Στηθαία ασφαλείας παλαιά και μη πιστοποιημένα, λεπίδες που δεν είναι συνδεμένες στα στηθαία, μπετόβεργες, πλαστικό πλέγμα και φακοί συνθέτουν την εικόνα των οδικών αξόνων στην Αττική προκαλώντας τις ιδανικές συνθήκες πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Οι κακοτεχνίες και οι παραλείψεις που καταγράφονται στο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου όπου κινούνται καθημερινά εκατομμύρια αυτοκίνητα, φορτηγά, δίκυκλα αλλά και πλέον οχήματα μικροκινητικότητας είναι άπειρες και αποτελούν «παγίδες» για τους διερχόμενους οδηγούς.
Οι αρμόδιες Υπηρεσίες πρέπει να προβούν άμεσα στην επισκευή και αποκατάσταση των φθαρμένων τμημάτων των μεταλλικών στηθαίων ώστε να αποφευχθούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα και να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια στη χώρα μας.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr τα πιο επικίνδυνα σημεία εντοπίζονται στην κεντρική διαχωριστική νησίδα της οδού Λαγουμιτζή με κατεύθυνση προς Νέο Κόσμο και Λεωφόρου Συγγρού σε δύο σημεία όπου υπάρχει επικίνδυνο κενό μεταξύ των χειρολισθήσεων, σε τμήμα επικάλυψης των λεπίδων λείπουν οι κοχλίες σύνδεσης ενώ επίσης κάποιοι ορθοστάτες γέρνουν επικίνδυνα.
Στην αρχή της υπογειοποίησης της οδού Λαγουμτζή με ροή προς το Νέο Κόσμο στη διαχωριστική λωρίδα ο ορθοστάτης έχει πάρει επικίνδυνη κλίση ενώ επί της διαχωριστικής νησίδας της οδού Καλλιρρόης έχει καταγραφεί πλημμελής αποκατάσταση στις χαλυβδοσωλήνες.
Επί της λεωφόρου Βάρης – Κορωπίου στο ρεύμα κυκλοφορίας για αεροδρόμιο έχουν «ξεκουμπώσει» τα μέρη του στηθαίου ενώ κάποιοι ορθοστάτες χρειάζονται επειγόντως αντικατάσταση.
Επίσης σε κάποια σημεία στο δρόμο προς το αεροδρόμιο χρειάζεται σύσφιξη των χαλαρών κοχλιών στερέωσης των λεπίδων!
Παράλληλα όπως αποδεικνύεται σε πολλά σημεία των οδικών αξόνων της Αττικής τα Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (ΣΑΟ) είναι παλαιού τύπου και μη Πιστοποιημένα ενώ δεν είναι και λίγα τα σημεία όπου τα ΣΑΟ είναι εντελώς κατεστραμμένα!
To Carandmotor.gr συνέλλεξε και παρουσιάζει κάποια από τα άκρως επικίνδυνα σημεία των οδικών αξόνων στην Αττική στα οποία χρειάζεται να επέμβουν άμεσα οι τεχνικές υπηρεσίες ώστε να μην θρηνήσουμε θύματα.
Το πρώτο αφορά στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου όπου λείπει εντελώς το στηθαίο ασφαλείας!
Τρακαρισμένο στηθαίο στον Κηφισό που έχει γίνει σήμανση με πλέγμα εδώ και 14 μήνες, το πλέγμα έχει φύγει και έχουν μείνει μόνο η μπετόβεργες και ο φανός.
Τρακαρισμένο σύστημα απορρόφησης ενέργειας στον Κηφισό, το οποίο έχει τοποθετηθεί χωρίς μελέτη επάνω στην διαγραμμισμένη νησίδα. Η τοποθέτηση του είναι εντελώς λανθασμένη δημιουργεί πρόσθετο εμπόδιο και σε καμία περίπτωση δε λειτουργεί σωστά καθώς έπρεπε να αποτελεί τμήμα της απολήξεις του ΣΑΟ χωρίς να υπάρχει κενό ανάμεσα τους.
Χρήση μη πιστοποιημένων στηθαίων
Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Παραγωγών Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων κ. Δημήτρης Κουκουμέλης: «Ως φορέας εκπροσώπησης των εταιρειών παραγωγής πιστοποιημένων Συστημάτων Αναχαίτησης Οχημάτων κατά ΕΝ1317 στην Ελλάδα έχουμε συμμετάσχει στην διαβούλευση για την αναγκαία κατά την γνώμη μας τροποποίηση των ΟΜΟΕ – ΣΑΟ και έχουμε εισηγηθεί την ξεχωριστή αντιμετώπιση που χρήζουν τα προβλήματα συντήρησης και εγκατάστασης Συστημάτων Ασφαλείας στον αστικό ιστό όπου πραγματοποιούνται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα.
Δυστυχώς οι παρατηρήσεις μας, όπως και αυτές των υπολοίπων φορέων έγιναν αποδεκτές σε πολύ μικρό ποσοστό με σκοπό όχι την επίλυση των προβλημάτων αλλά την «παραγωγή» εκθέσεων και γνωματεύσεων από ειδικούς ανά περίπτωση.
Συνέβη μάλιστα το τραγελαφικό για την ελληνική διοίκηση να αποσταλεί το κείμενο της νέας ΟΜΟE – ΣΑΟ για έγκριση στην αντίστοιχη Ευρωπαϊκή αρχή, χωρίς την σύμφωνή γνώμη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, αλλά και να συμπεριληφθεί – ενώ δεν είχε γίνει ΦΕΚ ως είθισται – σε Δημόσιο Διαγωνισμό παραχώρησης εμβληματικού αυτοκινητόδρομου.
Τα παραδείγματα του άρθρου σας είναι η κορυφή του παγόβουνου καθώς βρίθει η ελληνική επικράτεια από αστοχίες δεκαετιών ενώ είναι χαρακτηριστικά τα παρακάτω παραδείγματα:
1.Χρήση μη πιστοποιημένων ΣΑΟ κατά παρέκκλιση του ΦΕΚ 1914/2012 με πρόφαση την ύπαρξη αποθέματος υλικών σε έργο παραχώρησης.
2.Χρήση ΣΑΟ που δεν τηρούν τις προδιαγραφές των ΟΜΟΕ – ΣΑΟ σε κεντρικό αυτοκινητόδρομο χωρίς εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής.
3.Ανεπαρκής χρήση διαθέσιμων κεφαλαίων για την επιδιόρθωση των αστοχιών σε επίπεδο επικράτειας (Μελέτες Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας)
Δυστυχώς εάν η ελληνική πολιτεία δεν αρχίζει να αντιμετωπίζει το πρόβλημα μεθοδικά και οργανωμένα θα χαθεί και άλλος χρόνος και όταν ξαναπέσει κάποιο πούλμαν σε κάποια γέφυρα ανεπαρκώς «ασφαλισμένη» θα ψάχνουμε να βρούμε ποιος μελετητής / εργολάβος / κατασκευαστής / δημόσια αρχή είναι υπεύθυνοι.»