορίζει και το όνομα του αυτοκινήτου.

Το C-HR αποτελεί ένα crossover που διαφέρει εντελώς από τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά μοντέλα με απίστευτη αεροδυναμική και μοναδικά φωτιστικά σώματα.

Οι coupe διαθέσεις του αυτοκινήτου ενισχύονται από τις κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών, την αεροτομή, τα φτερά αλλά και γενικότερα τις «άγριες» διαθέσεις του μοντέλου που διακρίνονται και στο εμπρόσθιο και στο πίσω μέρος του αμαξώματος.

Hitech εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Toyota C-HR οι μηχανικοί του ιαπωνικού εργοστασίου έχουν εισάγει υψηλή δόση τεχνολογίας και φαίνεται όλο το ταμπλό.

Την παράσταση κερδίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών που συγκεντρώνει όλες τις επιμέρους λειτουργίες, με εύκολο χειρισμό χάρη.

Η ποιότητα κατασκευής και συναρμογής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα ωστόσο θα μπορούσε να μη είχε γίνει τόσο μεγάλη χρήση πλαστικών.

Στον τομέα του εξοπλισμού το C-HR διαθέτει ως στάνταρ Toyota Safety Sense (πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας), air condition, ηχοσύστημα, όλες τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες και 10 αερόσακους.

122 ίπποι

Το Toyota C-HR της δοκιμής μας κινούσε ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,8 λίτρου ο οποίος σε συνεργασία με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 122 ίππους και 142 Nm ροπής.

Το C-HR αποτελεί το πρώτο μοντέλο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο οποίο δεν υπάρχει η επιλογή πετρελαιοκινητήρα οπότε οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ βενζινοκίνητης ή υβριδικής έκδοσης μοντέλο.

Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω του ιδιόρρυθμου αλλά εξελιγμένου κιβωτίου που θυμίζει CVT.

Στην πράξη ο κινητήρας ξεχωρίζει για την πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία του και τις γρήγορες εκκινήσεις του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν βάζει «φωτιά» στο οδόστρωμα.

Άλλωστε ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου είναι η οικονομία καυσίμου και όχι οι επιδόσεις.

Στην πράξη λοιπόν το υβριδικό μοντέλο της Toyota καταφέρνει να κινηθεί καταναλώνοντας περίπου 4,5 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα ωστόσο όταν εξοικειωθεί ο οδηγός με το υβρυδικό σύστημα τότε η κατανάλωση μειώνεται περαιτέρω και μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από 3,9 λίτρα για κάθε 100 χλιόμετρα.

Αντίθετα η κατανάλωση καυσίμου στο εθνικό οδικό δίκτυο αυξάνεται καθώς ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί συνεχώς αν ο οδηγός είναι με το… πόδι στο πάτωμα αλλά και πάλι δεν θα ξεπεράσει τα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά όπως προαναφέρμα και το C-HR κινείται ελεύθερα εντός του Δακτυλίου.

Ιαπωνική ποιότητα κύλισης

Στον δρόμο το C-HR αποδείχθηκε ότι διαθέτει όλα τα προσόντα των ιαπωνικών αυτοκινήτων τα οποία προσδίδουν ασφάλεια και στιβαρότητα.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το ιαπωνικό μοντέλο κινείται οικονομικά όταν ο δείκτης του ταχύμετρου κινείται πλησίον των ορίων που θέτει ο Κ.Ο.Κ. ενώ αν ο οδηγός εκμεταλλευθεί τις κατηφόρες και τα ίσια κομμάτια του αυτοκινητοδρόμου θα ευνοηθεί καθώς θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου.

Ωστόσο αν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί γρήγορα θα έρθει αντιμέτωπος με την αυξημένη κατανάλωση αλλά και το «βουητό» που παράγεται από το κιβώτιο που είναι μονότονος…

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το C-HR αποδείχθηκε πως διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και η σφιχτή ανάρτηση δεν επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει έντονες κλίσεις.

Μέσα στην πόλη το C-HR κινείται με απόλυτη άνεση και οικονομία και αποδείχθηκε και ιδιαίτερα ευέλικτο ωστόσο η ορατότητα στο πίσω μέρος θα λέγαμε ότι είναι κάπως περιορισμένη.

Μάλιστα σε μεγάλα μποτιλιαρρίσματα στους κεντρικούς οδικούς άξονες των πόλεων το C-HR κινείται με μηδενική κατανάλωση και χωρίς θόρυβο καθώς αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας.

Παράλληλα η διαδικασία παρκαρίσματος είναι «παιχνιδάκι» με τη βοήθεια της κάμερας οπισθοπορείας ενώ τα ελαστικά με υψηλό προφίλ επιτρέπουν τις «αναβάσεις» σε πεζοδρόμια και περάσματα από λακκούβες χωρίς να υπάρχει ο φόβος «τραυματισμού» των ελαστικών.

 

 

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Αξιοπιστία

Εξοπλισμός

 

ΚΑΤΑ

Τιμή